Renault DCi

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Renault DCi

Příspěvek od Smoke »

Nové diesely Renaultu: 2.0 dCI (127 kW), 1.9 dCI (96 kW),

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.
Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.


Turbodiesel 1.9 dCI (96 kW)

Pro řady Mégane, Scénic a Laguna má Renault připraven další evoluci motoru 1.9 dCI, splňující emisní normu Euro 4. Motor, standardně dodávaný s bezaditivovým filtrem pevných částic, dosahuje nově výkonu 96 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 300 Nm ve 2000 ot./min.

Za lepšími hodnotami stojí vyšší plnící tlak turbodmychadla 2,5 bar (dříve 2,2 bar) s natáčecími variabilními lopatkami rozváděcího kola a také vstřikování common-rail poslední generace, s maximálními tlaky až 1600 bar.


a hodně lidí se tu bojí jít nad 1.5b! (noteeth)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

a nebude to spíš absolutní tlak?

na 96kW tlačit 2,5bar, to jsem teda neviděl, ale 1,5bar už je reálná hodnota...
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

co je psáno to je dáno
a proč mají kompresi jen 16?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

prý kvůli hluku a kultivovanosti a taky déle vydrží motor...
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
Hotler
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 08 pro 2006, 09:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hotler »

ale tyhle motory (2.0 dCi 150 a 175HP) už půl roku jezdí v nových Lagunách?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Hotler píše:ale tyhle motory (2.0 dCi 150 a 175HP) už půl roku jezdí v nových Lagunách?

nevim, koukni na auto.cz, někde to tam je
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
ghoust
Přispěvovatel
Příspěvky: 286
Registrován: 23 led 2006, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: North Morava

Příspěvek od ghoust »

ten kompresni pomer snizuji i protoze muzou natlacit veci tlak turbem.
Nejde li to silou, použij ješte větší kladivo aneb nejde li to pajkou pouzij autogen
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

ghoust píše:ten kompresni pomer snizuji i protoze muzou natlacit veci tlak turbem.

no právě 8)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

iTD píše:co je psáno to je dáno
a proč mají kompresi jen 16?
prave proto,ze pak tlaci tak vysoky tlak
kdyz srovnas konecny tlak ve spalovacim prostoru tak je vice mene podobny,jako kdyz mas kopresny26 a tlak turba nizssi

kdyz natlacis 2,5 baru treba do pd tak uz tam mas takovy tlaky ze to neni unosne pro motor (LOL) premejslej trochu
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

chiptuning píše:
iTD píše:co je psáno to je dáno
a proč mají kompresi jen 16?
prave proto,ze pak tlaci tak vysoky tlak
kdyz srovnas konecny tlak ve spalovacim prostoru tak je vice mene podobny,jako kdyz mas kopresny26 a tlak turba nizssi

kdyz natlacis 2,5 baru treba do pd tak uz tam mas takovy tlaky ze to neni unosne pro motor (LOL) premejslej trochu


asi neumíte číst!! 2.5b byla nehoda, měl sem to cca 3dny,nechtěně! vím že by vše odešlo pod drn. proto sem to zase snížil do těch 2b.
a proč má asi kompres 16?- je jasný kvůli životnosti a možnosti tam natlačit větší tlak. ach jo
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

No jo, frantíci.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“