Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetězovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.
Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 127 kW při 3750 ot./min a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie. Nejvyšší točivý moment dosahuje v této verzi 360 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min.
Turbodiesel 1.9 dCI (96 kW)
Pro řady Mégane, Scénic a Laguna má Renault připraven další evoluci motoru 1.9 dCI, splňující emisní normu Euro 4. Motor, standardně dodávaný s bezaditivovým filtrem pevných částic, dosahuje nově výkonu 96 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí 300 Nm ve 2000 ot./min.
Za lepšími hodnotami stojí vyšší plnící tlak turbodmychadla 2,5 bar (dříve 2,2 bar) s natáčecími variabilními lopatkami rozváděcího kola a také vstřikování common-rail poslední generace, s maximálními tlaky až 1600 bar.
a hodně lidí se tu bojí jít nad 1.5b!

premejslej trochu