octavia nestaruje, asi přivřenej vzduch??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
DarkGhost22
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 15 pro 2010, 11:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Rak

octavia nestaruje, asi přivřenej vzduch??

Příspěvek od DarkGhost22 »

Dobrý den mám malý problémek, Mám octavii TDI 1.9 81kw. Včera jsem ji startoval (asi -5'C), pak sem jí vypnul a když jsem chtel po minutě nastartovat, už nechytla. Startér točí, rozvodák taky, ale ani mála snaha chytit. jel okolo nějakej pán a když mi přimáčkl táhlo na EGR ventilu a já otočil klíčke, motor chytnul okamžitě. Daále bych ještě uvedl že jsem před 10tis. měnil menic tlaku zpetneho vedeni zplodin, a když vytočím turbo klesaji mu otačky divně v něm doslova zachrochta (nevím jestli to má na to vliv) prosím o radu čím to muže být. jinak auto ted 2x chytlo normálně...
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Re: octavia nestaruje, asi přivřenej vzduch??

Příspěvek od milda.svo »

Nejspis to bude delat ta klapka nebo jeste elektro magneticky ventil na cerpadle ,ten ti vypina naftu pri chcipnuti.Kdyz zapnes klicek musi cvaknout.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33752
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

činost egr ventilu se dá ověřit na volnoběh v akčních členech vagem otvírá a zavírá,

je pravdou že když spaliny tlačíš spátky do motoru které nejsou hořlavé tak ho zadusíš,

vyčisti egr nebo ho zaslep,

asi máš už slabou váhu a těžkou nohu tak jsi ho zadrbal sazema miloš ;)
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 15 pro 2010, 19:54, celkem upraveno 1 x.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

A nezesekava se ti spis skrtici klapka?
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

vyndat EGR ventil, jehož součástí je i chcípací klapka - ta se ti pravděpodobně zasekává v zavřený poloze - přilepí se na ten binec. Vše vyčistit a dát zpátky, hodinka práce.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
DarkGhost22
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 15 pro 2010, 11:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Rak

Příspěvek od DarkGhost22 »

děkuju všem za rady. :) zkusím to vyčístit a mrknu na jestli funguje i ta vec co je přidělaná na táhlu toho egr ventilu. jinak jezdím celkem na lehkou nohu často na spotřebu, možná by to chtělo spíš pořádně protáhnout :) Je pravda, že ten ventil je kvuli emisim? někde jdem četl, že když ho odpojíš a buď zaslepíš, nebo rovnou vynecháš a propojiš saní, zlepší se spotřeba i výkon? ovšem pak prej i teplota spalování, což nevím jestli je dobře, ale je fakt že motoru trvá dost dlouho než se zahřeje... min.15km na 70°C klidnou jizdou
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“