Plnící tlaky turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Plnící tlaky turba
Jsou rozdíly v plnícíh tlacíh turba z TDI 81kw, 96 a 110 kw.
Vím, že v případě 81kw mi VAG ukazuje hodnoty max.kolem 2,1 baru. Jsou plnící tlaky silnějších turb vyšší, popřípadě kolik???
Díky za info
Vím, že v případě 81kw mi VAG ukazuje hodnoty max.kolem 2,1 baru. Jsou plnící tlaky silnějších turb vyšší, popřípadě kolik???
Díky za info
Octavia L&K, TDI 81 kw
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33816
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Silnější turbo spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku. Při pouhé náhradě slabšího turba za silnější(bez nějaké úpravy motoru) není třeba více nasávaného vzduchu a řídící jednotka stejně tlak omezí. Při opačné situaci(motor s potřebou většího turba s původním turbem) naopak turbo nestíhá dodávat dostatečné množství vzduchu, tlak klesá a navíc může turbo brzdit motor na straně výfuku kvůli malému turbu.
Tlak u 110kW na turbu je stejný(nebo nepatrně vyšší) jako u méně výkonných verzí. S vyšším tlakem se vzduch víc a víc ohřívá a pak klesá účinnost spalování. Proto se dávají chladiče nasávaného vzduchu a podobně.
Tlak u 110kW na turbu je stejný(nebo nepatrně vyšší) jako u méně výkonných verzí. S vyšším tlakem se vzduch víc a víc ohřívá a pak klesá účinnost spalování. Proto se dávají chladiče nasávaného vzduchu a podobně.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
nj, lenze to co ty popisujes je dost vseobecne....velke aj male na rovnakom motore a rovnakom tlaku maju rovnaky prietok (ked nebudeme brat do uvahy teplotu), tazko tam dostanes viac vzduchu bez zmeny tlaku ked sa objem sania nezmeni...vetsie turba sa davaju aby sa tam dalo natlacit viac vzduchu ale na ukor vacsieho tlaku, objem motora nie je nafukovaci...GeorgeB píše:Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
vetsie turbo bude mat vacsi prietok pri zachovani tlaku len v pripade ze zmenis aj objem ktory nafukujes...takze to co popisujes sice plati ale za rozdielnych podmienok...
1749VB z R4 1.9 tlaci bezne okolo 1.5baru, 2052 z V6 2.5 tlaci tusim okolo 1.25bar...ale s 2052 na 1.9 R4 sa da fukat okolo 2bar bezpecne, tu stupne prietok ale spolu s tlakom kedze fukas do niecoho co ma o 0.6l mensi objem a pokial tam chces dostat viac vzduchu musis zvysit tlak...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik 

- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 155
- Registrován: 13 srp 2010, 14:50
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Chci jen obhájit svou myšlěnku. Oba máte samozřejmě pravdu, ale představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu. Budu-li ten spotřebič napájet větším výkonem(než normálně), tak se mi při stejném protékajícím vzduchu zvýší tlak. Je fakt,že takhle to v praxi fungovat nebude,protože motor nesežere stejné množství vzduchu při jakémkoli tlaku v sání.
Mě šlo prostě popsat rozdíl mezi mětším a menším turbem jako takovým. V představě, že to turbo je prostě čerpadlo.
V praxi to bude tak, že větší turbo na motoru co nepotřebuje tolik vzduchu elektronika turbo omezí a chová se stejně jako to menší turbo. Naopak malé turbo na motoru co potřebuje hodně vzduchu se chová tak, že nestíhá nakrmit motor(regulce je na doraze) a klesá tlak v sání.
Mě šlo prostě popsat rozdíl mezi mětším a menším turbem jako takovým. V představě, že to turbo je prostě čerpadlo.
V praxi to bude tak, že větší turbo na motoru co nepotřebuje tolik vzduchu elektronika turbo omezí a chová se stejně jako to menší turbo. Naopak malé turbo na motoru co potřebuje hodně vzduchu se chová tak, že nestíhá nakrmit motor(regulce je na doraze) a klesá tlak v sání.
tlak
při stejném průtoku a stejném objemu trubek se ti nemůže zvýšit tlak - ten by se při stejném průtoku zvýšil pouze tehdy, pokud by si zúžil některé místo, kde vzduch protéká. Stejně tak větší průtok při stejném tlaku by jsi dosáhnul tím, že objem sání (trubek) zvýšíš
Octavia business 2002, ALH + noname chip