Plnící tlaky turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Plnící tlaky turba

Příspěvek od Ondra »

Jsou rozdíly v plnícíh tlacíh turba z TDI 81kw, 96 a 110 kw.
Vím, že v případě 81kw mi VAG ukazuje hodnoty max.kolem 2,1 baru. Jsou plnící tlaky silnějších turb vyšší, popřípadě kolik???

Díky za info
Octavia L&K, TDI 81 kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33816
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

max plnící tlak ti ovládá N75 pokud dáš silnější turbo bude ho regulovat zase na této maximálce, pokud maximálku po určitou dobu přesáhneš si v nouzáku miloš
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

A nevíš náhodou, jaké jsou plnící tlaky u originál TDI 110 kw??
Octavia L&K, TDI 81 kw
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Silnější turbo spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku. Při pouhé náhradě slabšího turba za silnější(bez nějaké úpravy motoru) není třeba více nasávaného vzduchu a řídící jednotka stejně tlak omezí. Při opačné situaci(motor s potřebou většího turba s původním turbem) naopak turbo nestíhá dodávat dostatečné množství vzduchu, tlak klesá a navíc může turbo brzdit motor na straně výfuku kvůli malému turbu.
Tlak u 110kW na turbu je stejný(nebo nepatrně vyšší) jako u méně výkonných verzí. S vyšším tlakem se vzduch víc a víc ohřívá a pak klesá účinnost spalování. Proto se dávají chladiče nasávaného vzduchu a podobně.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
Ondra
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 05 lis 2006, 22:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Ondra »

1pavel píše:1749 V ( 81 kw ) - cca 1.1 bar ; 1749 VA ( 96 kw ) cca 1.3 bar ; 1749 VB ( 110 kw ) cca 1.5 bar , k tomu přičti atmosferický tlak cca 1 bar a máš co na vagu
Super, díky moc
Octavia L&K, TDI 81 kw
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

spíš než větší tlak dává větší množství vzduchu při stejném tlaku
To bych rád věděl, jak to dokáže, že dá větší množství a tlak nestoupne. Potřeboval bych dát do pneumatiky větší množství, ale tak, aby tlak nestoupnul. (LOL)
Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

origoš píše: Asi nějak oblafnout stavovou rovnici plynů.
Myslel jsem to v celém systému. V další větě to bylo naznačeno. Větší turbo má větší průtok - bez regulace větší turbo dá při stejném tlaku větší množství vzduchu. Nic víc. Fyzika samozřejmě platí.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Hlavně, že platí fyzika. Tak při stejném tlaku musí dát stejné množství. Má to tak zvanou přímou úměrnost. Je to jako u ohmova zákona. Při stejném napětí a stejném odporu poteče stejný a né větší proud.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku
větší protékající množství se dosáhne zvýšením tlaku a to turbo je větší proto, aby si nemusel zvedat jeho otáčky, což samozřejmě snižuje jeho životnost
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

GeorgeB píše:Bohužel si nerozumíme. Proč by potom to turbo bylo větší? Když to menší by se chovalo úplně stejně... Větší turbo dá prostě větší výkon. a jak se ten výkon projeví? buď vyšším tlakem při stejném protékaném množství nebo větší protékané množství při stejným tlaku. Samozřejmě bez té regulace. Regulace turbo omezí tak,že dá tolik kolik je třeba.
Kompresor na dílně taky dá klidně 8barů, ale nedá to množství vzduchu jako turbo(za minutunebo hodinu). Turbo zas dá hodně vzduchu,ale relativně malej tlak.
nj, lenze to co ty popisujes je dost vseobecne....velke aj male na rovnakom motore a rovnakom tlaku maju rovnaky prietok (ked nebudeme brat do uvahy teplotu), tazko tam dostanes viac vzduchu bez zmeny tlaku ked sa objem sania nezmeni...vetsie turba sa davaju aby sa tam dalo natlacit viac vzduchu ale na ukor vacsieho tlaku, objem motora nie je nafukovaci...
vetsie turbo bude mat vacsi prietok pri zachovani tlaku len v pripade ze zmenis aj objem ktory nafukujes...takze to co popisujes sice plati ale za rozdielnych podmienok...
1749VB z R4 1.9 tlaci bezne okolo 1.5baru, 2052 z V6 2.5 tlaci tusim okolo 1.25bar...ale s 2052 na 1.9 R4 sa da fukat okolo 2bar bezpecne, tu stupne prietok ale spolu s tlakom kedze fukas do niecoho co ma o 0.6l mensi objem a pokial tam chces dostat viac vzduchu musis zvysit tlak...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

proste jednoduse receno vetsi turbo da stejne mnozstvi pri stejnem tlaku jen ma nizssi otacky nez male / tak trochu se flaka (noteeth) /
Drag Power
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Chci jen obhájit svou myšlěnku. Oba máte samozřejmě pravdu, ale představte si turbo jako zdroj protékajícího vzduchu. Na vývodu toho čerpadla je spotřebič-právě onen motor, kterej sežere přesně dané množství vzduchu. Budu-li ten spotřebič napájet větším výkonem(než normálně), tak se mi při stejném protékajícím vzduchu zvýší tlak. Je fakt,že takhle to v praxi fungovat nebude,protože motor nesežere stejné množství vzduchu při jakémkoli tlaku v sání.
Mě šlo prostě popsat rozdíl mezi mětším a menším turbem jako takovým. V představě, že to turbo je prostě čerpadlo.
V praxi to bude tak, že větší turbo na motoru co nepotřebuje tolik vzduchu elektronika turbo omezí a chová se stejně jako to menší turbo. Naopak malé turbo na motoru co potřebuje hodně vzduchu se chová tak, že nestíhá nakrmit motor(regulce je na doraze) a klesá tlak v sání.
RomanT
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 13 bře 2008, 08:15
Odpovědi: 0

tlak

Příspěvek od RomanT »

při stejném průtoku a stejném objemu trubek se ti nemůže zvýšit tlak - ten by se při stejném průtoku zvýšil pouze tehdy, pokud by si zúžil některé místo, kde vzduch protéká. Stejně tak větší průtok při stejném tlaku by jsi dosáhnul tím, že objem sání (trubek) zvýšíš
Octavia business 2002, ALH + noname chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“