Zhasínání po startu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Zhasínání po startu
Zdravím všechny a prosím zkuste mi poslat nějakou radu.Mám Opel Meriva 1,7 CDTi, 74KW, r.v.04, najeto 91 tis km.Problémy trvají asi měsíc (venkovní teploty okolo nuly).Ráno mi motor chytne a ihned po startu chcípne.Nejeví známky vynechání válce, nebo kolísání otáček.... - je to tak, jako když opět vypnete spínačku - toto je nejčastější potíž.Pak se stává to, že při brždění motorem (nulová dávka paliva) a sešlápnutí spojky opět motor zhasne.Při napojení na PC to neukazuje v žádném sektoru jakoukoliv chybu.V Opelu si s tím nevědí rady, kamarád (jejich mechanik) mi doporučuje, ať to tam nenechávám nebo mi vymění půl auta. Zkuste někdo napsat nějakou radu.Dík, zdraví Libor
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Myslím ,že imob to opravdu nebude, protože jak jsem psal občas ten motor pouze zakolísá ve volnoběhu a to by asi nedělal .......Palubka nedělá nic neobvyklého - po zhasnutí motoru se rozsvítí tak, jako když zhasneš motor klíčem.Je to jako kdyby opravdu byla třeba špatná ta nafta, ale tankuju pouze na SHELL a naposledy jsem tankoval deisel power a bezezměny.
Já si skoro začínám myslet, že to musí být nějaká mechanická závada, protože když víme, že to zakolísá - to už motor chce chcípnout, ale řídící jednotka pozná nízké otáčky volnoběhu a tak to rychle přikrmí, občas to stihne zachránit..........., pak se ten motor zahoupe a dál běží jako by nic.Ona tím pádem neuloží chybu, protože to celé zvládla.Někdy to stihne a někdy i přidání paliva nestačí, a tak to chcípne.NEMUŽE TO OPRAVDU BÝT TO ČERPADLO.......???Nebo co třeba něco se vstřikováním...??? Čerpadlo asi nemá elektronické hlídání jeho chodu, nebo má?
Já si skoro začínám myslet, že to musí být nějaká mechanická závada, protože když víme, že to zakolísá - to už motor chce chcípnout, ale řídící jednotka pozná nízké otáčky volnoběhu a tak to rychle přikrmí, občas to stihne zachránit..........., pak se ten motor zahoupe a dál běží jako by nic.Ona tím pádem neuloží chybu, protože to celé zvládla.Někdy to stihne a někdy i přidání paliva nestačí, a tak to chcípne.NEMUŽE TO OPRAVDU BÝT TO ČERPADLO.......???Nebo co třeba něco se vstřikováním...??? Čerpadlo asi nemá elektronické hlídání jeho chodu, nebo má?
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
Chlapi, něco vymyslete pak ten nápad prodáme a o zisk se rozdělíme.....
, oni tady v Opelu snad mají ještě jednu takovou mrchu která dělá to samé.Jinak kdyby nějaký vědec měl pocit, že bych mohl měnit díl za dílem, tak třeba i tak by se na to dalo přijít-mám ty auta dvě stejné ve firmě a to druhé dělalo tisíc jiných věcí, ale tohle ne.Já jen mám strach,abych nerozkurvil obě dvě.
Víte někdo nebo znáte z vlastní zkušenosti nějakého machra, který by byl ochotný to nějak diagnostikovat, eventuelně třeba i opravit?Za každou radu předem dík, já to jinak odveze do sběrny.

Víte někdo nebo znáte z vlastní zkušenosti nějakého machra, který by byl ochotný to nějak diagnostikovat, eventuelně třeba i opravit?Za každou radu předem dík, já to jinak odveze do sběrny.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 17 dub 2006, 16:38
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
NO s tou diagnostikou je to zajímavé. Mám Scenika rv.00 a nefungoval mi palubní počítač - ukazoval nesmyslnou hodnotu spotřeby paliva, dojezd atd...
Zajel sem stím do servisu a tam mi řekli že tomu nic není že něco dělám špatně. To se mi nezdálo a dal sem to synovi do ruky, on kutí do diagnostiky.
A zjistil mi že mám v řiti rychlostní snímač, a senzor paliva.
Kámoš má peugeota 307 1.4 hdi, a přesně mu to taky dělalo co tobě, no potom už to nešlo ani nastartovat. V servisu nic nezjistili až pak jim někdo řekl z francie že to bude špatnej software v ecu.
Jestli opravdu nic nezjistí, diagnostika Can a ani opeltechem, tak budeš muset postupně měnit díly. jinak to asi neodhalíš.
Zajel sem stím do servisu a tam mi řekli že tomu nic není že něco dělám špatně. To se mi nezdálo a dal sem to synovi do ruky, on kutí do diagnostiky.
A zjistil mi že mám v řiti rychlostní snímač, a senzor paliva.
Kámoš má peugeota 307 1.4 hdi, a přesně mu to taky dělalo co tobě, no potom už to nešlo ani nastartovat. V servisu nic nezjistili až pak jim někdo řekl z francie že to bude špatnej software v ecu.
Jestli opravdu nic nezjistí, diagnostika Can a ani opeltechem, tak budeš muset postupně měnit díly. jinak to asi neodhalíš.
neviem ci si na aute zivotne zavisly ale
kedze sa to zacalo az po ochladeni pockal by som na oteplenie, a medzitm aplikoval nieco na kontakty - to nemoze nicomu uskodit
taka metoda pokus-omyl
a zacal by som asi od snimaca otacok/polohy vacky
a to cerpadlo - to by sa prejavovalo aj stratou vykonu
kedze sa to zacalo az po ochladeni pockal by som na oteplenie, a medzitm aplikoval nieco na kontakty - to nemoze nicomu uskodit
taka metoda pokus-omyl
a zacal by som asi od snimaca otacok/polohy vacky
a to cerpadlo - to by sa prejavovalo aj stratou vykonu
Naposledy upravil(a) pepem dne 30 pro 2006, 18:52, celkem upraveno 1 x.
pepem
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
TO OKURA:
Dík za rady, každej machruje (výrobci aut,servisy) jak to není vychytaný (počítače, záznamy chyb atd) a když se v tom něco pokurví, tak všichni jenom čumí a vědí hovno.Mám toho celkem plné zuby.Naposledy co jsem šel do téhle značky auta, jenom si nejsem jistý, zda to někde jinde bude lepší............... Dík a ať to jezdí.Zdraví Libor
Dík za rady, každej machruje (výrobci aut,servisy) jak to není vychytaný (počítače, záznamy chyb atd) a když se v tom něco pokurví, tak všichni jenom čumí a vědí hovno.Mám toho celkem plné zuby.Naposledy co jsem šel do téhle značky auta, jenom si nejsem jistý, zda to někde jinde bude lepší............... Dík a ať to jezdí.Zdraví Libor
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34
TO PEPEM:
, životně vůbec, ale pracovně moc hodně a sere mě když se někde chvástaj jak to všechno funguje, ty nestačíš sázet bankovky a nakonec po dvou apůl roce skončiš tím, že ve volných chvílích chodíš mazat konektory.Už jen ta myšlenka mě natolik sere, že bych to zakázal prodávat..... - trochu s nadsázkou,ale... Jinak to celkem funguje ,ale jestli to někdo nopraví, tak mi nezbývá nic jiného než to prodat a už nikdy si to nekoupit.

tak som si tie symptomy precital znova , dlho rozmyslal a nieco ma napadlo = ale nie som vedec a tento motor moc nepoznam
a u CR je tych moznosti
od toho zakladneho
ked sa Ti to podari natocit - ma to aspon zo zaciatku vyssie otacky ako volnobeh a tepla povedzme tych 950-1000 pokial sa zahreje?
ak nie - check cidlo teploty kvapaliny, IAT, a tlak nafty v c.raily ALE vsetko ZA STUDENA
na volnobeh je v raily mensi tlak ako pri zatazi kvoli klepotu (samo ze aj timing vstrekovania je iny) teda aspon u mna - u zahriateho motoru urcite, za studena som este neskusal - ale predpokladm ze by mal byt vyssi ako za tepla
no a kedze to zhasina po vysliapnuti spojky pri brdzenim motorom - nulova davka ako pises - tak na CR liste je reg ventil - ten keby prepustal - kvoli tomu treba tlak v raily za tepla/ za studena
ale toto vsetko by mali v servise vediet - to ze sa im nechce je druha vec
zhavenie nepredpokladam take mrazy este nie su
a ako uplne najjednoduchsie a najrychlejsie - zvysit o chlp vonobezne otacky - ako sa to bude spravat - no ale to je zas ECU a SW
a u CR je tych moznosti

od toho zakladneho
ked sa Ti to podari natocit - ma to aspon zo zaciatku vyssie otacky ako volnobeh a tepla povedzme tych 950-1000 pokial sa zahreje?
ak nie - check cidlo teploty kvapaliny, IAT, a tlak nafty v c.raily ALE vsetko ZA STUDENA
na volnobeh je v raily mensi tlak ako pri zatazi kvoli klepotu (samo ze aj timing vstrekovania je iny) teda aspon u mna - u zahriateho motoru urcite, za studena som este neskusal - ale predpokladm ze by mal byt vyssi ako za tepla
no a kedze to zhasina po vysliapnuti spojky pri brdzenim motorom - nulova davka ako pises - tak na CR liste je reg ventil - ten keby prepustal - kvoli tomu treba tlak v raily za tepla/ za studena
ale toto vsetko by mali v servise vediet - to ze sa im nechce je druha vec
zhavenie nepredpokladam take mrazy este nie su
a ako uplne najjednoduchsie a najrychlejsie - zvysit o chlp vonobezne otacky - ako sa to bude spravat - no ale to je zas ECU a SW
pepem
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 29 pro 2006, 17:34