Stránka 1 z 52

MAF OFF za dvě koruny :)

Napsal: 25 led 2011, 10:57
od stres3d
Info:
POZOR JEN PRO DIESELY!

Kód: Vybrat vše

MAF MODE aneb MAF OFF lze udělat v ceně 2kč a světe div se jede to i trošku líp...
Potřebná je dioda s malým úbytkem -  BAV21 (nebo můžete BAV20), kterou jsem zapojil mezi 1 a 6 pin rovnou do konektoru - ohnul jsem konce do Ucka, nacpal do plíšků v konektoru a následně oblepil lepenkou aby dioda nemohla vypadnout. V ŘJ žádny chyby, ukazuje to 847,9mg (mám starší ŘJ, u novějších to ukazuje víc - kolem 1000mg/R) a jede to bych řekl trošku líp ve spod i ve vrchu :)
Je nutno mít zadělaný EGR (což už jsem měl pomocí záslepky).
Mírně menší spotřeba (byla 6.5l se špatnou váhou)
Takze MAF OFF bez software upravy :-)
http://home.versatel.nl/leeoscar/index.htm tady je původní stránka, odkaz na MAF OFF tam bliká dole žlutě - v menu to není ;) Naleznete tu i jak si vyrobit EGT senzor, powerbox na PD i rotačku, jednoduchý MAP MODE (zvýšení tlaku turba opět díky jedné diodě),... Přes google translator si to přeložte - je to v holandštině.
http://translate.google.cz/translate?hl ... Findex.htm

Jak na to:

Kód: Vybrat vše

U Pierburg stačí dát diodu z pinu 1 na pin 6 - na jednom pinu je referencnich 5V a na druhým má být výstup z MAF. Na diodě vznikne malý úbytek a pak to ukazuje jakoby furt maximální průtok vzduchu. U Bosh váhy se to dává mezi 4 a 5 pin, ale jsou tam jinak zapojený kabely - nevím jestli není nutno nechat zapojený to teplotní čidlo, takže by to znamenalo mít připojený konektor, napíchnout se na 5V (nepřerušovat) a výstup z MAF odstříhnout a na kabel co vede do ŘJ napojit tu diodu :)  
Doufám že to dotyčnému co tento obrázek stvořil nevadí, ale potom co mi někdo psal co má koupit za odpor že neví kolik je BAV21 hodnota (LOL)
Obrázek

Kód: Vybrat vše

edit: 7.3.12 - koupil jsem si programátor, takže tento mód už nepoužívám, po zkušenostech doporučuji dlouhodobě jen na sériová auta s odpojeným (nebo zaslepeným) EGRem (přizpůsobení ve VAG-COM opravdu nestačí!!), u načipovaných to bude kourit než se nafoukne turbo a to docela dost - bral bych to jako dočasný řešení pro vyzkoušení jestli je špatná váha nebo něco jinýho. S diodou jako náhradou jsem jezdil poměrně dlouho, žádný negativa jsem nenašel až na jednu a to když se protůruje motor na neutral tak lítaj saze z výfuku :D
Zde je mapa, na kterou to má vliv - červeně označeno jak to pak dává naftu ;)
Obrázek

Pierburg MAF, VW 074 906 461, má 6 pinů. Barva kabelů a popis zapojení jsou z motorů 66kW AGR a 81kW AHF.

Pin / Popis / Barva kabelu / Zapojeno do

1 / 5V referenční napětí od ŘJ / ČERVENÁ/ZELENÁ / pin 50 ŘJ
2 / Zem signálu / HNĚDÁ/MODRÁ / pin 25 ŘJ
3 / +12V napájení / ŽLUTÁ/ČERNÁ / relé 109
4 / Nezapojeno / - / -
5 / Zem / HNĚDÁ / kostra vozidla
6 / Výstup váhy vzduchu / FIALOVÁ/HNĚDÁ / pin 52 ŘJ

1 ------Ɩ>Ɩ------6

Obrázek

Bosch MAF má 5 pinů, 0 281 002 216, VW 028 906 461, 0 280 217 121, VW06A 906 461. Barva kabelů a popis zapojení jsou z váhy Bosch 0 280 218 018:

Pin / Popis / Barva kabelu / Zapojeno do

1 / Výstup teplotního čidla / nezapojeno v motoru ALH / -
2 / +12V napájení / ŽLUTÁ/ČERNÁ / relé 109
3 / Zem / HNĚDÁ / kostra vozidla
4 / 5V referenční napětí od ŘJ / ČERVENÁ/ZELENÁ / pin 50 ŘJ
5 / Výstup váhy vzduchu / HNĚDÁ/MODRÁ / pin 52 ŘJ

4 ------Ɩ>Ɩ------5
akorát nevím jak s tím teplotním čidlem..

Obrázek

Zde je log:
Obrázek

Re: MAF OFF a otazka na turbo

Napsal: 25 led 2011, 17:26
od flubber
Počkej, to jako že jsi odpojil váhu a místo ní jsi zapojil diodu na piny 1 a 6 (anoda na který?)? Žádná další SW úprava? Máš link, kde se to dá nastudovat?

K tomu poklesu, buď nemá váha lineární křivku a ŘJ si to dopočítá, nebo tam byl nějaký šum.

Napsal: 25 led 2011, 18:04
od Eddy91
otazečka ? da se nejak udelat maf off jinak nez softwarově? dík

Napsal: 25 led 2011, 19:16
od sparco gti
ne

Napsal: 25 led 2011, 19:58
od Ivanek007
vyhod maf z auta a je OFF (rofl)

Napsal: 25 led 2011, 20:05
od Eddy91
klidne bych to udelal,jenze pak by to jelo v nouzaku,a to by bylo nemilé (noteeth)

Napsal: 25 led 2011, 23:35
od stres3d
/// dáno do prvního postu

Napsal: 25 led 2011, 23:38
od stres3d
/// dáno do prvního postu

Napsal: 25 led 2011, 23:45
od Eddy91
díky moc,,,a jeste jeden dotaz,kdyz ju timhle zpusobem odstavim,,,zakouří to víc nez normálne kdyz tomu dupnes?

Napsal: 25 led 2011, 23:49
od stres3d
mne to teda nekouri vubec mam serii a 160tisic nalitano, v nizkych sem nepozoroval zadny rozdil a ve vysokych to bude stejny jako s dobrou vahou si myslim ;)

Napsal: 25 led 2011, 23:53
od Eddy91
jj dík,,,to sem chtel slyset,abych pak nemel celej kufr od sazí

Napsal: 26 led 2011, 00:07
od stres3d
Ja uz mam pripravenej powerbox + MAP MODE - budu si moct pridat naftu a upravit tlak turba, akorat pak na diagnostice to ukazuje treba normalni tlak ale na budiku se zvedne - snizuje to napeti z cidla tlaku. ;) Co jsem se koukal tak 1,2atm. uz to asi moc davat nebude je to na hrane v grafu kompresorovy casti takze to zvednu tak na 1atm je to skok o 0.2 :) Jenom si budu muset dat bacha na spicky, s budikem to bude v pohode.. Jeste mam v planu odstranit momentalne zaslepeny egr, odstranit kus trubky z vyfuku dat tam zaslepku a merit EGT - jako je to na tech strankach co sem psal vyse.. Cidlo do 1100°C stoji cca 250kč ale nevim jak se to da merit jestli to je neco s odporem nebo tak.. To ted jeste resit nebudu :P


Eddy91 jo jinak jestli tam mas pieburg jako ja tak staci koupit BAV21 (nebo BAV20) za korunku, zahnout ji konce jakoby do U a pak zastrcit primo do konektoru olepit a je to ;) To ti zabere dve minuty a kdykoliv to muzes na ceste pripojit zpet..

Napsal: 26 led 2011, 00:13
od Eddy91
jj udelam to ,,,nejak to budu muset zrychtovat,protoze vahu mam spatnou

Napsal: 26 led 2011, 10:12
od subz3ro_tdi
stres3d: zaujimave ta sledovat, mas svojsky pristup k ladeniu... skoda ze nemas mTDI, tam by si sa mohol vyhrat, takto ta EDC moc daleko nepusti :)
to ze to ide naspodu lepsie je pochopitelne, kedze mas v smoke mape regulaciu podla MAF a konstantnu hodnotu 850mg/R na vystupe :-) ale dym tam v prechodovych rezimoch nejaky asi bude, mozno ho len nehces vidiet... ;)

Napsal: 26 led 2011, 11:03
od stres3d
subz3ro_tdi píše:stres3d: zaujimave ta sledovat, mas svojsky pristup k ladeniu... skoda ze nemas mTDI, tam by si sa mohol vyhrat, takto ta EDC moc daleko nepusti :)
to ze to ide naspodu lepsie je pochopitelne, kedze mas v smoke mape regulaciu podla MAF a konstantnu hodnotu 850mg/R na vystupe :-) ale dym tam v prechodovych rezimoch nejaky asi bude, mozno ho len nehces vidiet... ;)
co to je mtdi? no cekam od toho tak dvacet poniku :D dym sem fakt nevidel, schvalne zkusim aby jel za mnou kamos jestli to bude kourit..