ic z biturbo

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zip2010
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Registrován: 26 říj 2010, 22:04
Odpovědi: 0

ic z biturbo

Příspěvek od zip2010 »

zdaravim resim zastavbo a nechce se mi nikudy vododit trubkyid ic motorem atd..a fmic s jednostrnymi vyvody jsou zbytecne drahy...Obrázek
tak co pouzi biturbo a u neho jen propojit oba bocni vystupy??
je mnohem levnejsi a ucel splni..Obrázek
diky za rady a nazory
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

já bych koupil buď ten bi-turbo nebo nějakej obyč a nechal bych ty boky převařit... nebo bych scháněl nějakej velkej OEM intercooler z nějakýho auta/dodávky a nechal udělat hliníkový boky podle potřeby, ale sehnat pro sebe ideální starej IC je dost hledání, není to jak na e-shopech s IC kde si vypbereš z 20ti různých rozměrů.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Nápad to asi neni špatnej, ale spíš než kupovat nějaký koleno bych to rozříznul a udělal ten bok hliníkovej. Pak ale musíš počítat s tim, že tě něco bude stát svaření. Cenově to vyjde asi jako to koleno, ale funkčnost bude lepší.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Upozorneni: obsahuje vice informaci, nez bylo vyzadano :D

Prumery vedeni vzduchu by se mely smerem k motoru rozsirovat (pokud nebudou zachovany) a sikovny "konstrukter" by se mel maximalne vramci (precijen u IC dochazi k rozsireni a naslednemu zuzeni) moznosti vyhnout tomu, aby dochazelo k rozsirovani a zuzovani, takze ony obousmerne chladice jsou spis nouzovym resenim ... ke kteremu se sice muze uchylovat vramci nejakych "prumernych" parametru uchylit OEM vyrobce, nikoliv vsak "konstrukter" vozu se sportovnejsim vyzitim.

Nejhorsim resenim je propojit to jen kolenem. Druhe nejhorsi reseni je ten horni s bokama do 90°, nasledne mozna varianta se 45° bokama ... nejsnesitelnejsi "spatnou" volbou jsou boky s oblymi boky ... a idealni reseni je samozrejme privod z trubky pod 45° (coz je dost dobre neproveditelne vzhledem k prostorove narocnosti).

Jinak, pokud uz je privod zespodu nebo zeshora, tedy ne ze stredu, je nejlepsi vychazet i stejnym smerem na druhe strane ... uprimne receno k memu prekvapeni, protoze ja jsem to napriklad u sebe udelal "napric" (tedy vstup dole, vystup nahore) ... v domneni, ze to bude tak nejefektivnejsi (njn, clovek se stale uci ;) ).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

rozsirovat? :D skus definovat :D o ake rozsireni se jedna % na konec vs zacatek? a comu to prospieva. velice zaujmave :)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

kozelpub píše:rozsirovat? :D skus definovat :D o ake rozsireni se jedna % na konec vs zacatek? a comu to prospieva. velice zaujmave :)
Mysleno pokud by se mel prumer v prubehu vedeni menit, melo by se postupovat tak jak jsem popsal, nikoliv naopak. I u tohoto plati, ze retez je tak pevny, jak pevny je jeho nejslabsi clanek (samozrejme mysleno od turba, ktere je diky svemu vstupu urcitym restriktorem, nicmene tam dochazi ke kompresi).

Percentuelni navyseni Ti nereknu, na to nemam zel skoly, nicmene literatura hovori jak pisi a pravdou je, ze u motoru by to melo byt "dostatecne misto" pro nadech motoru. Ne zrovna nadarmo je u sportovnich automobilu pouzivano sani s komorou (ala Lehmann, vice na http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm ). Ano, kazdy muze rikat, ze je to naprd a diskutovat na to tema ve smyslu "a mas to zmereny?!" a ja mu odpovim, ze ne (neni divu, na to neni cas ani penize), nicmene nejen internet ale i odborna literatura hovori ruku v ruce s timto faktem.

Jen naivni trouba nebo ignorant muze seriove sani (je jedno zda "male" nebo "velke" seriove z TDI) povazovat za postacujici a mel by si uvedomit, ze u VW v pripade TDI jde hlavne o vyrobni naklady a usporu paliva ... s naroky, ktere jsou nami kladeny na nase auta v tovarnim zpracovani neni vubec zohledneno (natoz pocitano ... coz treba uz u "pitomeho" 1,8T /min. O1 RS z je).

... omlouvam se, prace vola
Naposledy upravil(a) Forest dne 07 úno 2011, 09:07, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

netvrdim ze to tak neni :) mna to prave zaujalo celkom.

http://www.bufkinengineering.com/skodaengine.jpg toto je celkom zaujmava foto... chladi ic s oboch stran, aspon tak som tej foto pochopil (crazy)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

kozelpub píše:netvrdim ze to tak neni :) mna to prave zaujalo celkom.

http://www.bufkinengineering.com/skodaengine.jpg toto je celkom zaujmava foto... chladi ic s oboch stran, aspon tak som tej foto pochopil (crazy)
Nechci se prit, ale to mi nedava smysl a bylo by to kontraproduktivni. Podle me je to tak, ze napor vzduchu jde zepredu (spoda) a na kapote (ktera licuje s tim "rameckem") jsou vydechy, ktere jsou navrzene tak, ze vzduch jdouci po kapote odsava (chapej bere s sebou) ohraty vzduch.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

(wallbash) no asi to bude skor tak :D mna zmiatlo natocenie tej "nadoby" v ktorej je ic proti smeru prudenia vzduchu.. (noteeth)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jo, na ten intercooler na fabii WRC už jsem taky několikrát čučel, mají to vymyšlený celkem pěkně, jen je to na sériovým autě né úplně proveditelný, protože si to žádá celkem radikální řez do předního čela a chladičový stěny.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

turbo kamna power píše:jo, na ten intercooler na fabii WRC už jsem taky několikrát čučel, mají to vymyšlený celkem pěkně, jen je to na sériovým autě né úplně proveditelný, protože si to žádá celkem radikální řez do předního čela a chladičový stěny.
no asi by to neslo keby tam chces mat climu :D btw kde to ma chladic/ tam je chladic olej/vzduch alebo olej/voda/vzduch?
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

vodní chladič je tam položenej, tady na tý fotce je to vidět, jak je zkosenej, tak vlastě slouží i jako naháněč vzduchu pro ten IC. Jinak je tam klasickej vodní chladič + olejovej, ale ten tady na tý fotce není vidět, na jiný pak zase jo, tak nevím :?
Obrázek
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

turbo kamna power píše:vodní chladič je tam položenej, tady na tý fotce je to vidět, jak je zkosenej, tak vlastě slouží i jako naháněč vzduchu pro ten IC. Jinak je tam klasickej vodní chladič + olejovej, ale ten tady na tý fotce není vidět, na jiný pak zase jo, tak nevím :?
Obrázek
hmm, dost riskantne ulozenie... naky blbsi vymol a ma po chladeni
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

Foreste? neni IC istym sposobom rozsirenim, ze do ic ide naka rura v ic dojde k rozsireni a za nim s5 rura zuzeni... ma tak este napadlo
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

kozelpub píše:Foreste? neni IC istym sposobom rozsirenim, ze do ic ide naka rura v ic dojde k rozsireni a za nim s5 rura zuzeni... ma tak este napadlo
Samozrejme ze je, nicmene toto rozsireni ma vetsi pozitivni dopady nezli negativni. A hlavne ma vliv jak na proudeni, tak predevsim objem vzduchu (vzhledem k tomu, ze teplota s tim souvisi).

To mas jako s kompresorem na benzinaku: sice zere vykon, nicmene jeste vyssi poskytuje (resp. prostor pro jeho vznik) ;)


Jinak k te Fabii me napadl takovy rypavy dotaz: zdalipak maji "vostiny" v tom chladici ve smeru toku vzduchu? .... ja jen, ze pokud ne, tak to muze mit dost mozna i celkem brzdny ucinek) ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“