Opět zaseklé naklápění lopatek

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
PetrS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 led 2006, 15:38
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Opět zaseklé naklápění lopatek

Příspěvek od PetrS »

Zdravim,
Asi před 4 měsícema jsem kompletně vyčistil turbo, protože bylo kouslé naklápění lopatek a teď po 4 měsících a najetých 5000 km se mi kouslo znovu, nesetkal se s tím někdo? Mám tam powerbox, ale na něm ujeto už 60 000 km a předtim žádné problémy. Před rokem a půl jsem měnil i vstřikovací čerpadlo. Mohla by být chyba ve vstřikovačích, resp. ve špatně seřízených pružinách? Beru všechny rady, nerad bych každý 4 měsíce vyndaval turbo z auta, ještě když to musim dělat na heveru ... :) Díky.
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

Taky se mi to stalo dvakrát asi za 8tkm a to to auto vůbec nedusím, měnil jsem i trysky, ... Pak jsem se naštaval a sehnal jiné turbo, na kterém jsem najel to prodeje asi 30tkm a lopatky úplně v pohodě. Nevím čím, to jestli jsem čištěním nějak zdrsnil ten materiál a sazy více ulívaly? :?
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
PetrS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 led 2006, 15:38
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrS »

No já jsem právě ještě taky myslel, jestli to nemůže být tím, že už jsou špatná ložiska na turbínové části a tudíž mírně propouští olej, který se zapéká na tom štelování a pak se to zasekává ...
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

To by mohla být taky určitě příčina. Než aby se ti to opakovalo dokola a furt ses v tom musel hrabat nebo za to platit, radši bych sehnal solidní turbo kolem 4000,- a radši už ze 130k, ať to máš nachystané na případné další úpravy, myslím, že označení toho Garretu ze 130k je 1749VA.
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
PetrS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 led 2006, 15:38
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrS »

Ne, platit za to určitě neee :)) Auto vživotě do servisu nedám, NIKDY!!!
JJ, nad VNT-17 už přemýšlím delší dobu, ale chtěl jsem ho tam dávat až s většíma tryskama. Ale zase bych nerad koupil nový turbo a aby to dělalo to samé a zase jsem ho nemusel zachvíli tahat ven :))
A ty jsi měnil jen trysky, nebo jsi si nechal seřídit i vstřiky?? Zítra snad bude tlaková pumpa, tak jse aspoň proměřim, jak na tom jsou :))
TomasH
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 08 úno 2006, 22:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od TomasH »

jen trysky bez seřízení vstřikovačů. To turbo ti nepomůže ani s většíma tryskama, to poznáš až po změně příslušných map, kdy povolíš větší tlak. Já ho tam dal a od té doby nebyl problém. Jen to větší turbo má kapánek pomalejší náběh se stand. mapami, ale ne o moc, někdo to ani nepozná :-)
VW Passat B5,5 AVF, PD 96kW
MirekOmberka
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28 pro 2006, 22:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od MirekOmberka »

btw poradte prosim zacatecnikovi jak se pozna "kouslé naklápění lopatek"? Az se mi to stane na Oktavce at to poznam. Diky (mam samozrejme 81kW)
PetrS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 led 2006, 15:38
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrS »

Aha, to je blbé, myslel jsem, že jsi nechával seřídit i vstřikovače, protože může docházet ke špatnému rozprášení směsi, tudíž špatnému spalování a tudíž se to turbo bude moc zanášet ...
Jinak neboj, s VNT-15 jsem tlačil občas i 1,4 bar a do ECU jsem ani nešáhl, stačí jen trošku oblbnout čidlo tlaku :P Takže nové turbo = zvednutí tlaku na min. 1.4 bar :D
Vzhledem k tomu, že to turbo bylo občas extrémně namáhané, usoudil jsem, že by to ložisko na turbínové části odejít mohlo, ale uvidíme jak bude vypadat až to vytáhnu ven, snad se na to o víkendu vrhnu ;)
Jinak já vždy poznám kouslé naklápění lopatek podle manometru. Ti co ho tam nemají, u nich se to projevuje dvouma způsoby. Když se regulace kousne na max. tlaku, tak to začne padat do nouzáku a když se kousne reg. na min. tlaku, auto nejede, jelikož turbo netlačí vůbec nebo má pomalý náběh ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nechci se samozdřejmě nikoho dotknout, ale co když jste to jen blbě vyčistili? :D Stalo se mi taky, že jsem to musel po krátké chvíli vyčistit znova, já jen abyste třeba nevymýšleli nějaký nový závady, který nejsou.
PetrS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 23 led 2006, 15:38
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PetrS »

JJ, i to je dost možné, i když jsem si dal dost záležet ...
Používáš něco víc než drátěný kartáč a technický benzín??:)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

drátěnej kartáč je moc málo, používám škrabák(nebo si nabrus plochej pilník z jedné strany a máš skrabku taky a hlavně dostatečně tvrdou)) a tu podložku co je pod lopatkama ojedu celou šmirglem.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“