Ako spravne merat olej - studeny alebo teply motor?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Ako spravne merat olej - studeny alebo teply motor?

Příspěvek od sabikeuk1 »

Zaujimalo by ma kedy je spravne merat hladinu oleja u auta v podpise, pri studenom motore alebo pri zohriatom po cca 5 min?

Pri studenom mam asi 3mm nad max :?
Naposledy upravil(a) sabikeuk1 dne 20 úno 2011, 14:36, celkem upraveno 1 x.
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Re: Mierka oleja

Příspěvek od adi »

sabikeuk1 píše:Zaujimalo by ma kedy je spravne merat hladinu oleja u auta v podpise, pri stedenom motore alebo pri zohriatom po cca 5 min? Pri studenom mam isi 3mm nad max :? :?
Řekl bych že je lepší měřit hladinu při studeném motoru déle stojícím motoru - třeba večer přijedu,ráno se podívám na měrku.jelikož po 5 minutách stání po jízdě pořád ještě nějaký ten olej je v motoru neskapaný ve vaně. Ale je to jen můj názor.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Cca po půl hodině stání na rovině,to stačí.Teplotou olej skoro nic nenabyde.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od sabikeuk1 »

martinsidlo píše:Cca po půl hodině stání na rovině,to stačí.Teplotou olej skoro nic nenabyde.
Teply motor, po 15 min olej na maxime, studeny motor 3mm nad max, mam ho radsej odsat? Bojim sa ze je tam velmi vela...
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

sabikeuk1 píše:
martinsidlo píše:Cca po půl hodině stání na rovině,to stačí.Teplotou olej skoro nic nenabyde.
Teply motor, po 15 min olej na maxime, studeny motor 3mm nad max, mam ho radsej odsat? Bojim sa ze je tam velmi vela...
ahojky
Kontrola množství oleje – provádí se měrkou,
u většiny aut snadno přístupnou
a dobře viditelnou.Zásadně před jízdou tedy za studena .
Na měrce najdete dvě
rysky, horní označuje maximální a dolní
minimální výšku hladiny. Správný stav je
uprostřed, blíže k horní rysce.
Příliš mnoho oleje v motoru škodí, stoupá
tlak, může dojít k poškození mazacího
systému. Dlouhodobý provoz s minimem
oleje způsobuje jeho rychlé stárnutí, olej
je stále v oběhu, nestíhá se zregenerovat,
ztrácí své mazací schopnosti. Provoz
motoru s náplní pod minimální hodnotou
je hazard, který může způsobit poškození
motoru, oprava je náročná a počítá se
v desítkách tisíc korun. V případě potřeby
olej doplňte.

čúúsky Cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

cavediver píše:
sabikeuk1 píše:
martinsidlo píše:Cca po půl hodině stání na rovině,to stačí.Teplotou olej skoro nic nenabyde.
Teply motor, po 15 min olej na maxime, studeny motor 3mm nad max, mam ho radsej odsat? Bojim sa ze je tam velmi vela...
ahojky
Kontrola množství oleje – provádí se měrkou,
u většiny aut snadno přístupnou
a dobře viditelnou.Zásadně před jízdou tedy za studena .
Na měrce najdete dvě
rysky, horní označuje maximální a dolní
minimální výšku hladiny. Správný stav je
uprostřed, blíže k horní rysce.
Příliš mnoho oleje v motoru škodí, stoupá
tlak, může dojít k poškození mazacího
systému. Dlouhodobý provoz s minimem
oleje způsobuje jeho rychlé stárnutí, olej
je stále v oběhu, nestíhá se zregenerovat,
ztrácí své mazací schopnosti. Provoz
motoru s náplní pod minimální hodnotou
je hazard, který může způsobit poškození
motoru, oprava je náročná a počítá se
v desítkách tisíc korun. V případě potřeby
olej doplňte.

čúúsky Cave :)
Ještě jsem chtěl doplnit,že příliš oleje může i zníčit Lambda sondu,Kat-pokud toto je v autě je namontováno.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je hlavně dobré, že to vůbec majitel měří a nespoléhá se jen na budík..A když to má na střed, je jedno kdy to je..Já osobně preferuji horní rysku, protože čert nikdy nespí a hlavně u diesela to není tak husté..Horní preferuji proto, protože jsem sám zažil jízdu plnou ostrou co to dalo a motor zaklepal a bylo vymalováno...Olej byl na spodní rysce..Takže střelcům je lepší plnit na horní..A co se týče množství oleje, např. u HDI dvojnásobné množství náplně/olej plus nafta/ nebylo vůbec jezdcem zaznamenáno...Hlavně, že tam je a pozor aby na měrce /ne koncern/ nepopojela gumička těsnící jí v bloku... :)
nepropadat panice...
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

adi píše:
cavediver píše:
sabikeuk1 píše: Teply motor, po 15 min olej na maxime, studeny motor 3mm nad max, mam ho radsej odsat? Bojim sa ze je tam velmi vela...
ahojky
Kontrola množství oleje – provádí se měrkou,
u většiny aut snadno přístupnou
a dobře viditelnou.Zásadně před jízdou tedy za studena .
Na měrce najdete dvě
rysky, horní označuje maximální a dolní
minimální výšku hladiny. Správný stav je
uprostřed, blíže k horní rysce.
Příliš mnoho oleje v motoru škodí, stoupá
tlak, může dojít k poškození mazacího
systému. Dlouhodobý provoz s minimem
oleje způsobuje jeho rychlé stárnutí, olej
je stále v oběhu, nestíhá se zregenerovat,
ztrácí své mazací schopnosti. Provoz
motoru s náplní pod minimální hodnotou
je hazard, který může způsobit poškození
motoru, oprava je náročná a počítá se
v desítkách tisíc korun. V případě potřeby
olej doplňte.

čúúsky Cave :)
Ještě jsem chtěl doplnit,že příliš oleje může i zníčit Lambda sondu,Kat-pokud toto je v autě je namontováno.
ano tim jsem myslel poskozeni mazaciho systemu souhlasim
dik
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Uživatelský avatar
sabikeuk1
Přispěvovatel
Příspěvky: 306
Registrován: 10 lis 2008, 10:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od sabikeuk1 »

Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?
AUDI TT 1.8 T QUATTRO 225bhp - predane :-(
AUDI A4 1.9 TDI PD130 AWX 135.000 skutocnych km - bez uprav ;-)
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

jericho-3 píše:Je hlavně dobré, že to vůbec majitel měří a nespoléhá se jen na budík..A když to má na střed, je jedno kdy to je..Já osobně preferuji horní rysku, protože čert nikdy nespí a hlavně u diesela to není tak husté..Horní preferuji proto, protože jsem sám zažil jízdu plnou ostrou co to dalo a motor zaklepal a bylo vymalováno...Olej byl na spodní rysce..Takže střelcům je lepší plnit na horní..A co se týče množství oleje, např. u HDI dvojnásobné množství náplně/olej plus nafta/ nebylo vůbec jezdcem zaznamenáno...Hlavně, že tam je a pozor aby na měrce /ne koncern/ nepopojela gumička těsnící jí v bloku... :)
ogare nas Jericho neber to na lechkou vahu mnozstvi mazaciho media v moturku na maximu neni nejlespi reseniii, skutecne stoupaji tlaky v cele mazaci soustave a muze dojit k poskozeni kanalku a soustavy , a tak je lepsi mit ten origo zicher litr oleje mit v zadu bocnim levem boxu ja tam mam i fridex , destilku,brzdovku a servo olej at murfy nespi a muze se stat cokoli a do leve male se to vsechno zmesti ale tak jako pises a souhlasim stebopu chlape sikovna ze necekat na budiky a elekto hlidani radej si to probehnu rano v klidu a mam klid no jasan jako pises pozor na gumicku aby ste nemnerili minimum jako ok hladinu anebodejd jeji maximum cuusk

cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?

je to v poradku nectes pozorne za studena nad pullku stavu ne maximum a rozhodne porad se provodni tekutiny a naplne konrtoluji za studena nikdo ti nenastartuje auto a pak bude mknerit provosni stav to dela vsude ty asi nemas zkousky o asistentcni rizeni morotoveho vozidla a protokol o jeho probirani z parku od garas mistra hmmMM to sem tam nedopsal vodu do ostrikovaqcuuu ale ve je ok ogare cuus

cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?

je to v poradku nectes pozorne za studena nad pullku stavu ne maximum a rozhodne porad se provodni tekutiny a naplne konrtoluji za studena nikdo ti nenastartuje auto a pak bude mknerit provosni stav to dela vsude ty asi nemas zkousky o asistentčini referentčini služebný rizeni morotoveho vozidla a protokol o jeho probirani z parku od garas mistra hmmMM to sem tam nedopsal vodu do ostrikovaqcuuu ale ve je ok ogare cuus

cave :)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

jak stoupají tlaky v mazací soustavě, když je tam více oleje?
když teda pominu fakt, že by tam bylo např. 2x tolik než má být (a ani tak si nejsem jist, jestli by to mělo vliv na samotné mazání??)
kupec18
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 29 črc 2009, 15:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kupec18 »

boobika píše:jak stoupají tlaky v mazací soustavě, když je tam více oleje?
když teda pominu fakt, že by tam bylo např. 2x tolik než má být (a ani tak si nejsem jist, jestli by to mělo vliv na samotné mazání??)
Taky si myslim že nic moc nestoupaji spis by se mohly zvětšovat odpory, ponevadž je ho zbytečne moc a překaži, ale to je asi taky zanedbatelně..

Nic méně, olej samozřejmě před jizdou kontrolovat, asi to bude stačit,,, ja osobně olej ale kontroluju po jízdě, dam tomu oddech cca 10-15min a změřim...

Problem spíš vznika po výměne, olej se mění zahřaty, takže ho vypustim, zavřu vanu, a doliju olej kouknu na měrku a jezdim----------PROBLEM, po vyměne nalit něco oleje stači pulka měrky nebo max to je jedno, nastartovat, nechat chvili klepat aby se olej dostal všude kde se ma, potom až zkontrolovat. :D
Škoda Superb 1.9TDi PD 96kw 230tkm
Škoda octavia 1.8T 20v
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

sabikeuk1 píše:Dakujem za odpovede....

V ELSA sa pise: motorovy olej musi byt zohriaty na min.60 C, po zhasnuti motota treba pockat niekolko minut a potom zmerat olej.

Takze je to opacne co tu niektory pisu.

Mne ide o to, co je spravne pre 1.9TDi = moje auto, pretoze ked to robim podla ELSI tak mam olej po maximum, ked to meriam rano (auto stoji celu noc) tak je asi 3 mm nad maximom co by v ziadnom pripade nemalo byt......

Vie to niekto upresnit ..?
má se to měřit za tepla, když to necháš celou noc, je možný, že část oleje ti vyteče z olejovýho filtru, zvlášť když tam někdo nemění tu malou gumičku, tak to tama odteče do vany, takže jak je psáno, za tepla, nechat odstát 5min. stačí
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“