Vysoká Teplota oleje VR6

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Vysoká Teplota oleje VR6

Příspěvek od maiello »

Ahoj, všem, moc to sem zrovna nepatří, ale přeci jen vyslechnu názory.
Mám sharan VR6, vzhledem k tomu že ho nemám dlouho nemohu posoudit, ale teď v zimě mám teplotu oleje mezi 100 v kopcích i 118 stupňů. Nevim jestli PP ukazuje přesně ale voda se drží na 90 a sáhnu li na trubku co vede vodu z motoru do chladiče tak samozřejmě pálí ale když sáhnu na olejovou vanu vyloženě se spátim a musim hned ucuknout.

Olej mám na horní rysce, při rychlosti cca 90kmh je teplota kolem 100 při neutrálu z kopce padne tak na 90 a při jízdě do kopce je i 120. je toto teď v zimě normální? díky za rady a názory
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Olej může mít 110 , ale teď v zimě je to trochu divné...
nepropadat panice...
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

taky myslim, měl jsem kdysi u jiného auta budík na oil, v zimě tak 60-70 v létě při kotli i 130
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: Vysoká Teplota oleje VR6

Příspěvek od Zdeněk M »

maiello píše:Ahoj, všem, moc to sem zrovna nepatří, ale přeci jen vyslechnu názory.
Mám sharan VR6, vzhledem k tomu že ho nemám dlouho nemohu posoudit, ale teď v zimě mám teplotu oleje mezi 100 v kopcích i 118 stupňů. Nevim jestli PP ukazuje přesně ale voda se drží na 90 a sáhnu li na trubku co vede vodu z motoru do chladiče tak samozřejmě pálí ale když sáhnu na olejovou vanu vyloženě se spátim a musim hned ucuknout.

Olej mám na horní rysce, při rychlosti cca 90kmh je teplota kolem 100 při neutrálu z kopce padne tak na 90 a při jízdě do kopce je i 120. je toto teď v zimě normální? díky za rady a názory
Do 120 v pohodě, v navodu pisou že muže být i 140 pak snižte otačky.
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

to jo ale teď v zimě? mám tam 120 v kopci a to mrzne až bude 30 nad nulou?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

no nevim, aby se to nějak nezapeklo nebo tak, u TDI byla teplota oleje tak 70 max a u benzína mi málo kdy šla přes 100
Martineq
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2011, 13:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Martineq »

MirekX píše:přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná :)
To je nesmysl jezdim na tatre pri normalu ma 90 kdyz ji dam v lete napit tak kolem 110.
Pletes si asi budik na teplotu hlavy valcu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Může to topit, že je olej na prd...Nebo máš špatné hodnoty předstihu, časování, lambdy atd. a motor nejde optimálně...Popř. máš upravenou výf. soustavu, nebo opravdu vyřazený chladič oleje..A motor má výkon v pořádku?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Martineq píše:
MirekX píše:přesně tak, do 140C to neřeš, majitelé tater by mohli vyprávět, tam jde oil přes 160C olej je hlavně chlazený výměníkem do chldícího okruhu a tam venkovní teplota není zas tak směroplatná :)
To je nesmysl jezdim na tatre pri normalu ma 90 kdyz ji dam v lete napit tak kolem 110.
Pletes si asi budik na teplotu hlavy valcu.
omlouvám se, je to tak jak píšeš, 815 už má budík teploty hlavy, to není olej
teplota oleje do 130 je jakž takž OK, výš by se dostat neměla, těch 140 jsem přepísk. U olejů se uvádí minimální HTHS viskozita a ta se měří při 150 C
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

120-130 je u benzína normální i v zimě při jízdě do kopce.Olej není voda.Olej je ve válci,voda okolo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Pokud se to bude držet mezi 100-120, tak OK. Na léto zkus vyměnit nemrzku a víc ji zředit destilkou. Pokud nepomůže, tak holt budeš muset vymyslet nějaký chladič.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

nemrzka je do -25 růžová, jede to hezky výkon je ok, motor jde pěkně tiše a pravidelně, jen mi to tak vrtá hlavou, protože olejová vana je vaříci jak svině, oproti jiným autům kde je po stejné jizdě teplá že na ní udržim v pohodě ruku. Výměník kolem filtru se zdá že cirkuluje, jedna hadice bla trochu víc ohnutá, tak se ji přeřízl v půli a dal jsem železné kolínko stejného průměru. . změna tak v průměru o 5 stupňů dolu. spotřeba paliva je v normě lambda dle vagu v normálu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“