Rozvody ahu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Martincv
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 20:22

Rozvody ahu

Příspěvek od Martincv »

Zdravim chystam se na rozvody na motoru AHU.
Postup znam jen se chci zeptat da se spolehnout na znacku na setrvaku nebo se da poloha kliky zkontrolovat i jinde.
Otazka druha daji se rozvody nejakym zpusobem zkontrolovat pres vag treba poloha kliky proti vacce.
Dekuji.
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Odpovědi: 0
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

urci te se da spolehnout pokud nejakej koumak to nejak sikovne nepredela jinak na pc zkouknes predstvrik kterej musi stejne po vymene nastavit
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Rozvody ahu

Příspěvek od Tomas.cz »

Martincv píše:Zdravim chystam se na rozvody na motoru AHU.
Postup znam jen se chci zeptat da se spolehnout na znacku na setrvaku nebo se da poloha kliky zkontrolovat i jinde.
Otazka druha daji se rozvody nejakym zpusobem zkontrolovat pres vag treba poloha kliky proti vacce.
Dekuji.
- šla by, vyndat vstřikovač nebo žhavič, strčit tam drátek a podívat se kdy
je píst nejvejší a jestli to souhlasí s značkou na setrváku
- dá se zkontrolovat jen počátek vstřiku, na vačece není snímač polohy,
tohle až u motorů PD.
Martincv
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 20:22

Příspěvek od Martincv »

Dobra dekuji udelam to na pripravky a potom na cerpadle predvstrik.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Martincv píše:Dobra dekuji udelam to na pripravky a potom na cerpadle predvstrik.
To je jediný správný způsob :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Odpovědi: 0
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Je možný, aby tohle vůbec jelo? Dělám rozvody na AHU Galaxy, měsíc po výměně motoru kdesi. Takhle sedí vačka a čerpadlo (je teda focený trochu zešikma) po nastavení setrváku na rysku. Tdi graf na studeným mezi ryskama, nic víc jsem nezkoumal. Chytne pěkně, jde +- slušně tak přemejšlim jestli do toho rejpat, nemám ponětí, co na mě kdo přichystal. Nechci se na to vykašlat a udělat to na fixu, ale myslím, že tady něco dost nehraje. Poradí někdo? Jak nastavit předvstřik vagem, kdž se pak nedostanu pod rozvodovej dekl? Znova vyvěsit motor?
EDIT: když to po sobě čtu, sám se nechápu-takhle dojebaný to ke mně normálně přijelo, proto se trochu obávám nastavit to na značky a přípravky jak to má bejt. Proč to jede normálně? Setrvák s jinde umístěnou ryskou? kolo čerpadla přesazený na konusu? Je tam klínek?
Obrázek
Obrázek
picus16
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 17:33
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od picus16 »

sraž kolo z vačky dej to na přípravky čerpadlo na kolík a :prc: na to,musí to jet
picus jako Píčus
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud na TDi grafu sedí předvstřik, znamená to, že klika s čerpadlem sedí. A jak je vidět, čerpadlo je nastaveno skutečně správně. Tohle vypadá jako o zub přesazená vačka. Divím se, že nafťák vůbec jede.....

U benzinového motoru by to problém nebyl - pokud je vačka o zub zpátky, motor se mechanicky normálně točí (akorát nic moc nejede). Ale u natového motoru, kde jak víme je o mnoho méně prostoru mezi pístem a ventily, bych nevěřil, že se to bude točit. A pokud ano (což asi jak koukám opravdu možné je), bude mizerné plnění válců, tudíž to musí mít výkon v čudu.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 23 črc 2012, 08:03, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Odpovědi: 0
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Tak potvrzeno, bylo to "jen" zprasený. Jen mě překvapilo, že to takhle normálně jezdilo
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No - když se nad tím zamyslím, tak ono to technicky možné je, že se to může točit. Namaluj si, jak funguje časování a hned zjistíš, že při přesazení vačky o zub dozadu se to nakopnout nemusí.

Motory TDi jak víme nemají střih (překrytí ventilů), čili sací ventil otvírá v HÚ pístu, výfukový ventil v tutéž chvíli zavírá. Pokud je vačka posunuta o zub dozadu (jako v tomto případě), sacímu ventilu je to úplně jedno. A co se týká ventilu výfukového, ten je v tuhle chvíli opožděn o poměrně malinko za HÚ a nad dno pístu se tak tudíž vejde (navíc putuje stejným směrem jako píst - nahoru, protože se v tu chvíli zavírá, a od úplného uzavření ho dělí v tu chvíli už jen desetiny milimetru). Ale je to o prsa..... Kdyby to byl motor SDi, koplo by se to myslím určitě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 321
Odpovědi: 0
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

jenže když jsem to zkoušel cvičně přesadit ještě bez sraženýho vačkovýho kola, tak to dávalo lehce přes dva zuby, čerpadlo taky někde v hajzlu řemen celkem nataženej, takže na průhyb se to svýst nedalo a nejvíc mě zaráželo, že motor šel subjektivně celkem normál, když jsem to navážel na dílnu. Ono se to pak vysvětlilo-počmárnej konus vačky, kolo proti tomu taky, kolo čerpadla, blok, nepřišroubovanej plech pod rozvodama... asi se mám ještě hodně co učit. A já kokot si tuhle řikám, jestli nekoupit nový pravítko, že už je trochu vymačkaný a nejni to "to vono". Prostě uříznout hlavu a nasrat do krku, jen kdyby člověk věděl komu
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Člověk se pořád učí... ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Proto máme učitele.. :)
nepropadat panice...
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

takhle to prave sedi kdyz se to dela na fixu, znam z praxe tady se to dela vetsinou jen na fixu, z peti aut co jsem delal tak vsechny byly +- takhle jak mas na fotce a fsechny byly delany na fixku nekolikrat.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 623
Odpovědi: 0
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahojte využijem tuto temu motor 1,9tdi pd. rozvody robene na "fixku" vačka zakontrovana pripravkom. ryska na kluke lebo prípravok mi nesedel ani jeden na zuby.chem sa ujistit lebo nakoniec som nemal vtom celkom istotu rysky sa rozmazali na spodu. inak motor štartne na prve otočenie klučikom,jazda vykon asi nezmeneni ale podstata Synchronizacia vačky 3Xšrobik vo vačke je na strede vybratia strede elipsových dier synchro na vcds bolo niečo okolo 2,5 doladil som to na +0,5 skrutky stale + - v strede otvorov a otazka keby je rozvod posunuti o zub vpred-vzad dala by sa synchronizacia takto "jemne"-"rychlo" doladit ? motor na volnobeh si pradie žiadny čudny zvuk tah dobry. Vdaka za odpoved.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“