1.9 TDi 96kW PD nestartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

1.9 TDi 96kW PD nestartuje

Příspěvek od diego191 »

Ahoj všem,
potkala se mi A4 (B6, r. 2002). Po montáži opravené hlavy a výměně rozvodů ji ale nemohu nastartovat. Ze začátku měl motor snahu chytit, ale pak už nic. Nafta jde do k filtru pod tlakem bez problémů. Nevím ale, jak ověřit, zda je na tom dobře to tandemové čerpadlo. Zkoušel jsem totiž vyndat jednu žhavičku po dlouhých pokusech o startování a byla úplně suchá, takže předpokládám, že se vůbec nedostane palivo do válců.
Nemáte nějaké nápady, co vyzkoušet, změřit atp.? Mám k dispozici multimetr a VAG. VAG žádné chyby na motoru nehlásí.
tech
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 24 led 2011, 17:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od tech »

Takze je toho moc co muze byt spatne.v prvni rade zkontroluj rozvody,hlavne vacka o cele kolo,pak snimac vacky,serizeni vstriku atd.ale bez zpravne synchronizace klika vacka to nepojede.jak dlouho jsi to startoval,ono to docela dlouho trva po nove hlave a dofam ze kanalky na naftu byly perfektne ciste
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od diego191 »

Rozvody jsem kontroloval podle značky na setrváku a pak na ozubeném kole vačky, tam je také značka. Ještě jsem to chtěl zkontrolovat ve VAGu, ten mi ukazoval 0° KW, což by mělo být správně, ale zarazilo mne, že když jsem motor točil starterem, tak stále ukazoval 0 ot/min. Netušíš, jestli VAG ty otáčky ukazuje i při zhaslém motoru? Mám v podezření snímač na vačce a klice. Na seřízení vstřiků ještě zítra mrknu. Tandemové čerpadlo jsem sundané neměl, takže předpokládám, že s kanálkama nemůže nic být. Startoval jsem to několikrát 3-15s. Slibovalo to akorát při prvním startování a pak ani ťuk. Baterku jsem zvládnul vybít do mrtva, takže předpokládám, že to bylo dost dlouho.
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

startovací otáčky by to mělo ukázat , skontroluj snímač kliky a jeho konektor , je pod olejovým filtrem jako k převodovce , motor nastartuje i bez čidla vačky tím to nebude , rozvody skontroluješ jen za chodu motoru
Naposledy upravil(a) 1pavel dne 20 bře 2011, 22:07, celkem upraveno 1 x.
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD
tech
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 24 led 2011, 17:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od tech »

Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od diego191 »

Baterku mám teď na nabíječce, takže vyzkouším ráno a dám vědět. Ohledně těch rozvodů - celé to dělal kamarád automechanik a já mu jen asistoval, takže jsou téměř jistě správně. Napřed nastavil setrvák na tu značku tak, aby byly krajní písty v horní úvrati, kousek je vrátil, pak jsme tam dali hlavu, on nastavil vačku na prvním válci tak, jak by z principu měla být a pak jí jen dorovnal podlé té značky u jejího ozubeného kola. Nakonec zase otočil setrvákem zpátky na značku a hodili jsme tam řemen. Poté jsme to ještě dvakrát zkontrolovali.
Každopádně moc díky za potvrzení, že by v tom vagu měly být vidět ty otáčky - je to asi moje poslední naděje, pak už zbývají snad jen drahé pokusy :/
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

tech píše:Jo melo by to ukazovat otacky i pri startovani,takze hledej zavadu na snimaci G28 -klikova hridel. a to ze ti to ukazuje 0 KW jeste nic neznamena,pokud tam neni jeden signal(at uz z kliky anebo z vacky) tak to nic neukaze,jenom je divne ze ti nevyhazuje zadnou chybu a znacky na vacce jsou jsou ti k nicemu kdyz ji budes mit pootocenou o 360 stupnu,ale nepredpokladam ze se ti to podarilo.
co to značí protočit o 360 stupňů? :o :o
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
tech
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 24 led 2011, 17:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od tech »

omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.
calibrator
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 28 pro 2010, 01:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Ba - SK

Příspěvek od calibrator »

tech píše:omlouvam se za mylnou info s tou vackou,myslel jsem na neco jineho.To jenom abych vas nehnal hledat neco blbyho.
myslim že si chcel napisat spravnu otazku.. lebo vačka vs. kluka bežia v pomere 2:1 .. len to potom vychadza tak, že na jednu otačku kluky sa vačky otočia len o 180 stupnov.. teda aspon myslim že je to tak jak pišem :)
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od diego191 »

Tak už to jezdí. Nabil jsem pořádně baterku, všechno komplet zapojil, nalil vodu a po chvilce startování se chytil. Ve VAGu byla senchronizace vačky a kliky posunuta o 3°, tak jsem to srovnal tím ozubeným kolem na vačce na 0°, tak doufám, že je to správně. Auto vypadá, že jezdí dobře, ale ještě jsem se neodvážil to pořádně odpálit.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

No ale tos dorovnal až po tom co to chytlo , ne? Já si myslím, že ste měli prostě jen slabou baterku, tam pokud motor při startu nedosáhne určitých otáček, tak to tam vůbec nepustí naftu, cemuž by napovídalo i to, jak si vymontoval tu žhavičku a říkals, že bylo sucho... Navíc, při 3°by to ještě mělo normálně chytnou, sám sem viděl auto, kde bylo 2,4 což už není takej rozdíl a chytlo to normálně... Tak hlavně, že už to valí ;)
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od diego191 »

Taky si myslím, že to bylo tou baterkou. Jj, dorovnal jsem to až když to chytlo. Nicméně mám ještě jeden problém - auto jezdí, turbo táhne, ale zdá se mi, že míň než dřív. Co je ale zásadní, že když pořádně přidám, tak to zabere a pak začne cukat, celé se to klepe, že okamžitě radši sundám nohu z plynu. Dělá to někde nad 2000 ot/min. a VAG žádnou chybu nehlásí...
jajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 07 bře 2008, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Ropice

Příspěvek od jajic »

setrvák?
OI 4x4 TDI, 127kW ,VB,AL,312/256ATD;-)
no smoke,no fun ;-)
diego191
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 14 úno 2011, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od diego191 »

jajic píše:setrvák?
Kdepak. Doteď nebyl žádný problém. Přemýšlím, jestli jsem někde nezapojil špatně podtlak. Vypadá to jako kdyby turbo pořádně tlačilo a zároveň ho nějaký ventil přerušovaně upouštěl. Děje se to ve chvíli kdy to začne pořádně táhnout. Je pravda, že když jsem měl dole hlavu, tak jsem rovnou vyndal turbo a vyčistil naklápění lopatek, ale složil jsem to přesně jak to bylo... Ráno zkusím udělat log z jízdy, pokud přijdu na to jak.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Jo, to bude určitě potřeba lognout, jestli si s tím nebudeš vědět rady, tak napiš, poradím ti, jak se ten log dělá ;) ... Jinak, taky si nemyslím, že setrvák, to už sou moc vysoké otáčky, na to aby se projevoval- ten se ozve spíš na volnoběh nebo při rozjezdu či dobrž´dování motorem do volnoběhu ;)
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“