Vymena klbu riadenia

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Bydliště: Bratislava

Vymena klbu riadenia

Příspěvek od travel242fx »

Vie mi niekto povedat co vsetko treba demontovat na vymenu tej tyce co ide od volantu na napravu? musim ju totiz vymenit lebo mam uplne kaput tie zalisovane klby... ako sa to da rozobrat? zaujimalo byma ako sa to odpaja na naprave ci je to moc zlozite ...
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
serviceMan
Přispěvovatel
Příspěvky: 471
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:44
Bydliště: Mladoboleslavsko...

Příspěvek od serviceMan »

To je jednoduchý, demontuješ Airbag volantu, demontuješ volant (dvanáctihran č.12nebo TX55), držák páčky na nastavení volantu-TX25, vrchní a spodní plastový kryt na volantovou tyč-křížák a TX25, pozor, jde to blbě dolů přez spínačku, musíš vyndat klíč a opatrně se tam vykroutit. Pak musíš demontovat mřížku nad pedálama a plast pod přístrojovou deskou-TX20. Tím odkryješ celou volantovou tyč. Dál demontovat páčky blinkrů a stěračů, stačí odpojit na straně blinkrů a jde to převlíknout-svorkovnice si podeber plochým šroubovákem, pokud budeš odpojovat zatažením za kabely, mohly by se páčky rozskočit.Odpojit ABG a spínačku, může tam být jeden kabel s kostrou a odpojit Immo. Pokud jsem na nic nezapoměl, mělo by být všechno odpojené. Uplně na podlaze je potřeba odmontovat kryt spojení tyče a řízení. Je tam M8 na 13 klíč, celý šroub vyndat ven a tahem nahoru sejmout tyč řízení z tisícihranu na řízení. Prosím nepáčit. jak se to zašprcne, tak to nejde ani ven ani zpátky...
Odspoda volantové tyče jsou dva šrouby M8 takové zlaté, demontovat a měla by se tyč uvolnit, tahem k sobě vyndat.
Zbytek , tedy ty dva kloubky zůstanou viset na takovém silonovém futru, které drží na centrální trubce a zkrz vede hřídelka, myslím klíč č.10 a č.12. Ta je potřeba vyndat a jde ven pěkně blbě. No a řízení je venku.
Montáž je jasná...
Tak hodně zdaru... 8)
Uživatelský avatar
Sokolda
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 00:12
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Sokolda »

Tomu říkám informace panečku :o
Seat CordobaTDI / AFN - 176 HP
Seat Alhambra TDI / AFN - 171 HP
Škoda Fabia SDI / ASY - Nemá HP
Ford C-Max 1,6 Tdci - 80kW
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

serviceMan píše:To je jednoduchý, demontuješ Airbag volantu, demontuješ volant (dvanáctihran č.12nebo TX55), držák páčky na nastavení volantu-TX25, vrchní a spodní plastový kryt na volantovou tyč-křížák a TX25, pozor, jde to blbě dolů přez spínačku, musíš vyndat klíč a opatrně se tam vykroutit. Pak musíš demontovat mřížku nad pedálama a plast pod přístrojovou deskou-TX20. Tím odkryješ celou volantovou tyč. Dál demontovat páčky blinkrů a stěračů, stačí odpojit na straně blinkrů a jde to převlíknout-svorkovnice si podeber plochým šroubovákem, pokud budeš odpojovat zatažením za kabely, mohly by se páčky rozskočit.Odpojit ABG a spínačku, může tam být jeden kabel s kostrou a odpojit Immo. Pokud jsem na nic nezapoměl, mělo by být všechno odpojené. Uplně na podlaze je potřeba odmontovat kryt spojení tyče a řízení. Je tam M8 na 13 klíč, celý šroub vyndat ven a tahem nahoru sejmout tyč řízení z tisícihranu na řízení. Prosím nepáčit. jak se to zašprcne, tak to nejde ani ven ani zpátky...
Odspoda volantové tyče jsou dva šrouby M8 takové zlaté, demontovat a měla by se tyč uvolnit, tahem k sobě vyndat.
Zbytek , tedy ty dva kloubky zůstanou viset na takovém silonovém futru, které drží na centrální trubce a zkrz vede hřídelka, myslím klíč č.10 a č.12. Ta je potřeba vyndat a jde ven pěkně blbě. No a řízení je venku.
Montáž je jasná...
Tak hodně zdaru... 8)
:D super perfektny navod to urcite zvladnem a vies mi este povedat ci mi zapasuje KLB z Octavie do GOLFA 4? malo by to byt rovnake .Zatim dekuju
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
serviceMan
Přispěvovatel
Příspěvky: 471
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 22:44
Bydliště: Mladoboleslavsko...

Příspěvek od serviceMan »

kombinace Octavia - Golf je možná, ani nezáleží na roku výroby.
Pasuje všechno (dělaly se dva druhy tyčí)... ;)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Ten poslední krok co psal service man ani nemusíš dělat, jelikož ti to nechávám i s tou spodní trubkou, takže to tam jen nastrčíš a hodíš to zase vše zpět ;)
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“