a nemohli by ste mi poradit, ktory program je na chiptuning najvyhodnejsi aby som nemusel kupovat viac kablov s inymi programami , lebo original za 390€ nechcem kupit (resp. nechem az tolko do toho investovat)
Jestli to chceš dělat pořádně, tak určitě nebude stačit jeden kabel a určitě nepočítej s tím, že Ti stačí 390Eur.
Jestli do toho nehodláš investovat, tak si raději peníze schovej na dovolenou.
A taky nejde vše po kabelu a musíš někdy pájet a na to zase potřebuješ kvalitní odpájecí a pájecí stanici, kvalitní zase origo programátor a ne jeden, atd.
Jen jsem napsal svůj názor. Ale třeba Ti někdo poradí jinak.
tak ja by som to chcel len na amaterske ucely.chcem zacat najprv s diagnostikou ale casom chcem prejst na chiptuning (ale urcite budem musiet este vela knih precitat ) ale chcem co najmenej investovat.a je mi tiez jasne ze nejde vsetko cez kabel ale nejake tie pajkovacky sa uz doma najdu
a napriklad este ake knihy by ste mi odporucili lebo uz som precital ako na chiptuning od Bronislava ruzicku ale o vela mudrejsi az niesom v tom ako na chiptuning.ale velmi rad by som si precital nejake knihy o tom.
Ti to řeknu jinak. Koupíš klon programátoru, nebo nějakýho kabelu, nezapíše Ti korektně a nenastartuješ. Pak budeš stejně řešit originál a klon zahodíš stejně s investovaným penízem. Takže raději začít pomaleji a koupit origo. Padne Ti jednotka po klonu galetta, pak budeš muset shánět zálohu do jednotky a nahrávat přes bdm když to půjde. Proto mám všechno zařízení origo abych se tomuhle vyhnul. A stejně tak i kluci, kteří myslí svou práci vážně a nechtějí ztrácet čas se zbytečnou opravou. Když si spočítáš peníze, který vybereš za úspěšný úpravy, tak se Ti to v relativně krátkém čase vrátí. Nemluvě o času, který si ušetříš používáním origo věcí.
to mas pravdu ale neviem ci sa mi to vrati lebo chcem najma "experimentovat" na mojom aute ale mozno neskor.... co ja viem mozno budem mat firmu ale to si nemyslim takze preto sa rozhodujem nad klonom
Asi jsem tu za největšího negativistu, ale moje konkrétní odpověď:
Vyser se na to, ušetříš si spoustu nervů, času a problémů. Už ti to tu někdo psal.
Jestli se chceš vrtat jen ve svém autě, nechceš utrácet, tak si kup klon zařízení. Klidně si s ním odpal jednotku a pak dej 10x tolik co tě stál klon za opravu někomu, kdo na to má vybavení. Nebo budeš mít třebas kliku, tvoje auto ti neumře, ale něco domrdáš ve firmware a odepíšeš celej motor...
Je to jen na tobě, kterou cestou se vydáš.
Nevim, proč si každej myslí, že si za pár centů koupí klon nějakého zařízení a rázem se z něj stane mistr světa. Mám známého, který investoval několik mega do vybavení servisu, má skoro vše, ale stejně to sám neumí používat...Ono to hold chce umět používat vlastní hlavu a nespoléhat se pouze na support až vůbec ne na to, že ti někdo někde na nějaké diskuzi zadarmo vyškolí a předá ti léty piplané know-how.
Hele chlapi, mám auto a nejede. Můžete mi prosím někdo poradit jak to mám pokud možno zdarma opravit, aby to zase jezdilo??
rozhodol som sa ze radsej kupim original lebo uz som vela cital o klonoch a nejak im nedoverujem.ale by mi pomohli aj nejake knihy (staci autor+nazov). lebo nechcem si kupit kabel za 400€ a dodrbat ECU takze radsej si to chcem najprv nastudovat.
pozn.-potesili by aj nejake tipy na programy na chiptuning
o tych uz som nieco pocul ale aj knihy nejake nepoznate? lebo radsej si to najprv nastudujem (najradsej by som chcel co najnovsie knihy).Lebo nechcem ze dam kluc do zapalovania a nenastartujem.
Najprv zmakni diagnostiky na 100pero t.z.kodovanie,prispôsobenie RJ a zapisy do RJ a potom mozno chip,ale to je o niecim inom.Pozi si tu a pchopis ak ti to nieco povie.Inak tie prachy na dovolenku je dobry napad.Kupuj orig.diag,lebo klony uz narobili dost problemov. http://checksum.cz/forum/
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d