Stránka 1 z 2
Sjíždění předních gum!!!
Napsal: 12 dub 2011, 17:50
od George62
Zdravím.Passat r.2004 96kw tiptronik-AVF.Po přezutí jsem zjistil že mám totálně do hladka sjeté vnitřní hrany předních kol. pravá byla na to trochu líp.Zkontroloval jsem leťáky a tam už je to taky znatelný.Maj najeto asi 25000km a nevím jestli je to dlouhodobá věc a nebo se to sjelo za jednu sezónu.Když jsem auto kupoval bylo lehce bouchlý na levý blatník a měnilo se ta jedno ohlé rameno.Díky za vaše postřehy a zkušenosti.
Napsal: 12 dub 2011, 17:56
od Pavelkot
asi by bylo nejlepší zajet na geometrii...
Napsal: 12 dub 2011, 17:58
od caryo
Zkontroluj veškeré čepy a uložení přední nápravy, když bude bez vůlí, zajeď na geometrii. Nejlépe laserovou. Můžeš tam zajet rovnou, většinou tohle dělá jen špatná geo, že je špatný nějaký čep by ti tam technik případně řekl a musel bys ho nejprve vyměnit.
Když jsou sjeté vnitřky pneumatik, bude to moc velká rozbíhavost kol.
Napsal: 12 dub 2011, 18:20
od George62
čep žádej nesliším nic tam netluče a sedí to dobře.Dnes jsem to dal mechoj a samo bude dělot geošku ale docela mě vyděsil protože jen tak rychle jsme měřily náklon a jedno kolo 0,75 adruhý 2,5 stupně rozdíl. měřil to ale jen tím ehementem s tou olovnicí. Dá se to takhle určit? Jo a co se týče čepů tak ty by se z toho musely vymlátit jestli se nepletu u tohoto modelu.Musej se asi měnit celé ramena a na každý straně jich je hafu.Co na to odborníci?
Napsal: 12 dub 2011, 18:28
od dhfool
Máš to rozbíhavé. Aby ti špatný odklon smetl kola, tak bys to musel mít razčapnuté jak závodní auto ... a toho by sis všimnul ani bys nepotřeboval olovnici

Napsal: 12 dub 2011, 18:58
od Ladas
jeď jinam olovnice se používá při stavbě zdiva...
geometrie je přesná když se s ní umí a záleží i na tlaku pneu!
Napsal: 13 dub 2011, 16:32
od Kakamil 4x4
2,5 stupně bys poznal od oka jako prd! To je šílenej rozdíl. U B 5.5 má být odklon předních kol max půl stupně, tzn. kola stojí do "Áček". Jestli tam byl měněný "jen" blatník a rameno, tak se obávám, že někdo svou práci pěkně odflákl a nevyměnil vše poškozené. Jistě tam je ohnuté ještě nějaké rameno, nebo utržený silentblok v rameni. Ale to bys poznal na jízdních vlastnostech!
Napsal: 13 dub 2011, 16:43
od dhfool
Poznat ohlé rameno o milimetr na multilink nápravě je dost náročné, ne-li nemožné a ve výsledku to udělá hodně. Může být i ohlá těhlice. Jediná jistota je všechno vyměnit, nebo měnit a měřit

Napsal: 14 dub 2011, 13:01
od George62
Díky za názory.Bylo to opravdu rozbíhavé, v součtu o 1,5 cm to už je v pořádku.S tím hledáním ohlého ramene máš naprostou pravdu. to co jsme měnili jsme objevili náhodou že bylo na servise a mi ho k tomu přiložili.Problém je že te těhlice na levém kole je opravdu ohnutá a rozdíl činí 1.75 stupně.Je potřeba to řešit?Bude to asi pěkně drahá záležitost.
Napsal: 14 dub 2011, 13:42
od jericho-3
No já včera jezdil v Orlických horách, v okolí Chrudimi a mohu říci, že tolik ran do podvozku nemám ani kdybych jel v terénu ..Vyfrézovaná hlavní třída a ostatní silnice to je sousto pro digitální měřák geometrie..

To bude spíš na klacek./.A já idiot jsem koupil sráč na 60% gumách..To je největší pomsta majitele na podvozku...To si mohou dovolit tam, kde silnice je silnice a ne u nás českých debilů, kde je všechno rozsekané od debilních kamionů..Vůbec nemusí být bouračka, stačí jízda po české kotlině..To,že mi ulítl výfuk chápu , to že za bukem uprostřed rozkopané cesty stáli poliši a chtěli pokutu za výfuk taky, je to jejich práce, ale že budu dělat opravu nápravy mě sere..Asi se vrátím k M461 na 16 plných kolech a budu v klidu..Nevím, k čemu je měření geometrie, když po přejetí D1 je zase v prdeli..

Napsal: 14 dub 2011, 13:53
od subz3ro_tdi
Ako nemal by som to tu asi hovorit, ale celkom vzdy obdivujem disciplinovanost ceskych vodicov na D1, ktori poslusne chodia v pravom pruhu. Ja ked tadial musim ist, tak zasadne v lavom pruhu a uhybam sa ked treba, lebo ten pravy je rozmrdany az hroza...... je jasne ze keby si to povedal kazdy tak sme vsetci v tom lavom, ale platit za cesty v takomto stave dialnicne poplatky je zhovadilost

Napsal: 14 dub 2011, 17:14
od dhfool
George62 píše:Díky za názory.Bylo to opravdu rozbíhavé, v součtu o 1,5 cm to už je v pořádku.S tím hledáním ohlého ramene máš naprostou pravdu. to co jsme měnili jsme objevili náhodou že bylo na servise a mi ho k tomu přiložili.Problém je že te těhlice na levém kole je opravdu ohnutá a rozdíl činí 1.75 stupně.Je potřeba to řešit?Bude to asi pěkně drahá záležitost.
Spíš bych se podíval po nějaké jeté těhlici na vrakáči. Odklon se dá srovnat s druhým kolem pohybem nápravnice, ale je to omezené. I tak bys měl odklon -1.6° na kolo, takže by ses musel smířit s tím, že pneu bude vnitřkem víc sjeté, né o moc, ale bude... ale bude to líp držet v zatáčkách

Pro porovnání Pažout 406 má vzadu -1°50´ +- 30´
15mm rozbíhavost je hrozně moc. Divím se, že gumy nekvičely v každé zatáčce.
Napsal: 14 dub 2011, 18:25
od George62
No čoveče nekvičeli ale podle mě se šíleně rychle sjížděli.Trvalo mi 14 dní než jsem se s tím dostal na geometrii a nestačil jsem se divit. Je to možné?No a ta těhlice je nabořená podle mě už z Německa z roku 2008 odkud jsem to dovez a nic jsem na gumách a na jízdních vlastnostech nepozorpval.Tak si říkám jestli to nehodit za hlavu.
Napsal: 14 dub 2011, 19:49
od lt.kubosh
subz3ro_tdi píše:Ako nemal by som to tu asi hovorit, ale celkom vzdy obdivujem disciplinovanost ceskych vodicov na D1, ktori poslusne chodia v pravom pruhu. Ja ked tadial musim ist, tak zasadne v lavom pruhu a uhybam sa ked treba, lebo ten pravy je rozmrdany az hroza...... je jasne ze keby si to povedal kazdy tak sme vsetci v tom lavom, ale platit za cesty v takomto stave dialnicne poplatky je zhovadilost


Výhodou pravého pruhu je, že tam nemůžeš dostat pokutu, protože díky těm kolejím tam platí drážní zákon.
K těm kolům - známému se to dělo na A6 a měl ohlý šroub na nápravnici od podobného excesu.
Napsal: 14 dub 2011, 19:57
od Tomas.cz
Pokutu bych spíš čekal za jízdu v levém pruhu i když ten pravý je tankodrom
