Diagnostika Webasto

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Diagnostika Webasto

Příspěvek od mir77 »

Po marných pokusech zde v tématu o Webastu a na vw-clubu bohužel musím založit vlastní vlákno. Doufám, že mi někdo poradíte.
Snažím se spíchnout na koleni diagnostickej kabel pro dostavbový Webasto Thermo Top E, které mám v Octavii I.

Z různých témat jsem vyčetl, diagnostika běží pouze po K-lince a stačí obyč KKL kabel. Jen napojit pin č. 7 na žlutý kablík na obrázku níže.

Obrázek

Sehnal jsem si tedy OBDII konektor samici, vytáhnul si pin 7 a potom + a - na svorky na baterku. Kabel po zapojení svítí, v PC se mi nainstaloval jako serial converter či co, prostě klasika.

Software mám Webasto Thermo Test 2002 V2.08. Nastavil jsem COM port tak, aby odpovídal tomu, který je ve Windows ve správci úloh, ale vždy když se pokusím vybrat typ topení či pustím autoscan, tak to skončí tabulkou s nápisem "The selected COM port cannot be used!"

Jedu na Windows 7 32-bit. VAG-COM 3.04 mi komunikuje zcela bez problémů, takže se ptám co s tím :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Moje zkušenost je ta,že jsem s tím sottwarem měl taky problém a vyřešil jsem to tak,že jsem si nahrál německou verzi a šlapalo to bez potíží!Anglická prostě nechtěla komunikovat i když bylo vše OK,ale mě to psalo nějakou jinou hlášku!Je to tu popsaný o de mě někde ve vláknech,mrkni na to!
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

To by jeden neřek, kolik tu je témat o Webastu :) Zkusim to zejtra s tim Německym :D Horší je, že moje znalosti němčiny končí u Alles Gutte :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
pepem
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 24 led 2006, 09:06
Bydliště: PN

Příspěvek od pepem »

a cim Webasto to spustas?
pepem
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Mám v interiéru oválný předvolbový hodiny (1533).
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

...toto som nasiel davnejsie... http://www.silversnakeshome.de/ ,potom Eigene projekte a potom Webasto Diagnose-Interface-Adapter.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

To dle fotek odpovídá tomu, co jsem vyrobil :) Ale funkčnost nulová. Dneska snad budu mít chvilku, tak to zkusim s tim programem v němčině, ale bude to porod :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
pepem
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 24 led 2006, 09:06
Bydliště: PN

Příspěvek od pepem »

nespekuluj, odpoj 1533 , zapoj prevodnik na w-bus
pepem
richmondn
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 říj 2011, 17:05

Diagnostika Webasto Thermo Top E/C/P

Příspěvek od richmondn »

Dobrý deň,

Našiel som toto vláknopo mnohých hladaniach a po mnohých a nielen zahraničných fórach a mám spústu otázok.

Mám 2x Webasto TT-C a TT-P. Keďže chcem vedieť v akom sú stave rozhodol som sa spustiť diagnostiku ale nastal ptoblém.

1, Treba komunikovať po zbernici jedného vodiča k-line , takže na internete som zohnal prevodník medzimoje USB a k-line.
2, Nainštaloval som driver a spoznal som prevodník na k-line, začal som zháňať SW
3, Z Webasto stránky som si stiahol rôzne verzie diagnostického programu ale keďže neviem po nemecky ale len US tak zväčša len US veszie
4, Pripojil som +12VDC na batreku -0V na kostru auta a napokon som pripojil aj datový vodič na žltý datový KKL vodič webasta.

5, A prišlo sklamanie, komunikácia žiadna
6, Na internete som našiel že je nutné zapojiť R cca 4k7 medzivodiče +12V a KKL, aby zbernica mala napájanie,
7, Znížil som odpor za na hodnotk 2k2 ale komunikácia žiadna
8, Prehodil som aj TT-C za TT-P či náhodou nie je pokazený komunikačný kanál ale úspech nikde,

9, Zasvietilo slniečko len na okamih keď so skúsil komunikáciu s IPCU modulom, išla, načítal som údaje zapísal som údaje a napokon opäť prečítal som to čo,som naprogramoval

10, Zatiaľ komunikácia nikde, neviete poradiť?

11, Ked som komunikoval odpojil som aj modul HTM 100

12, Je nutné pri komunikácii s TT-C pripojiť pri spúšťaní komunikácie ešte nejaký vodič z webasta na +12V alebo 0V????
Alebo odpojiť poistku a zapojiť a spustiť komunikáciu na PC do určitého času?

13, Ako sa komunikoje alebo proramuje modul HTM100????je nutné pri komunikácii s HTM100 pripojiť pri spúšťaní komunikácie ešte nejaký vodič z HTM100 na +12V alebo 0V????
Alebo odpojiť poistku a zapojiť a spustiť komunikáciu na PC do určitého času?

Ďakujem za každú radu či námet.

Ak máte link na SW, ktorý je plne funkčný pošlite už neviem ako ďalej.

Ďakujem

:?
richmondn
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 říj 2011, 17:05

Re: Diagnostika Webasto Thermo Top E/C/P

Příspěvek od richmondn »

richmondn píše:Dobrý deň,

Našiel som toto vláknopo mnohých hladaniach a po mnohých a nielen zahraničných fórach a mám spústu otázok.

Mám 2x Webasto TT-C a TT-P. Keďže chcem vedieť v akom sú stave rozhodol som sa spustiť diagnostiku ale nastal ptoblém.

1, Treba komunikovať po zbernici jedného vodiča k-line , takže na internete som zohnal prevodník medzimoje USB a k-line.
2, Nainštaloval som driver a spoznal som prevodník na k-line, začal som zháňať SW
3, Z Webasto stránky som si stiahol rôzne verzie diagnostického programu ale keďže neviem po nemecky ale len US tak zväčša len US veszie
4, Pripojil som +12VDC na batreku -0V na kostru auta a napokon som pripojil aj datový vodič na žltý datový KKL vodič webasta.

5, A prišlo sklamanie, komunikácia žiadna
6, Na internete som našiel že je nutné zapojiť R cca 4k7 medzivodiče +12V a KKL, aby zbernica mala napájanie,
7, Znížil som odpor za na hodnotk 2k2 ale komunikácia žiadna
8, Prehodil som aj TT-C za TT-P či náhodou nie je pokazený komunikačný kanál ale úspech nikde,

9, Zasvietilo slniečko len na okamih keď so skúsil komunikáciu s IPCU modulom, išla, načítal som údaje zapísal som údaje a napokon opäť prečítal som to čo,som naprogramoval

10, Zatiaľ komunikácia nikde, neviete poradiť?

11, Ked som komunikoval odpojil som aj modul HTM 100

12, Je nutné pri komunikácii s TT-C pripojiť pri spúšťaní komunikácie ešte nejaký vodič z webasta na +12V alebo 0V????
Alebo odpojiť poistku a zapojiť a spustiť komunikáciu na PC do určitého času?

13, Ako sa komunikoje alebo proramuje modul HTM100????je nutné pri komunikácii s HTM100 pripojiť pri spúšťaní komunikácie ešte nejaký vodič z HTM100 na +12V alebo 0V????
Alebo odpojiť poistku a zapojiť a spustiť komunikáciu na PC do určitého času?

Ďakujem za každú radu či námet.

Ešte ma napadla jedna vec: čosa rozumie zapnutie TT-C pridiagnostike?????

Je nutné mať TT-C priamov činnosti pre diagnostikovanie???



Ak máte link na SW, ktorý je plne funkčný pošlite už neviem ako ďalej.

Ďakujem

:?
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

takze diagnostika:

KKL kabel, v PC nastaveno COM1 v Therto Testu taky.
na TTE diag na pinu 2 = analog

OBD2 zapojeni = 16pin +, 4pin -, 7 pin diag webasto (zluty)

zkousel jsem kostrit i na 5pin, diag webasto na 15pin (L-line)

Thermo Test v2.14

Zdroj je autobaterie, pro Webasto i KKL kabel

NESPOJIM SE ... neaky napady?
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Máte to správně zapojeny na zásuvce?Já když to dělal poprvý tak sem to stranově přehodil,ale jako nechci nikoho nařknout nijak,jen že sem se s tím prcal a byl problém hned na začátku!Jinak jsou tam dvě kostry na diagnostické zásuvce,tak já tam dám dycky obě!

Jinak sehnat schema zapojení přesného typu bufa a podle toho to udělat!

Já když dělám své thermo top C na autě,tak shodím jen hodiny,dám + - a Wbus na pin 7 a jedu přes WEBASTO THERMO TEST(ALE V NĚMECKÉ VERZI-ANGLICKÁ MI NEŠLA A NEŠLO TO VÍCERO LIDEM)
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

poslu to vyfoceny na email zitra, su v praci
ROMIK
Aktivista
Příspěvky: 1061
Registrován: 23 led 2006, 19:05

Příspěvek od ROMIK »

Podle mně je problém v kabelu,mně jdou všechný verze od 2.07 i starší i ENG až po nejnovější 2.14...
Používám kabel na COM,mám originál diag Eberspächer a jede taky 12/24 :D
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

no, ja mam usb ..... :?
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“