Stránka 1 z 5
Cuka 2.0 tdi BMP VYŘEŠENO
Napsal: 05 čer 2011, 17:41
od marhan
Pri mirnem zrychlovani motor obcas lehce zacne chvilickama pribrzdovat nebo cukat a je pri to slyset takovej divnej zvuk jakoby zarachta(ot. vetsinou 1800 - 2300, na kvaltu nezalezi, spojkova sada nova-delalo to i pred), kdyz na nej slapnu, vse v pohode. Prikladam log (tam to ale neskubalo).. Hodnoty u vstriku 0,14 -0,21 -0,19 0,24 Moc do toho nevidim, tak netusim po cem jit.. Dik
http://leteckaposta.cz/685305084

Napsal: 05 čer 2011, 18:03
od OťasTDi
ty hodnoty vstřiků nejsou špatné...možná že se začíná projevovat setrvák...nedrnčí něco z převodovky na volnoběh?
Napsal: 05 čer 2011, 18:49
od marhan
Jak jsem psal, spojkova sada nova, mel jsem i uvolneny lozisko v obale prevodovky, puvodne jsem myslel, ze to dela prave prevodovka, ale byl jsem u Sixty, kterej to opravil, ale ten zvuk se obcas stale ozyva.. Jeste jsem zapomnel napsal, ze to mam chipnuty, ale 10tkm bez problemu a zaclo to zlobit asi pred ctvrt rokem.. Nejhorsi je, ze treba dva dni to nedela nic a pak to zas "zarachta" a zacuka, neni too teda nijak vyrazny, obcas mam "moc citlivy usi"

ale podle me to normalni neni...
Napsal: 06 čer 2011, 14:38
od marhan
OťasTDi píše:ty hodnoty vstřiků nejsou špatné...
Tzn., ze kdyz by byly spatny gumicky na vstricich, byly by ty hodnoty jiny? Jde mi o to, jestli to zacukani a zarachtani nemuze zpusobovat prave podfukujici vstrik... Ted, kdyz je teplo, tak se to projevuje vic.. Dik
Napsal: 06 čer 2011, 22:34
od jura2
pozrel by som sa na dosadacie plochy vstrekov.
Napsal: 07 čer 2011, 06:58
od marhan
jura2 píše:pozrel by som sa na dosadacie plochy vstrekov.
Ja myslel, ze se vymackavaji jen 16V nebo ne? Prave premejslim, jestli nejdriv nechat preflashovat ridici jednotku nebo jestli nejdriv udelat ty gumicky pod vstriky.. Porad mi prijde divny, proc to ale pri tom zaskubani vydava ty "pazvuky"..
Napsal: 07 čer 2011, 21:57
od jura2
no riesil som to uz aj na AVF... Ale je pravda ze 16V na to trpia.
Napsal: 09 čer 2011, 05:45
od marhan
A nemohlo by to drobne pribrzdeni a zarachtani (zvuk jako kdyz se neco pridira) pri jemnem zrychlovani kolem 2000 ot. zpusobovat turbo? Ze by se tamv nem zacalo neco na ten okamzik drit treba o obal?
Napsal: 17 čer 2011, 10:18
od bafikk
Ahoj, řeším podobný problém (dle popisu bych řekl, že identický), ale u 2.0 TDI BPW. Spojka měněna, olej v převodovce měněn, cca 20k km na čipu, teď jsem zkusil vrátit původní nastavení jednotky a cukání stále.
Hodnoty u střiků se mi pohybují cca -0,3 +0,01 +0,02 +0,4. Nějak se přikláním k těm střikům (jedničce a případně čtyřce). Kdyby si na něco narazil (nebo někdo z fóra), budu moc rád za info.
Napsal: 17 čer 2011, 21:17
od DOLPH
podle mně-když jednou začne podfoukávat vstřik-tak už to dělá bordel víceméně pořád.tlaky jsou tam tak vysoké,že nejde aby to někdy fouklo a někdy ne.to už bych více věřil,že blbne něco s elektrikou...
ty korekce jsou úplně v pořádku,odchylka 0,4 je prd....
Napsal: 17 čer 2011, 23:19
od Huml
u motorů s DPF je turbo častou příčinou těchto projevů, většinou pomůže rozevření lopatek
Napsal: 19 čer 2011, 00:38
od bafikk
Doplh: s tou elektrikou me to taky napadlo, ale co me zarazi je ten zvuk, jako by neco v tu chvili o neco drelo
Huml: jakpak mam chapat rozevreni lopatek? V motorech nejsem zrovna odbornik:-D
Diky za info

Napsal: 19 čer 2011, 17:39
od mikko22
diagnostika ti nic nenasla?? robi ti to stale za studena aj za tepla?? v zatazi a pri zrychlovani?? 3-4-5 v nizsich otackach pri miernej akceleraci??
Napsal: 19 čer 2011, 18:04
od Huml
bafikk píše:Doplh: s tou elektrikou me to taky napadlo, ale co me zarazi je ten zvuk, jako by neco v tu chvili o neco drelo
Huml: jakpak mam chapat rozevreni lopatek? V motorech nejsem zrovna odbornik:-D
Diky za info

je tam dorazovej šroubek, tím se víc otevřou lopatky, podle mě díky regeneraci DPF, kdy teploty lezou běžně přes 800°C dochází k mírnýmu ohnutí konců lopatek a tím vlastně jakoby k jejich přivření, nasleduje zvýšení tlaku před turbem, kterej brání rozevírání lopatek, proto to jakby nechce zezačátku jet, regulace povolí víc, pak tam dochází k cuknutí a zvukovýmu projevu
Napsal: 19 čer 2011, 19:05
od bafikk
Huml: by se dalo ověřit hlídáním regenerace DPF než se něco změní na turbu ne? Nicméně děkuji za názor a informaci
mikko22: Ne, diagnostika nic, váha vzduchu by měla být dle všeho ok, turbo a jeho tlaky taktéž. V mém případě dochází k cukání náhodile, stalo se mi už za studena i za tepla. Nejčastěji se stává při mírné akceleraci (ne plný kotel) a u 2. a 3. rychlostního stupně v otáčkách 2200, 2400 a 2600 za minutu. Ale i v případě 4., 5. se někdy zaštestí a zacuká si, pokud jsem dobře zpozoroval, stačí v danou chvíli víc "ťuknout" na plyn a cukání+zvuk zmizí. U 1. rychl. stupně mám taky podezření, ale tím jak je krátká a motor se přece jen rychleji vytočí, nejsem si stoprocentně jist, ale řekl bych, že někdy udělá to samé u cca 1800 ot/m. Každopádně u úplného sešlápnutí plynu problém nebývá, vždy mírná akcelerace, popř. normální..
