Stránka 1 z 2

Servisák od MANu?Urgentně potřebuju radu.Sorry že to cpu sem

Napsal: 06 čer 2011, 20:30
od Biimbo
Zdar lidi, řeším závadu na manu TGA, je to motor D20 commonrail a jelikož ještě nemá SPZ, není možný s tím dojet do servisu na diagnostiku, ale problém je takovej, že bez napumpování ruční pumpou auto nenastartuje. Původně bylo potřeba pumpovat před každým startem, po výměně filtrů a špatného zpětného ventilu na sací hadici, který je schovanej v rychlospojce na potrubí, se to do půl hodiny nastartuje pokaždý,ale pak už je potřeba zase pumpovat. Dva dny se v tom vrtáme a jediný co můžu zaručit je, že palivová soustava je těsná v každým spoji. Odzkoušeno výměnou všech hadic a tlakováním po částech a přidáváním dalších zpětných ventilů do soustavy. Podezření mám na zpětný ventil na vysokotlakým čerpadle,kde mi přijde že se ten tlak ztrácí a možná se vrací zpět vzduch ze zpátečky,kde je taky zpětný ventil,ale na 100% funkční.. Ale pořádně nevím jestli to tak má fungovat nebo ne. Už jsem z toho hotovej, protože zítra se vyřizuje leasing a kupec chce auto konečně taky vidět a v tuhle chvíli mluvit s nim o závadě není moc vhodný :-) Proto kdyby se tu objevil někdo kdo s tím má nějakou zkušenost,budu vděčný za každou radu. Nechce se mi kupovat ventil za dalších 2500 tisíce a zjistit že to tím není.

Napsal: 07 čer 2011, 17:49
od alean

Napsal: 07 čer 2011, 19:20
od hubo44
Treba to dať na počitač ale ked po polhodine oddychu neštartuje tak na 90% to budu vadne vstreky.

Napsal: 07 čer 2011, 19:28
od michalturbos
ahoj zkus se podivat znovu na paliváč jestli neni volný na trnu.jednou mě vydrbal na actrosu kolben schmidt zevnitř toho filtru by meli být vystupky,takove břity a ten kolben byl o 2mm na pruměru vetší.

Napsal: 07 čer 2011, 21:52
od Biimbo
dle chybovych kodu problem ve vysokotlaky casti,a podle zkusenosti mechanika v jednom neautorizovanym servisu,vzdy problem v cerpadle. Takze jsme sundali pumpu,odvezli na stolici a zjistili nam spatny podavaci cerpadlo,ktery si samo nenasaje v nizkych otackach ale kdyz se dotlaci nafta rucni pumpou k vysokotlaku,motor chytne tak uz stiha ale vyhodi chyby o uniku a nedosazeni tlaku v railu. Regulator tlaku je OK. Bez zdravyho podavaciho nejde poradne odskouset vysokotlak,takze ted dilema a rano dokud je cerpadlo ve stolici se rozhodnout,novy podavaci asi za 10tis a doufat ze problem je v nem a ne v necem dalsim,protoze cerpadlo je jinak neopravitelny typ,a nebo rovnou novy za 36tis komplet a mit snad klid. Samozrejme ze je zvlastni reseni,zacinat od tyhle veci resit zavadu,ale mechanik je fakt super praktik a uz se s par identickymi problemy setkal a ze po tydnu zkouseni nejlevnejsich dilu vzdy po vymene cerpadla z jinyho funkcniho auta,to pak chyta na drnc. A nebo vstriky,ale se vstriky by byl problem i za chodu motoru,ne jen pri startu.. Takze ja pak napisu cim to bylo

Napsal: 08 čer 2011, 06:41
od michalturbos
Kdyz pumpuješ jde to do tvrda?Klasicky pretlakáč to myslím nemá.přetlak právě drží ten paliváč.Jedině zkusit ucpat přepad u nádrže.

Napsal: 09 čer 2011, 14:24
od Biimbo
když pumpuješ ruční pumpičkou tak nejde do tvrda,ale je klasicky cítit že táhne. Na zpátečku sem dával přídavný zpětný ventil. Klasický přetlakový ventil to nemá a soustava být natlakovaná nemá, tu jen natlakuješ ruční pumpou. Jinak se o všechno stará podávací čerpadlo se zpětným ventilem před skleničkou. Já to teď pustil z hlavy uplně, protože už jsem něvěděl kde bych měl dál pátrat. No každopádně večer jedem pro čerpadlo s vyměněným podávacím,který v nízkých otáčkách odpovídajím volnoběhu něchtělo samo vůbec nasát,až když se do něj simuloval tlak ruční pumpy,tak se chytlo. Takže mám postaráno o zajímavý večer a dofám že už se to někam pohne..

Napsal: 09 čer 2011, 20:09
od dhfool
Řeším velice podobný problém na HDI se stejnou II. generací CR vstřikování (podávací čerpadlo je součástí VT pumpy). Problém se liší jen v tom, že nejde přidat plyn a běží těžce jen na volnoběh, pokud podržím plyn, tak zdechne, stačí jen o milimetr zmáčknout podávací balonek a motor jde vesele do otáček... Pokud zdechne, tak jde hned bez problému nastartovat, ale nejde do otáček. Když se drží těsně nad volnoběhem, tak vše funguje bez problému, ale na volonoběh si nasává málo nafty (klesá tlak na railu).
Problém se objevuje sporadicky, ale často. Vyčištěné a přezkoušené celé potrubí z nádrže, bypassnutý filtr, nový balonek, vyzkoušené druhé čerpadlo i s regulátorama, odpojené čidlo tlaku na railu... problém přetrvává, takže jediná věc, která zbývá jsou vstřiky (přepadová zkouška OK)...

Na posrání toto. (wallbash)

Napsal: 09 čer 2011, 22:23
od Biimbo
tak cerpadlo na stolici ok,vcetne vysokotlaku a zpetnych ventilu uvnitr.Stare podavaci pri 1000ot. tlacilo 3bar,nove uz pri 100ot. 5 bar a podtlak na sani 1bar. Zpetny ventil na vedeni od nadrze slouzi spis jako pomoc podavacimu cerpadlu,protoze zaroven proti nemu jde zpatecka z vysokotlaky pumpy,ktera se v T kusu smisi a jdou teprve(ci castecne opet) do sklenicky se sitkem,pak pres papirovou vlozku do vysokotlaky pumpy.. Ted auto chyta tak jak by melo,3 vteriny toci,pak chytne. I po 45 minutach.. Takze doufam ze rano tomu bude podobne :-) Jediny co vim,ze moje pristi auto nebude hi-tech diesel, ale radsi zravejsi 3litrovy atmosfericky benzin

Napsal: 09 čer 2011, 22:36
od Biimbo
dhfool píše:Řeším velice podobný problém na HDI se stejnou II. generací CR vstřikování (podávací čerpadlo je součástí VT pumpy). Problém se liší jen v tom, že nejde přidat plyn a běží těžce jen na volnoběh, pokud podržím plyn, tak zdechne, stačí jen o milimetr zmáčknout podávací balonek a motor jde vesele do otáček... Pokud zdechne, tak jde hned bez problému nastartovat, ale nejde do otáček. Když se drží těsně nad volnoběhem, tak vše funguje bez problému, ale na volonoběh si nasává málo nafty (klesá tlak na railu).
Problém se objevuje sporadicky, ale často. Vyčištěné a přezkoušené celé potrubí z nádrže, bypassnutý filtr, nový balonek, vyzkoušené druhé čerpadlo i s regulátorama, odpojené čidlo tlaku na railu... problém přetrvává, takže jediná věc, která zbývá jsou vstřiky (přepadová zkouška OK)...

Na posrání toto. (wallbash)
Drv ventil (regulator) jsi nechal vyzkouset zvlast ve zkousecce? A to si jen vymenil udajne fukcni pumpu za tu svoji? Ze se pry ty podavaci serou docela casto a na vsem. Jen tohodle typu co jsme shaneli ma treba Intercars na sklade 7ks okamzite k dodani.. Tak aby nebyla v haji i v tom druhym,pokud nebylo vyndany ze zrovna funkcniho auta

Napsal: 10 čer 2011, 07:09
od Biimbo
takže po nočním stání auto chytlo opět po 2-3s startování. Chyba teda byla opravdu v mechanickém podávacím čerpadle. Auto má najeto 247tis poctivých km jezděných na západoněmeckou naftu ale je to sklápěčka,tak spíš kolem komína,po stavbě ale i ve vleku.

Napsal: 10 čer 2011, 14:56
od dhfool
Čerpadlo je z funkčního auta kolegy, ale vstřiky mi prý už nepůjčí (noteeth) .
Ještě zkusím přepady za jízdy a myslím, že tam se to ukáže... musí, protože nic jiného to už být nemůže.

Napsal: 10 čer 2011, 17:44
od slovacek.milos
dhfool píše:Čerpadlo je z funkčního auta kolegy, ale vstřiky mi prý už nepůjčí (noteeth) .
Ještě zkusím přepady za jízdy a myslím, že tam se to ukáže... musí, protože nic jiného to už být nemůže.
já stí jezdím na KTS tlak na liště a víš hned,

přepady za jízdy to jsem ještě neviděl napiš jestli se to změní, já jen tomu třeba přidal tak to stříkalo víc,

já mám taky 2.O HDi, totálně doblázné, norálně tam nefachčí tlak paliva, turbo, egr, ani váha, čteno v řj a je tamm omezovák na 2.8OO víc motor nevytočíš,

přitom všechny členy při manuálním měření makají asi pobláýněná řj nebo nějaká fakt blbost předal jsem to na diagnostiku ;)

Napsal: 10 čer 2011, 18:41
od dhfool
slovacek.milos píše:
dhfool píše:Čerpadlo je z funkčního auta kolegy, ale vstřiky mi prý už nepůjčí (noteeth) .
Ještě zkusím přepady za jízdy a myslím, že tam se to ukáže... musí, protože nic jiného to už být nemůže.
já stí jezdím na KTS tlak na liště a víš hned,

přepady za jízdy to jsem ještě neviděl napiš jestli se to změní, já jen tomu třeba přidal tak to stříkalo víc,

já mám taky 2.O HDi, totálně doblázné, norálně tam nefachčí tlak paliva, turbo, egr, ani váha, čteno v řj a je tamm omezovák na 2.8OO víc motor nevytočíš,

přitom všechny členy při manuálním měření makají asi pobláýněná řj nebo nějaká fakt blbost předal jsem to na diagnostiku ;)
Já mám diag na PSA a vím, že tlak na liště klesá, regulátor průtoku i regulátor VT na to reagují střídou, ale tlak jde pořád dolů. Je to typický výmrd. Přepady klasicky na volnoběh jsou OK, ale nepodařilo se mi navěšet baňky v době závady, proto natahám hadičky do auta do PETek a pojedu. Jakmile nastane problém, tak se podívám z které hadičky bude chcát. Jen mi nejde do hlavy ten balonek...

Tvůj problém je taky zajímavý, ale když vidím ty káblíčky a shořené kostry u 407, tak se ani nedivím.

Napsal: 13 čer 2011, 18:05
od dhfool
Takže je to jasné. Vstřikovač 1. válce sporadicky protéká, když se šáhne na balonek, tak se průtok zastaví. Zřejmě se odplaví nějaká nečistota, nebo co... Teď ještě vymyslet, jak naůčtovat ty dva dny práce, které jsem na tom strávil (rofl)