Stránka 1 z 2
ford transit 2,5 D a ted MB sprinter
Napsal: 08 čer 2011, 19:21
od sikin1987
kluci otazka zni co to je zac ten motor jaky ma cerpadlo a jak by snasel olej. nemuzu o nem nic najit. v Nedeli ho jedu pro kamosa kupovat

kdo se vyzna v tomhle aute uvitam rady a postrehy
Re: ford transit 2,5 D a olej
Napsal: 10 čer 2011, 21:04
od slovacek.milos
sikin1987 píše:kluci otazka zni co to je zac ten motor jaky ma cerpadlo a jak by snasel olej. nemuzu o nem nic najit. v Nedeli ho jedu pro kamosa kupovat

kdo se vyzna v tomhle aute uvitam rady a postrehy
asi normálně ne? já ho měl i s lucasem, jediné co mu snad snížilo výkon byl vadný egr
Napsal: 10 čer 2011, 22:32
od sikin1987
kluci tam asi nebudou lit kvanta oleje takze to bude OK,ale hlavne bych potreboval poradit na co si dat u toho auta pozor. v nedeli ho kupujem a nechci at se kamosovi v zahranici rozpadne.
Napsal: 11 čer 2011, 05:45
od slovacek.milos
sikin pozor si musíš dávat na všechno transit se rozpadává jako každí jiné auto, si někde stáhni údržbový plán a začni na tom makat,
motor ventily, olej, rozvody, napnutí řemenů,filtry, egr, chladící systém, spojk a brzdy kapalina, převodovka olej, olej v převodce, čepy,brzdy, pneu,
každých 15.OOO km servis, olej žere gufírkama ventilů, dobré je když se motor potká tak se nic nestane jen ohnou tyčky, špatné je tam žhavení spíná až mrzne ale jde to předělat na tlačítko, že přivedeš proud na ventil nafty a žhavič, a žhavič se dá namontilt z avie, v zimě prázdný snadno zapadneš nebo se dostaneš dosmyku,
při pravidelném servisu je to nezmar

Napsal: 11 čer 2011, 07:03
od sikin1987
sem prave zhanel jakekoliv info nekde z fora,ale nasel sme je na nove transity. Udajne to ma motor po GO,ale fakturu nema,protoze to dlela znamej za 15 tis. rikal sem kamosovi,ze tohle muze vykladat kazdy,ale on mu veri. rozvody jsou pry menene taky to s trochou stesti ponam kdyz sundam kryt. tlumice a cely podvozek si prolezu,ale ke kardanu se asi nedostanu

.samozrejme chcu zkusit jestli se to to neprehriva, nehuli bile netlakuje do nadobky neni v ni olej a proverit spojku zaroven s rucni brzdou jak jsou na tom,ale s tim nemam zkusenosti kdyz to je zadokolka.
To zhaveni tam je nejake centralni? ze zhavic stoji 1200 ?
v mrazech by to snad jezdit ani nemelo.
Napsal: 11 čer 2011, 09:27
od slovacek.milos
píšeš starý tranzit 2.5D se vyráběl 94 až 2OO1, žhavič do avie stojí 15O korun, je tam jeden udělej servis a jezdi

Napsal: 11 čer 2011, 16:09
od koil
Nevím jaký rok toho tranzita je co chceš kupovat ale vézl jsem si prdel v tranzitu rok 1993 jen 3 kilometry po městě a málem jsem si vytloukl kosti z těla.Prostě křáp.Vézt v tom novou pračku tak z ní bych udělal po cestě z obchodu domů šrot

Ta dodávka snad nemá ani tlumiče...

Napsal: 11 čer 2011, 19:45
od sikin1987
no kupuje kamos student na cestovani:D ja bych si koupil ducato:D
no nic stejne mu chlap nebere telefon tak to zatim pada
Napsal: 02 črc 2011, 22:23
od sikin1987
Kluci dneska sme byli na 2 auta prvni byl MB sprinter 208 D
2,2 bez turba rok 96. najeto skoro 500 tis,ale byl servisovany. neni skoro vubec zhnily a podvozek docela OK. motor teda bezel docela divne,ale co by clovek chtel za 40 tis. ty tranzity byly uplne stejne,proste stary motor co objel zemekouli. chci se zeptat jestli ho nekdo neznate jak je spolehlivy.
zjistili jsme,ze ma rozvod retezem,ale ten taky neni vecny. kluci s tim potrebuji najet 10 tis km a pak hodit do srotu. me se to auto celkem libilo proti transporteru 2,4 d za stejnou cenu je obrovsky a mel sem lepsi pocit ze vseho akorat byla extremne tvrda spojka a mozna vule v kardanu. nevim pri tom razeni to nebylo uplne OK docela nam to skakalo.
No ale na co se chci zeptat. ja zjistil,ze to uz neni obyc jednoduchy motor a ,ze ma vahu vzduchu, nejaky cidla a dokonce potenciometr plynoveho pedalu coz me vydesilo. je to divne kdyz plyn sel do motoru pres lanko.
kamos chtel jednoduchy motor bez elektroniky at nezustane vyset v dansku. Nevite jak jsou tyhle dily spolehlive? a jestli je motr schpny jit do nouzouveho rezimu jako muj fiat a dojet ?
Napsal: 03 črc 2011, 09:00
od slovacek.milos
zda ty stroje odjedou tvé dánsé mise se dovíš jedině zde
http://www.vestirna.com/koule/
divný chod motoru je příšerný pojem ale nesvdčí nic dobrého, tvrdá spoja pokud není vychozený setrvák tak je na konci životnosti,
2,4D je obyčejný motor AJA a AAB, váhu a pedál nemají
to je až u 2.5 TDi to jsi koukal dobře ale do špatného motoru

miloš
Napsal: 03 črc 2011, 09:23
od sikin1987
Nekoukal jsem spatne to byla chyba katalogu hned 3 firem ten bordel me zacina stvat at s APM jsem odhalil,ze je elektronika samozrejme az U CDI.
Vychozeny setrvak to je mozne , spojku proste budem muset vymenit za ty prachy lepsi auto nesezenem. 20 let stare autabudou met vsechny naete min 400 tis. Oni maji strop 40 tis a na udrzbu 10 tis takze . bud koupit servisovane auto za 50 a vymenit jen filtry a naplne a nebo servisovat levnejsi auto.
Napsal: 03 črc 2011, 10:11
od slovacek.milos
sikin1987 píše:Nekoukal jsem spatne to byla chyba katalogu hned 3 firem ten bordel me zacina stvat at s APM jsem odhalil,ze je elektronika samozrejme az U CDI.
Vychozeny setrvak to je mozne , spojku proste budem muset vymenit za ty prachy lepsi auto nesezenem. 20 let stare autabudou met vsechny naete min 400 tis. Oni maji strop 40 tis a na udrzbu 10 tis takze . bud koupit servisovane auto za 50 a vymenit jen filtry a naplne a nebo servisovat levnejsi auto.
raději bych servisoval levnější a stou spojkou musíš čumět při zhození převodovky, jak je moc vyboulená ven tak jde těžku čím víc je ta centrální pružina víc v rovině tak jde jako pírko, pak musíš měřit lamelu když je tak skoro 8.5 tak nepomůže ani výměna jen shození setrváku,
nejsem odborník na sprintery ale mohu říct že ty co opravuji tak náplně, brzdy, karoserie, filtry jinak se nic nekazí, uvezou nemožné,
fordy, transportery, iveca, a podobně na to je stále potřeba věšteckou kouli a záhadologa

Napsal: 03 črc 2011, 10:55
od sikin1987
je to dost tezko oni studeni chcou co nejlepsi auto za co nejmensi penize a ja se jim snazim pomoct aby nekoupili uplny vrak. Nechteli jsme treba kardan coz ma sprinter a transit a u sprintera stoji ulozeni kardanu 3500 a nejsu si jisty jestli neni natrzene. Je tady retez,ale jestli se ma treba menit po 300 tis tak uz bude vytahlej jak prase,ale trosku zaruka to je proti remenu.
olejova napl tam je nepochipotelne o 3 l vetsi oproti vsme dodavkam a to ma mensi objem jen 2,3 l to co sme vscehno testovali bylo 2,5 d.
ale ten olej je ted meneny aj s filtrama akorat palivak je potreba vymenit. pak je meneny remen altiku s napinakem a komplet brzdy coz jim usetrilo asi 6 tis. a za to bych chtel vymenit cepy rizeni,cepy ramen a tycky stabilizatoru. a s tou spojkou nevim ja sme hledal spojkove sady a tam to vusde cpe dvouhmotovy setrvacnik a ja myslim, ze to bude mit az CDI
jenze v nemuzu najit presne ktera sada tam pasuje,protoze to haze u toho motoru 3 prumery u stejneho roku vyroby.Fora jsem prosel a spis kecaji o tech novych sprinterech o tomhle sem nasel je,ze kdosi s ti ma najeto 750 tis a jezdi dal
Napsal: 18 črc 2011, 07:58
od speedy800
Zdar chlapi, tak jsem si v sobotu koupil Ford Transit r. v. 97 vTDčku. Má na tacho 352 tisíc, ale motor se chová, jak kdyby měl dvojnásobek. Mám v úmyslu ho krmit směsí vyfritu s naftou a novým rostliňákem ještě ze starších zásob, ale koukal jsem, že má čerpadlo Lucas.....bohužel, takže budu muset bejt opatrnej při míchání, protože u Citroen AX mi odešlo po 15ti tisících a u Feldy začalo chcát po deseti. Fordík startuje na první protočení, ale zdá se mi, že moc netáhne. Když jsem ho vezl z Prahy, tak do těch větších táhlejch kopců jsem jel s prázdným tak max 90 a místy i lehce pod a rozhodně se mu nechtělo zrychlovat. Taky není vůbec slyšet turbo a to v žádným rozsahu otáček. Zkoušel jsem ručně zahejbat s tou tyčkou od turba, co jde do baňky, ale ta se ani nehne, jak kdyby to bylo zarezlý. Zase je mi divný, že když by nefungovalo turbo, tak že by to mělo hulit, ale on skoro nekouří. S tranzitem TD jsem nikdy nejel, ale pocitově se mi zdá, že 73 Kw by s ním mělo hejbat mnohem svižnějc. Uvítám jekékoliv rady či nápady. Díky.
Napsal: 18 črc 2011, 11:26
od k20vt
zkus se podívat na katalyzátor jestli ho tam ještě máš. on se často zacpe sazema a auto potom nejede jak má, protože je přidušený. před týdnem kat letěl pryč z mýho auta a jaká to je teď krása, turbo konečně začalo tlačit

)