šak je tam řemenradluk píše:no je to mozne, romo je dobra, ze ma vrtuli... ale pohlidejte si gufera, at vam pak metyl nenatece do motoru
Esterifikace se nezdařila...
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Pouzivam romo jako ohrev vody do ktery dam zavrenou 25l plastovou nadobu ....nevyhoda je ze musim michat trepanim s petadvacetikily na druhou stranu neztracim metyl....delat to primo v pracce ma par nevyhod jednak neni poradne videt hladina glycerinu a vypoustenim pres cerpadelko a vice mene samospadem by stejne zachvili vsechny gumovy casti pracky rozleptalo ....a zaneslo lepivim sjrajtem.....takle to vohreju parkrat protrepu a kdyz vidim ze se u dna zacina delat glycerin tak to vypnu soupnu bandasku spatky do teply vody prikreju aby teplo utikalo co nejmin.........a rano prijdu a leju do nadrze
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Jeden novej poznatek:
Určitě jste někdy dumali nad tím, proč se někdy tvoří na hladině domácího esteru škraloup a někdy ne. Je to opět daný množstvím louhu. Pokud ho použiju opravdu jen to minimální množství, kdy ta směs ještě zreaguje, škraloup nevznikne. Přišel jsem na to náhodou, když mi včera došel louh a místo 210g na danou várku jsem měl jen asi 170.
Určitě jste někdy dumali nad tím, proč se někdy tvoří na hladině domácího esteru škraloup a někdy ne. Je to opět daný množstvím louhu. Pokud ho použiju opravdu jen to minimální množství, kdy ta směs ještě zreaguje, škraloup nevznikne. Přišel jsem na to náhodou, když mi včera došel louh a místo 210g na danou várku jsem měl jen asi 170.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
No tak a nebo se to blbe zamicha ci necha stat delsi dobu rzvrstvene nez se to zamicha ....ideal je to tam nalejt michat ...michat ..michat ....pak muzes dat i vetsi mnozstvi louhu a skraloup se neudela.....kazdopadne pri velkym mnozstvi louhu to ma tendenci ,kdyz to neudela skraloup, hrudkovatet........
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Pridam moji zkusenost se zachranou 100 litru oleje premeneneho v pudink .
Vlastni blbosti se mi do 100 litru vyfritu podarilo misto cca 700g NaOH primichat neco pres 1000g . Uz pri michani v sudu (pouzivam elektricky michadlo na maltu) se mi konzistence nejak nezdala. Kdyz jsem potom po tydnu sud otevrel, cekalo na me nemily prekvapeni - 115 litru pudinku. Nastesti jsem se tady na foru docetl o mozny "zachrane" pomoci kyseliny solny alias chlorovodikovy, coz timto potvrzuji jako fungujici. Pouzil jsem cca 1,5l 31% kyseliny (lze zakoupit v drogerii v baleni po 1l) a ze 115l pudinku bylo behem nekolika desitek vterin cca 95l kysele smrdiciho MERA . Nechal jsem ho cca dva tydny v odvetranych sudech, aby se prebytecna kyselina odparila. I potom stale trochu smrdelo, nicmene momentalne sjizdim poslednich par litru a oproti normalnimu MERU jsem nezpozoroval zadny odlisnosnosti - ani ve smradu z vyfuku ani ve vykonu / startovatelnosti.
Vlastni blbosti se mi do 100 litru vyfritu podarilo misto cca 700g NaOH primichat neco pres 1000g . Uz pri michani v sudu (pouzivam elektricky michadlo na maltu) se mi konzistence nejak nezdala. Kdyz jsem potom po tydnu sud otevrel, cekalo na me nemily prekvapeni - 115 litru pudinku. Nastesti jsem se tady na foru docetl o mozny "zachrane" pomoci kyseliny solny alias chlorovodikovy, coz timto potvrzuji jako fungujici. Pouzil jsem cca 1,5l 31% kyseliny (lze zakoupit v drogerii v baleni po 1l) a ze 115l pudinku bylo behem nekolika desitek vterin cca 95l kysele smrdiciho MERA . Nechal jsem ho cca dva tydny v odvetranych sudech, aby se prebytecna kyselina odparila. I potom stale trochu smrdelo, nicmene momentalne sjizdim poslednich par litru a oproti normalnimu MERU jsem nezpozoroval zadny odlisnosnosti - ani ve smradu z vyfuku ani ve vykonu / startovatelnosti.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
mám stejnou zkušenost ta kyselina je dobrá v tom že když to posereš
necháš tak a časem kyselinou pořešíš nemsíš nic vyhazovat,
třeba před mnoha lety mi přivezli prej meřo,vše na pohled OK ale jak mi to stočili čerpadlem tak jsem měl před barákem 1OOO l sádla málem mě kleplo co stím, to čerpadlo to nějak našlehalo a katastrofa,
no nakonec skoro za rok se to sádlo proměnilo zas na kapalinu a zjistitl jsem že to de esterifikovat,
tím chci říct že i čas, prostě jak se něco posere nechat to tak co z toho vyleze
necháš tak a časem kyselinou pořešíš nemsíš nic vyhazovat,
třeba před mnoha lety mi přivezli prej meřo,vše na pohled OK ale jak mi to stočili čerpadlem tak jsem měl před barákem 1OOO l sádla málem mě kleplo co stím, to čerpadlo to nějak našlehalo a katastrofa,
no nakonec skoro za rok se to sádlo proměnilo zas na kapalinu a zjistitl jsem že to de esterifikovat,
tím chci říct že i čas, prostě jak se něco posere nechat to tak co z toho vyleze
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
¨¨Daniel91 píše:Zdar, vysvětlíte mi proč děláte tu esterfikaci? Není to zbytečná práce navíc, co jsem četl tak plno lidí nalije olej přímo z flašky do auta nebo u vyfrtitu přefiltruje akorát přez filtr a jezdí. Díky za odpověď
vyfrit je sajrajt a estarifikát má podobné vlastnosti jak motorvá nafta i tak vypadá
Takže tou esterifikací, se od oleje oddělí glyceryn, který tam je nežadoucí? A má esterifikace vliv na to jestli mi ve vifritu zústanou tuky, nebou to záleží čistě na tom jak to přefiltruju přez filtry?slovacek.milos píše:¨¨Daniel91 píše:Zdar, vysvětlíte mi proč děláte tu esterfikaci? Není to zbytečná práce navíc, co jsem četl tak plno lidí nalije olej přímo z flašky do auta nebo u vyfrtitu přefiltruje akorát přez filtr a jezdí. Díky za odpověď
vyfrit je sajrajt a estarifikát má podobné vlastnosti jak motorvá nafta i tak vypadá
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice