Stránka 1 z 3

Výfuk Octavia TDi

Napsal: 26 čer 2011, 11:33
od P.e.p.i.n
zdarvím mám takovej dotaz...,vyndal jsem na mé octavce (66kw AGR) katík a zadni tlumič nahradil trubkou 55mm. Zajimalo by mě... jestli je možny že by auto míň táhlo nebo něco takovýho,nebo jestli je to jen pocit.. jinak jede slušne..,jen jestli se mi to nezda kvuli tomu zvuku .. :-)

Napsal: 26 čer 2011, 12:43
od MirekX
taky jsem zkoušel vyndat kat a taky jsem pozoroval to co píšeš, rozhodně to nejelo líp, spíš naopak. Tak tam katík pěkně sedí dál

Napsal: 26 čer 2011, 13:29
od P.e.p.i.n
Ja měl teda kat vyndanej už dlouho..,ale tohle se mi zdá až po yvndani toho zadniho tlumiče... tak nevim nevim ... jestli je to tim.

Napsal: 26 čer 2011, 14:33
od RudisTDic
Podle mě je katík i tlumič jen zbytečnej špunt..já katík taky vyhodil a nepozoruju nic,,jen je lépe slyšet turbo a přijde mi,že je trochu lepší spodek.. Spíš bych věnoval pozornost zanesenýmu sání karbonem!!! Mě se po vyčištění sání a zaslepení EGR zvedla max rychlost o 10km/h..měl sem to zanešený tak z 50%..

Napsal: 26 čer 2011, 15:48
od P.e.p.i.n
Sání je vyčístěný a EGR zaslepený...,to jsem dělal před 1.5 rokem hned po koupi auta. Já právě nevim,jestli je to jen pocit,že to hůř jede.. a nebo to fakt hůř jede.. :-D Tak jen zjisťuju jaký s tim ma kdo zkusenosti,jestli je to právě vůbec možny.

Napsal: 26 čer 2011, 15:57
od turbo kamna power
po vymlácení katu mám taky malinko pocit, že to jde líp ve spodku, ale po 4000ot. to dřív vadne... ale fakt nevím, ty rozdíly jsou tak malý, že se mi to možná jen zdá

Napsal: 26 čer 2011, 16:26
od Jayson
změní se tlaky ve výfuku, to může působit různě.

Napsal: 26 čer 2011, 17:13
od kiklop32
Kdyz jsem u GIII odrizl celej vyfuk ( daval sem pryc kat ) tak auto jelo lepe. Pak sem ta dal zadni tlumic a jede to proste lip nez kdyz tam byl kat a tlumic

Napsal: 26 čer 2011, 17:19
od Marek77
Ujasněme si pojmy: Na výfukovém potrubí jsou ve většině případů tři hrnce. KAT, rezonátor a tlumič. Každý z nich je důležitý, ale každý jinak.

KAT je pro snížení emisí. Rezonátor je vyrovnavač rozdílů tlaků v potrubí. Tlumič, jak z názvu plyne, tlumí kravál.


Jediný díl, který na výfukovém potrubí musí vždy zůstat, je rezonátor, čili prostřední hrnec. Jinak si s tím dělejte, co chcete :wink:.

Problém ovšem nastává v případě, že rezonátor je s tlumičem v jednom hrnci. Znamená to, že za KATem je dlouhá roura a na konci pod kufrem je velký hrnec, který je složený z rezonátoru a tlumiče zároveň. Pokud ten chcete vyhodit (případně nahradit sportovním tlumičem), musíte sehnat rezonátor z podobného vozu a ten naimplantovat do potrubí. Jinak je průser jak hrom.
A tohle je pokud vím právě problém TDíčkových Octavií. Prostřední díl potrubí je holá roura a v zadním hrnci je společně umístěn rezonátor s tlumičem. Takže to nebude pracovat - rezonátor tam musí být. Třeba z jiného auta s podobným motorem, které rezonátor má.

Rezonátor je pro činnost výfukového systému důležitý a nezbytný. Nesmíte jej proto nikdy vyřadit. Rezonátor má za úkol vyrovnávání rozdílů tlaků v potrubí. Pokud tam není, tlakové vlny, které jsou v potrubí způsobené otvíráním a zavíráním výfukových ventilů, ovlivňují zpětně chod motoru - výkon dolů a spotřeba nahoru.

Jinak pravda je, že klasický tlumič (poslední díl) snižuje výkon motoru ve vysokých otáčkách a u některých motorů to dělá i víc než 5kW. KAT snižuje výkon kontinuálně v celém spektru otáček, avšak o méně než 3kW (to ani nepoznáte). Samozřejmě toto platí v případě plného zatížení motoru.

Napsal: 26 čer 2011, 17:32
od turbo kamna power
Marek77 píše:...Rezonátor má za úkol vyrovnávání rozdílů tlaků v potrubí. Pokud tam není, tlakové vlny, které jsou v potrubí způsobené otvíráním a zavíráním výfukových ventilů, ovlivňují zpětně chod motoru - výkon dolů a spotřeba nahoru.
pozor, to platí ale u atmosféry, ne? U turba žádný rázový vlny nejsou.

Napsal: 26 čer 2011, 17:35
od Marek77
No já nevím - v okamžiku, kdy se otevře a znovu uzavře výfukový ventil, přece v potrubí musí vzniknout rozdíl v tlaku plynů, nebo ne? I když pravda je, že turbo to svým otáčením nejspíš ovlivní.

No jo, ale proč třeba já na Galaxy rezonátor mám? Většina přeplňovaných motorů má samostatný rezonátor. To by přece nebyl na žádném autě s turbem, kdyby neměl svůj účel.

Napsal: 26 čer 2011, 18:48
od P.e.p.i.n
Mě právě připadá,že odspoda je to lepší než předtim.. ale jak rikáte.. 4000ot a konec..,pak uz vadne brutalne. Jak rika Marek 77,na octavii je KAT,roura a pak az zadni tlimic. treba na Ibize jsem mel KAT,rezonator a tlumic.. dal jsem pryc KAT,rezonátor a dozadu jsem dal ladénej vejfuk ale přislo mi to všechno v poho. Taky si myslim,že u motoru s turbem to tak nevadi, u atmosfery jasny,tam staci vyndat KAT a auto nejede...,ale u Turbomotoru nevim nevim...

Napsal: 26 čer 2011, 19:39
od Jayson
Marek77 píše:No já nevím - v okamžiku, kdy se otevře a znovu uzavře výfukový ventil, přece v potrubí musí vzniknout rozdíl v tlaku plynů, nebo ne? I když pravda je, že turbo to svým otáčením nejspíš ovlivní.

No jo, ale proč třeba já na Galaxy rezonátor mám? Většina přeplňovaných motorů má samostatný rezonátor. To by přece nebyl na žádném autě s turbem, kdyby neměl svůj účel.
To ano, ale ten tlak vzniká ve svodech, kde je potřebný, za turbem nikoliv, tam je potřeba mít co nejmenší tlak.

Pokud jsem dobře obeznámen s fungováním turba, tak funguje na principu rozdílných tlaků.

Napsal: 27 čer 2011, 11:47
od P.e.p.i.n
Např zde u čajíček taky žadny tlumiče a rezonátory nema..,tak je to teda asi fakt jedno a je to jen pocit...
http://www.youtube.com/watch?v=vU0XBp_c ... re=related

Napsal: 27 čer 2011, 12:10
od subz3ro_tdi
Rezonator spomaluje prudenie vzduchu tym ze toku dava rotaciu... na koncernovych 1.9TDI som ho uprimne este nevidel, je tam iba prvy diel s katalyzatorom, potom hola trubka a a koncovy tlmic... ak ho tam niektore auta maju, nevidim dovod to davat doprec... pozor, nemylit si stredovy tlmic do vaty s rezonatorom :)

ilustracny obrazok - rezonator
Obrázek

ilustracny obrazok - stredovy tlmic (do vaty)
Obrázek

kombinacia KAT - stredovy tlmic (do vaty) - koncovy tlmic (prepazky)
Obrázek

kombinacia KAT - tlmic (prepazky) - rezonator (pouzivane u zazihovych motorov)
Obrázek