tlaky přeplňování a životnost turba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 10:41

tlaky přeplňování a životnost turba

Příspěvek od KarelM »

Prošel jsem hodně příspěvků s tématém zvyšování tlaku turba při čipování ... , ale kde je nějaká rozumná hranice zvýšení tlaku pro TDi (66kW/r.v. 1999) a jaké máte dlouhodobé zkušenosti se zvýšením "jen" o 0,2 baru tzn. na cca 1,1 až 1,2 bar ? Mohu i tímto poměrně nedrastickým zvýšením tlaku při rozumné jízdě oddělat turbo nebo zkrátit jeho životnost na octě, která má najeto cca 130tis.km ?
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Zalezi v akom rozsahu otacok je to zvzsenie a ako sa to pouziva. Niekde pri 2000 az 3000 otackach mu to vadit nebude ale pri 3500 az 4000 by aj mohlo Ale niekde od 3500 otacok je tam le asi0,7 atm cize vag ukazuje1750 mbar a z otackami klesa takze tam pri nezmenenej konstrukcii turba by som tlak dajak nedvihal
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

BHmotor: nechci rejpat, ale ty soutěžís o nejvetší počet příspěvků za nejkratší čas? když opomenu hodnotu tech příspěvků, která vetšinou neni valná.

No pokud jde o 90ps tdi tak tam ti asi moc nikdo neporadí, protoze je to to nejhorší turbo, ktery se na 1,9 montuje, takže pochybuju, ze se nekdy nekdo pokousel o to dostat z GT1544 nebo co to tam je nejaky kone. Kámoš jezdil pul roku s timhle turbem na 1,7bar, ale to je dost nahoda, asi dobrej kus, jiny by se rozkočilo do sto metrech. Většinou se říká, že se dá přidat cca 15% bez vlivu na životnost, je to ale taky o štestí a o konkretnim kuse.Nevim, kolik to tlačí v serii ale pro takovyho chcípaka se mi zdá tlak 1,2 bar smrtelnej. pokud chces, aby to vydzželo, moc tomu nepridavej, tech 0,2bar by mohlo bejt v poho. pokud to je malo, vymen turbo, VNT 15tek je vsude dost. Jestli je ale pro tebe dostatecny dostat se nahoru treba o 25ps´, tak stačí, když vyměníš trysky za 110PS bez dalších jakychkoliv uprav
dimec

Příspěvek od dimec »

AGR ma v serii tlak 0,9b takze zvednuti na 1,1 neni drasticky zasah a ty trysky by to chtelo.Hele ted zhodou okolnosti mame jedny z 81 na prodej.. ;) Jsou cerstve otestovane na testeru
renno.o
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2006, 18:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od renno.o »

[quote="dimec"]AGR ma v serii tlak 0,9b takze zvednuti na 1,1 neni drasticky zasah a ty trysky by to chtelo.Hele ted zhodou okolnosti mame jedny z 81 na prodej.. ;) Jsou cerstve otestovane na testeru[/quote
A za kolik je máte?
renno.o
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2006, 18:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od renno.o »

Oprvadu se nemusí nic dalšího dělat,když se koupí trysky 110 a dají se do 90ps?Výkon se zvedne o 25 ps?Kolik stojí ty trysky.Díky
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

kup si radši rovnou sprint 764, 5615Kč
renno.o
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2006, 18:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od renno.o »

Jsou dobré,nebo lepší???Stačí trysky a nic už se dělat nemusí?O kolik to zvedne výkon?Díky
renno.o
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2006, 18:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od renno.o »

A co když už auto má chip,tak co tam dát za trysky?Někde jsem se dočetl,že ty sprint 764 se tam nedávají,je to pravda?Musí se pak na VAG?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

pokud máš čip, tak trysky nedávej, nech to odčipovat, pak dej trysky s764. U 90k motoru je nárust asi 30k. Pro další zvyšování výkonu je potřeba vyměnit turbo za větší a nechat udělat čip na míru, ale toto všechno tady bylo již mnohokrát popsáno, takže zkus hledat.
lapsho
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Odpovědi: 0
Registrován: 28 říj 2007, 22:34

Příspěvek od lapsho »

Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
kupim nove auto a mam to vsetko v pici....
lapsho
Přispěvovatel
Příspěvky: 78
Odpovědi: 0
Registrován: 28 říj 2007, 22:34

grafy

Příspěvek od lapsho »

Vie niekto z grafov vycitat ci je v turbe vysoky tlak ??? Potrebujem to surne pls. Vdaka. Je to 66kW motor,ale ma RJ 81kW a software 4923. Moze pri tychto hodnotach odpalit turbo?

http://img217.imageshack.us/img217/487/47960188te3.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/5015/35658986qm2.jpg

http://img186.imageshack.us/img186/4914/47953993uu2.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/8356/76244256ka2.jpg

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
kupim nove auto a mam to vsetko v pici....
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

turbo 66 a 81 kw je v tomto pripade stejne a z tech vyfocenych grafu moc asi nevyctes ,mel jsi si radsi rict at ti daji soubory tech logu v pripade supervagu s koncovkou .svc i kdyz si je muzes prohlizet jen ne pc kde je instalovany supervag :o
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

lapsho píše:Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
Tak určitě tam bude málo nafty, jelikož necháš původní vstřiky a jes´ště jim tou 81kovou jenotkou ubereš dobu vstřiku, takže výkon ti půjde pod 66kW, s tím tlakem turba záleží jaké tam to turbo budeš mít, pokud staré z obtokem, tak ta regulace nebude vůbec dobře fungovat, jelikož tam je jiná N75ka, pokud tam bude již Gt 1749ka tak tlak půjde nahoru, ale bez nafty je ti to k prdu.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak - při vyšší hodnotě přeplnění je potřeba odpovídajícím způsobem přidat naftu.

U nás kluk zvyšoval tlak plnění, v souvislosti s tím osazoval Sprinty764 a snižoval kompresní poměr motoru silnějším těsněním pod hlavou, čímž zvětšil prostor pro přeplnění - a nemělo to chybu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“