tlaky přeplňování a životnost turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tlaky přeplňování a životnost turba
Prošel jsem hodně příspěvků s tématém zvyšování tlaku turba při čipování ... , ale kde je nějaká rozumná hranice zvýšení tlaku pro TDi (66kW/r.v. 1999) a jaké máte dlouhodobé zkušenosti se zvýšením "jen" o 0,2 baru tzn. na cca 1,1 až 1,2 bar ? Mohu i tímto poměrně nedrastickým zvýšením tlaku při rozumné jízdě oddělat turbo nebo zkrátit jeho životnost na octě, která má najeto cca 130tis.km ?
Zalezi v akom rozsahu otacok je to zvzsenie a ako sa to pouziva. Niekde pri 2000 az 3000 otackach mu to vadit nebude ale pri 3500 az 4000 by aj mohlo Ale niekde od 3500 otacok je tam le asi0,7 atm cize vag ukazuje1750 mbar a z otackami klesa takze tam pri nezmenenej konstrukcii turba by som tlak dajak nedvihal
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
BHmotor: nechci rejpat, ale ty soutěžís o nejvetší počet příspěvků za nejkratší čas? když opomenu hodnotu tech příspěvků, která vetšinou neni valná.
No pokud jde o 90ps tdi tak tam ti asi moc nikdo neporadí, protoze je to to nejhorší turbo, ktery se na 1,9 montuje, takže pochybuju, ze se nekdy nekdo pokousel o to dostat z GT1544 nebo co to tam je nejaky kone. Kámoš jezdil pul roku s timhle turbem na 1,7bar, ale to je dost nahoda, asi dobrej kus, jiny by se rozkočilo do sto metrech. Většinou se říká, že se dá přidat cca 15% bez vlivu na životnost, je to ale taky o štestí a o konkretnim kuse.Nevim, kolik to tlačí v serii ale pro takovyho chcípaka se mi zdá tlak 1,2 bar smrtelnej. pokud chces, aby to vydzželo, moc tomu nepridavej, tech 0,2bar by mohlo bejt v poho. pokud to je malo, vymen turbo, VNT 15tek je vsude dost. Jestli je ale pro tebe dostatecny dostat se nahoru treba o 25ps´, tak stačí, když vyměníš trysky za 110PS bez dalších jakychkoliv uprav
No pokud jde o 90ps tdi tak tam ti asi moc nikdo neporadí, protoze je to to nejhorší turbo, ktery se na 1,9 montuje, takže pochybuju, ze se nekdy nekdo pokousel o to dostat z GT1544 nebo co to tam je nejaky kone. Kámoš jezdil pul roku s timhle turbem na 1,7bar, ale to je dost nahoda, asi dobrej kus, jiny by se rozkočilo do sto metrech. Většinou se říká, že se dá přidat cca 15% bez vlivu na životnost, je to ale taky o štestí a o konkretnim kuse.Nevim, kolik to tlačí v serii ale pro takovyho chcípaka se mi zdá tlak 1,2 bar smrtelnej. pokud chces, aby to vydzželo, moc tomu nepridavej, tech 0,2bar by mohlo bejt v poho. pokud to je malo, vymen turbo, VNT 15tek je vsude dost. Jestli je ale pro tebe dostatecny dostat se nahoru treba o 25ps´, tak stačí, když vyměníš trysky za 110PS bez dalších jakychkoliv uprav
Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
kupim nove auto a mam to vsetko v pici....
grafy
Vie niekto z grafov vycitat ci je v turbe vysoky tlak ??? Potrebujem to surne pls. Vdaka. Je to 66kW motor,ale ma RJ 81kW a software 4923. Moze pri tychto hodnotach odpalit turbo?
http://img217.imageshack.us/img217/487/47960188te3.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/5015/35658986qm2.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/4914/47953993uu2.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/8356/76244256ka2.jpg




http://img217.imageshack.us/img217/487/47960188te3.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/5015/35658986qm2.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/4914/47953993uu2.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/8356/76244256ka2.jpg




kupim nove auto a mam to vsetko v pici....
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
Tak určitě tam bude málo nafty, jelikož necháš původní vstřiky a jes´ště jim tou 81kovou jenotkou ubereš dobu vstřiku, takže výkon ti půjde pod 66kW, s tím tlakem turba záleží jaké tam to turbo budeš mít, pokud staré z obtokem, tak ta regulace nebude vůbec dobře fungovat, jelikož tam je jiná N75ka, pokud tam bude již Gt 1749ka tak tlak půjde nahoru, ale bez nafty je ti to k prdu.lapsho píše:Sice turbo zo 66kW motora neni najvykonnejsie,ale z pohladu spolahlivosti by malo vydrzat viac ako s variabilnou geometriou lopatiek ci nie ?
Ma nejaky vplyv na zvysenie tlaku v turbe ked vlozim RJ z 81kW motora do 66kW ? Bude tam skutocne vykon zodpovedajuci 110konovej octavie ?
Přesně tak - při vyšší hodnotě přeplnění je potřeba odpovídajícím způsobem přidat naftu.
U nás kluk zvyšoval tlak plnění, v souvislosti s tím osazoval Sprinty764 a snižoval kompresní poměr motoru silnějším těsněním pod hlavou, čímž zvětšil prostor pro přeplnění - a nemělo to chybu.
U nás kluk zvyšoval tlak plnění, v souvislosti s tím osazoval Sprinty764 a snižoval kompresní poměr motoru silnějším těsněním pod hlavou, čímž zvětšil prostor pro přeplnění - a nemělo to chybu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)