Stránka 1 z 1

Drážkový řemen - interval výměny?

Napsal: 25 črc 2011, 19:02
od boobika
Je od výrobce daný nějaký kilometrový nebo časový interval pro výměnu drážkového řemene? Konkrétně u Fábie 1.9tdi (ATD)? Nebo je jeho výměna opravdu jen po posouzení "podle oka"? Případně kdy ho měníte?
Řemen totiž praskl a způsobil velkou škodu, než by musel (naštěstí ne na mojem :D ) a teď se řeší co, jak, kdo, proč apod.

Díky za pomoc.

Napsal: 25 črc 2011, 19:03
od Ladas
minimálně při rozvodech...

Napsal: 25 črc 2011, 19:05
od Sniperfm
Já ho měním při rozvodech, včetně napínací kladky. Myslíš tu potkanou V6-ku 2,5 TDi? Jo zlaté, staré motory, na každý agregát extra klíňák a nebyl s tím nikdy problém, když praskl, dal se jiný a hurá, nikdo to neřešil...

Napsal: 25 črc 2011, 19:18
od boobika
2.5 ne. Stalo se to na 1.9 - řemen se přetrhl a dál to vzalo nešťastnej rychlej spád, kde na konci je hlava na sračku a spodek se ještě uvidí. Největší sranda je, že majitel to dorazil ještě startováním po delší dobu, protože prý "viděl" problém někde jinde. To že svítí nějaké kontrolky není přece vůbec důležité a hodné pozornosti.

Napsal: 25 črc 2011, 19:27
od Sniperfm
boobika: Nebyla to 1.9 ale V6 2.5 TDi jak píši výše...

http://audiklub.cz/forum/tema/212796-pr ... odu-2-5-c5

Napsal: 25 črc 2011, 19:32
od boobika
nevím co má za problém on, ale "já" mám tady problém s 1.9 ;)

Napsal: 25 črc 2011, 19:40
od Sniperfm
boobika: No na tvůj dotaz již bylo odpověděno a k tomu prasklému řemenu, že by taková náhoda, aby se to stalo dvěma motorům současně se stejnými následky i chováním uživatele?

Napsal: 25 črc 2011, 20:06
od boobika
co jsem si to přečetl, tak borec to zkusil nastartovat. ten jeliman u mne to startoval dokud nevymlátil baterku. hlava už je dole a je na vyhození, spodek se uvidí zítra. nejvíc mne vždy udiví, když opravdu drsný kovový zvuk motoru majiteli nepřijde divný.

ale k otázce . ano, jsou tu nejspíš 2 podobné případy ;)

Napsal: 25 črc 2011, 20:08
od Sniperfm
boobika: Tak to je dobrá haluz... Mě zase udivuje, že borci mají problém, nechají to někde napíchnout, ti chytráci na základě výpisu chyb vymění 1/2 auta a vůbec jim není divné, že diagnostika píše pořád dokola ty samé chyby, tak mi to přivezou, pak stačí opravit elektroinstalaci a je to vyřešené :-)

Napsal: 25 črc 2011, 20:38
od slovacek.milos
na blbosti ostatních se vydělává tak je to od pradávna :P

Napsal: 25 črc 2011, 21:07
od Sniperfm
No, někdy nejde o výdělek, ale o pokrytí nákladů, ale tvrdím, že 90% závad si majitel způsobí sám :-)

Napsal: 29 črc 2011, 10:49
od Transporter
boobika píše:co jsem si to přečetl, tak borec to zkusil nastartovat. ten jeliman u mne to startoval dokud nevymlátil baterku. hlava už je dole a je na vyhození, spodek se uvidí zítra. nejvíc mne vždy udiví, když opravdu drsný kovový zvuk motoru majiteli nepřijde divný.

ale k otázce . ano, jsou tu nejspíš 2 podobné případy ;)
To prece nevadi jestli po prasknuti remene startoval nebo ne. Kdyz se remen pretrhl ventily ktere zustaly otevrene se potkali s pisty a byly ohnute pri prvnim kontactu. Nez se motor prestane tocit tak se ty pisty potkaji nekolikrat a je to. :)

Napsal: 29 črc 2011, 15:37
od slovacek.milos
Sniperfm píše:No, někdy nejde o výdělek, ale o pokrytí nákladů, ale tvrdím, že 90% závad si majitel způsobí sám :-)
kam dáváš hlavy v hradišti ;)