Stránka 1 z 1

O2 - 2.0 TDI PD BMM 2007 - Nalil tam benzín a nastartoval!!!

Napsal: 17 srp 2011, 18:49
od pasul
Mám tady další skvělý případ. Pan zákazník nalil benzín do této Octávie. Dolil 30L benzínu do 65 litrové nádrže. Nastartoval a dojel asi 1 Km.

Auto vše OK. Vytáhlo se z nádrže vše. Odsávačkou se odsálo i z potrubí. Samozřejmě se vyměnil palivový filtr. Nalila se celá nová nádrž nafty a po velmi dlouhém startování bylo vše OK. Ovšem po zahřátí a ujetí přibližně 20Km začal motor škubat. Tento stav nastane nyní vždy po zahřátí a ujetí určité vzdálenosti.

Auto bylo napíchlé na diagnostiku. Vstřiky změřeny - vpořádku. Pouze to vypsalo chybu čidla hřídele vačky. Jinak nic jiného.

Nemá prosím někdo zkušenost s touto situací? Může to škubání být pouze problém toho čidla vačky? Díky za jakoukoli odpověď.

Napsal: 17 srp 2011, 19:24
od mgbiker
skusenost s tym nemam ale tym cidlom to moze byt sposobene pretoze si vyhodnoti zlu polohu vacky voci kluke a uplne rozhodi predvstrek.

Napsal: 18 srp 2011, 16:53
od dhfool
Předvstřik s tím nemá co dělat. Snímač vačice je tam pro rychlou identifikaci válců při startu. Běh motoru za normálních okolností neovlivňuje, pouze při výpadku snímače polohy kliky.

Ohledně cukání... ty vstřiky jste měřili jak? Kanál 13 toho moc nepoví.
Nejspíš bude potřeba vstřiky přetěsnit.

Napsal: 18 srp 2011, 17:24
od jericho-3
Ale obráceně ano, ne ? Když bude špatný předvstřik /špatně naštelovaná vačka/ naskočí vadný vačkový snímač, ne..? Mě se to takhle stalo, blbě sem nastavil předvstřik /při rozvodech/ , motor špatně chytal teplý, mašina ukázala vadný snímač, já jej vyměnil, pořád stejná závada, pak jsem upravil vačku a závada zmizela...

Napsal: 18 srp 2011, 17:47
od dhfool
jericho-3 píše:Ale obráceně ano, ne ? Když bude špatný předvstřik /špatně naštelovaná vačka/ naskočí vadný vačkový snímač, ne..? Mě se to takhle stalo, blbě sem nastavil předvstřik /při rozvodech/ , motor špatně chytal teplý, mašina ukázala vadný snímač, já jej vyměnil, pořád stejná závada, pak jsem upravil vačku a závada zmizela...
Jj, je to tak. Ono napsat: "píše to chybu snímače" je dost obecné, chce to napsat jakou chybu. Pochopitelně by měla následovat diagnostika synchronizace kanál 4. Ovšem proč by se pohly rozvody, kvůli natankovanému benzínu? Nesmysl.

Napsal: 18 srp 2011, 19:01
od 12skvarka
přijelo na dílnu několik aut co špatně natankovali a po odsátí vždy ok......záleží kolik měl v nádrži než natankoval benzím jestli jel na čistej tak mužou bejt vstřiky chycený

Napsal: 18 srp 2011, 20:14
od pasul
Díky všem za reakce.

Bohužel tento případ se stal mému společníkovi na Slovensku a já to osobně neměl nepíchnuté. On zde není registrovaný. Byl jsem tam v pondělí, ale diagnostiku jsem sebou netahal (Sakrafix). Jinak bych tady přesně nahodil chybu. Kdyby jsem to auto měl pod rukama, tak si to vše změřím a vyzkouším sám.

Čidlo bylo vyměněno. Auto se pořádně protáhlo asi 60Km a vše OK. Ovšem další zákazník jel Blavu a před Blavou mu to udělalo znovu. Škubání motoru pouze při záběru. Při mírném tahu vše OK. Ovšem při větším záběru auto začne škubat. Já se obávám, že to bude ta nejhorší varianta. Ale snad ne všechny.

Díky ještě jednou všem. Určitě potom napíšu, jak to dopadlo.

Napsal: 18 srp 2011, 20:19
od UchoTD
a čerpadlo je ako na tom? :?

Napsal: 18 srp 2011, 20:26
od pasul
UchoTD - To je další varianta. Zítra to půjde přímo do Škodovky. Uvidíme.

dhfool - Sakra chlape neznáme my se ještě od jinud. Myslím z jiného fóra o postižených pacientech?

Napsal: 18 srp 2011, 21:45
od jericho-3
Dhfool- jasně benzin na rozvody nemá vliv, šlo mi jen o vysvětlení..a jestli byla nádrž plná a půlka benzin nemělo by tomu být nic..Kdoví, co se stalo..

Napsal: 18 srp 2011, 22:19
od dhfool
Ahoj Pašule, nebyl jsem si jistý, jestli jsi to Ty. K pacošům už moc nechodím... :)

Jen doufám, že vám ve Škodovce nevymění všechny vstřiky i s hlavou, to oni by rádi (noteeth) ...

Pokud někdo nalil 30l benálu do 30l nafty, tak to zas takový průser není, jak píše Jericho. U PD se stává to, že podfukují vstřiky, tzn. , že komprese se protlačí přes těsnící podložku a o-kroužky vstřiku do rozvodu nafty v hlavě a následujicí vstřikovač se zavzdušní. To je nejčastější příčina toho cukání. Řešení je přetěsnit vstřik a vyměnit šrouby přidržovacího kamene. Je pár věcí, které je dobré u toho udělat (odjehlit vytlačené drážky v hlave, napružit, nebo vyměnít svazek na vstřiky atd.) .

Napsal: 19 srp 2011, 07:15
od pasul
dhfool - Já moc díky za pomoc. Předám dál.

Napsal: 19 srp 2011, 08:21
od roman1648
bude to v těch vstřicích,
kámoš provedl to stejný v horším - do úplně prázdné nádrže plnou benzínu a jel až to kleklo, od tý doby to teplý špatně startuje....

Napsal: 19 srp 2011, 10:41
od pasul
Takže auto změřeno v autorizovaném servisu Škoda. Za jízdy měřeny vstřiky. Všechno v mezích podle servisu.

Servisák nahodil problém dvojhmoty. Je možné, že po zahřátí to začne v tahu celé škubat motorem? Spojka táhne a je v pořádku. Koukám, že z toho bude pěkná záhada.

Jedna věc - při vyčerpání nádrže, vysátí zbytků z hadic, výměny filtru - to dostalo při prvním startu ale hodně HODNĚ zabrat. Ta dvojhmota mohla jít do dalekých lovišť. Netuším ale, jestli je možné, že se to projeví až po zahřátí a ujetí nějakých kilometrů....

Napsal: 19 srp 2011, 12:18
od dhfool
Dvouhmota spíš vibruje, než škube a rozhazuje vyrovnání chodu motoru.
Vstřiky se nemusí projevit na diagu ani za jízdy, je tam směšně malá vzorkovací frekvence. Osobně bych opravdu začal těmi vstřiky, tzn. přetěsnit. Je to nejlevnější a vzhledem k tomu benzínu se mi to zdá i nejlogičtější.