Zaslepení EGR ventilu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

adam.87
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 srp 2011, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Zaslepení EGR ventilu

Příspěvek od adam.87 »

Zdravím všechny,už delší dobu mě trápí jedna věc.Nepotřebuju vysvětlit jak pracuje EGR ventil jde mi o jeho zaslepení.
Minulý rok jsem ho měl zaslepený na octávce 1,9 TDI 81 kW AHF a když byl venku mráz mínus 15 stupňů tak se mi motor nezahřál na provozní teplotu ani po 18 km přitom čidlo chladicí kapaliny bylo dobré i termostat.
Teď mám Octavii ASV 81 kW a mám obavy ze zaslepení EGR z důvodu zahřátí motoru v zimním období.
Může mi někdo vysvětlit v čem může být chyba? adam.87
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

mám zaslepeno na AHF již nějakou dobu, mám zaslepeno na ALH 2 kamarádi na AGR a nikdo z nás nemá problém s ohříváním v zimě a to tady na vysočině zima bývá pěkná
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Do motoru po zaslepení EGR jde jen chladnej vzduch zvenku a ochlazuje ho . Pokud se část horkejch spalin vrací zpět do sání motor se rychleji ohřívá.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody
adam.87
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 25 srp 2011, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od adam.87 »

hansdob píše:To ano ale dojíždím do práce 5km a rafička se mi zvedne do půlky mezi provozní teplotou a 0 když jedu odnás do jihlavy 16km tak když najíždím na navaděč tak jsem těsně před 90°C a na něm po chvilce 90°C takže je mi divný aby se po 18KM neohřála
Nejvíc se mi podařilo motor zahřát ve větším mrazu na 70 stupňů a teprve po 5 km se ručička teploměru začala zvedat a z topení začal foukat vlažný vzduch.A když sem jel z kopce bez plynu tak zase ručička padala k nule.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

hansdob píše:
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot (LOL) nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota (rofl)
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Tomas.cz píše:Tak máš na 99% v prdeli termostat, dej tam Behr to je vlastně originál, já nemám příhřev do topení, egr off a dostanu se i v zimě bez problémů na provozní teploty se zaplým topením při jízdě.
Nemusí moc propouštět, spodní hadice je pořád studená a přesto se to těžko dostává na provozní teplotu, vlastní zkušenost.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Přesně tak a hlavně nový termostat moc nestojí tak není co řešit.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

pokornasek.pepan píše:
hansdob píše:
pokornasek.pepan píše:taky de o to v kolika otačkách jezdíš
jestli jezdiš 2500 ot. tak se ti to zahreje-sepne se ti vyhrev vody


do 2500 přece si to nebudu honit studený. (LOL)

2500 nejsou žadny točky , koukam ze si asi dalsi z tech kdo trapi motor na 1500ot (LOL) nedej boze se jeste divi tomu ze odchazi dvouhmota (rofl)
Nedivím se tomu mám tři v zásobě uvažuju sice o jednohmotě ale je drahá když já ještě 3 dvouhmoty mám tak asi zbytečný, myslím že ji víc dávám když za tím tahám podval s autem a couvu do kopce nebo tahnu z lesa dřevo na platáku já mám to auto na to aby mi sloužilo ne abych ho někde šetřil a ráno když jedu 5km do zaměstnání tady na vysočině závěje -20°C to fakt nepoletím na 3000ot/m hned po startu takže do zaměstnání jedu v klidu max na 3 rych stupen a pohoda.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

u mna po zaslepei EGR tak isto spozorovane spomalene ohrievanie motora, su ludia ktorym to neurobi nic takez asi zalezi od kazdeho motora ako sa to prejavi....
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky

cuus kluci přejiu peknej den cave ;)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9182
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

cavediver píše:ahojky vsem
sam mam EGR off a je uplne jasne ze dohřívání je pomalší ale čekat aby se ti auto už jaké koli po 5KM DOSTALO NA PROVOZNÍ TEPLOTU JE SMĚŠNA ILUZE
jsi jenom dalši ničitel sveho motoru a rozhodne baterie co odtoho očekaváš nevim ja jsem ze Svratky a -2O°C uplný normal ale 5km ???? nemaš šanci nahřat maximalne odpravit motor do mekky

cuus kluci přejiu peknej den cave ;)

měl by jsi číst celé příspěvky je tam že se ohřeje do pulky mezi prov teplotu a nulu NE NA PROVOZ TEPLOTU !!!!!
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“