Řeším problém u tohodle vozu, Volvo S80 2.4i R5 125kw.
Majiteli se rozžnula kontrolka motoru a na disleji hláška Emise, paměť závad ukazuje vyhřívání sondy před katalyzátorem, porucha obvodu.
Auto i tak jezdilo ok, ale teď jak se ochladilo, motor sice nastartuje dobře, ale volnoběh tak zakolísá, že za tepla motor zdechne a i jízda stojí zaprd, chcípe to před křižovatkou a výkon v nízkých otáčkách nic moc.
Pokud 3x proběhne start tak, že motor hned zdechne tak je v paměti závad hláška vytápení sondy 1 / před katem / přerušený obvod.
Změřil jsem topné těleso, bez odporu a přerušený obvod, nešlo propípnout běžným multimetrem, myslím tu funkci jestli je obvod ok.
Jelikož na tohle auto jde koupit sonda jen originál a druhovýroba jí nedělá přímo s továrním konektorem tak se sehnala Bosch univerzální, zapojená dobře, topné těleso je ok, ale motor pořád zlobí a ta samá hláška, topné těleso sondy 1 porucha obvodu.
Kabeláž od sondy k jednotce a od pojistky vytápení sondy mám prověřenou a stále to zlobí.
Tak snad leda, že na tohle auto nefunguje univerzální sonda, byť má topné těleso v pořádku a stará sonda ho má ko a nebo je chyba jinde.
Zajímavé je, že když vytáhnu pojistku výhřevu sond tak hned v paměti závad chyba výhřevu sondy za katem, ale tý před nic, taktéž když rozpojím konektor sondy za katem tak hned chyba, ale když vytáhnu konektor sondy před katem tak nic, jednotce to je asi šumák.
Taktéž měřené hodnoty ukazujou odpor topného tělesa 1.40 ohmu a hodnotu lambda 0,999 byť lambdu odpojím nebo zapojím.
Nevíte někdo kde může být bota??
Volvo S80 2.4 R5
Moderátoři: šulda, Moderátoři