Stránka 1 z 2
Fabia 1,9 SDI r.v.2003, někdy hrozně čoudí a nechce jet
Napsal: 02 lis 2011, 14:23
od Lenuša
Dobrý den,
už více než rok mne zlobí závada, která se projevuje tak, že někdy zpravidla když jedu do mírného táhlého kopce, tak auto najednou ztratí výkon a strašne začně čoudit z vejfuku + roste spotřeba a stoupá teplota motoru. Přidání plynu nepomáhá, jen to více čoudí. Přeřazení rychlosti nepomůže a "spraví" se to "samo" tak, že pak když jedu z kopce tak na volnoběh a pořádně vyženu otáčky motoru, z vejfuku se strašně začoudí a jede to zase normálně. Mám najeto cca 290 tis. km. Byl jsem s tím minulý měsíc na diagnostice, ale nic nenašli, prý se to špatně hledá, když se to stává jen občas.
Potřebuji auto prodat a mám obavu, aby mi ho pak někdo nepřišel vrátit.
Díky za všechny názory
Napsal: 02 lis 2011, 14:42
od Thomy
Když sem měl SDI tak se mi takhle projevovala závada vstřikovačů, asi přicpaný - dal sem tomu pak na 4° kotel na dálnici (cca 10-15 sekund v červenejch otáčkách a na nějakou dobu to přestalo vždycky přestalo.
Napsal: 02 lis 2011, 18:07
od slovacek.milos
vytrhni ten dekl na motoru sdi a dívej se na vzduchový filtrbox pak vede hadice do motoru a za ní je klapka, vede do ní konektor ten odpoj a je po problému

Napsal: 07 lis 2011, 10:28
od Lenuša
Nerozumím tomu, nevím jestli to není legrace ... prosím vysvětlit trochu šířeji ... moc díky ...
Napsal: 07 lis 2011, 10:33
od slovacek.milos
Lenuša píše:Nerozumím tomu, nevím jestli to není legrace ... prosím vysvětlit trochu šířeji ... moc díky ...
napiš jaké máš vzdělání at vím do jaké míry ti to vysvětlovat,

Napsal: 07 lis 2011, 10:37
od Lenuša
vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ...

Napsal: 07 lis 2011, 10:52
od slovacek.milos
Lenuša píše:vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ...

musíš otevřít řidičove dveře
to poznáš tak že je za nima volant, na levém sloupku dole najdeš páčku co otvírá víko motoru,
víkoje zajištěno musíš najít ve středu pojistku otevřít víko a zajistit, pokud se díváš na batožinový priestor je to špatně běž dopředu tam je motor, na motoru vidíš plastový kryt je na něm napsáno SDi, ten kryt uchop levou i pravou rukou za okraje a kývavým způsobem odstran silou, nyní vidíš motor je hliníkový, a z pravé strany vede k motoru tlustá hadice vede od vzduchového filtru do elektrické klapky, na klapce vidíš konektor a drát ke konektoru, konektor musíš mírně zatlačit odjistit takový háček a vysunout, nech klapku odpojenou a jezdi tak, paknapiš,
můj otec byl celý život ekonomický náměstek jednou semupovedlona škodě 1OOOMB vytáhnout starter sice musel hasit požár ale zdárně semu vše za celý den povedlo

Napsal: 07 lis 2011, 10:56
od Lenuša
tak to bylo vyčerpávající

.... zkusím to a ozvu se ....
Napsal: 07 lis 2011, 20:19
od vojta_TDi
slovacek.milos píše:Lenuša píše:vzdělání ekonomické ... auto mám třetí .... tenhle diesel mám skoro 5 let ... leccos už jsem na autech řešil ... už jsem se na tento problém ptal náhodně v několika servisech a vždy kroutili hlavou, že neví .... já nad tím uvažuju tak, že buď tam jde hodně nafty (proto to čoudí), ale pak nechápu, proč to nechce jet a nebo naopak tam jde málo nafty ... a pak nevím proč to čoudí ... prostě záhada ...

musíš otevřít řidičove dveře
to poznáš tak že je za nima volant, na levém sloupku dole najdeš páčku co otvírá víko motoru,
víkoje zajištěno musíš najít ve středu pojistku otevřít víko a zajistit, pokud se díváš na batožinový priestor je to špatně běž dopředu tam je motor, na motoru vidíš plastový kryt je na něm napsáno SDi, ten kryt uchop levou i pravou rukou za okraje a kývavým způsobem odstran silou, nyní vidíš motor je hliníkový, a z pravé strany vede k motoru tlustá hadice vede od vzduchového filtru do elektrické klapky, na klapce vidíš konektor a drát ke konektoru, konektor musíš mírně zatlačit odjistit takový háček a vysunout, nech klapku odpojenou a jezdi tak, paknapiš,
můj otec byl celý život ekonomický náměstek jednou semupovedlona škodě 1OOOMB vytáhnout starter sice musel hasit požár ale zdárně semu vše za celý den povedlo

tak tohle nemá chybu dlouho jsem se takhle nezasmál

Napsal: 07 lis 2011, 20:48
od slovacek.milos
[quote="vojta_TDi"
určitě jsem to napsal i pro pobavení a vzpoměl jsem si na mého otce,smát se lenušovi to ne
máš těžko na všetko je treba specialistov, a učený z nebe nespadne
mi dneska jeden stavby vedoucí vyprávěl že má HDi malý výkon protože vyvíječ tlaku pro motor nefunguje,
vyvíječ tlaku byl podle něj mezichladič stlačeného vzduchu intercooler

Napsal: 07 lis 2011, 21:04
od pepos82
Opravdu to se povedlo
Napsal: 08 lis 2011, 13:21
od Lenuša
Dobrý den, dneska jsem odpojil ten kontakt, je to ten drát, který je napojen přímo na ten plastový dekl vzduchového filtru zprava?
odpojit to šlo lehce, zatím jsem žádný rozdíl nepoznal, jen se mi zdálo, že lehce poklesl výkon, ale taky byl dost silný protivítr.
Napsal: 08 lis 2011, 15:12
od slovacek.milos
Lenuša píše:Dobrý den, dneska jsem odpojil ten kontakt, je to ten drát, který je napojen přímo na ten plastový dekl vzduchového filtru zprava?
odpojit to šlo lehce, zatím jsem žádný rozdíl nepoznal, jen se mi zdálo, že lehce poklesl výkon, ale taky byl dost silný protivítr.
akce dopadla blbě přiměřeně k tvému vzdělání,přopoj to tam zpátky to jsi odpojil čidlo teploty nasávaního vzduchu
musíč sdělat tendekl motoru
od toho filtru jak jsi odpojil to čidlo tak vede hadice do motoru tlustá ta tě dovede k té klapce ta hadice z filtru je napojená na tu klapku a vytáhni konektor z té klapky
vem si prosimtě ještě sebou hasičák a uzavři vysokou životní pojistku

Napsal: 08 lis 2011, 17:00
od DynDyn
pro ulehčení přidám obrázek -
PS musel jsem to ořezat aby se to sem vešlo
Napsal: 08 lis 2011, 17:49
od slovacek.milos
dyndyn on má sdi tam je klapka za motorem
lenuša z toho bude tydyn
