Jak rychle se vám ohřívá rotačka v těchhle teplotách?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Jak rychle se vám ohřívá rotačka v těchhle teplotách?

Příspěvek od mir77 »

Ahoj, je to spíš informativní dotaz, nemyslím si, že mám někde problém, ale měl jsem dneska podezření termostat, tak jsem si projel 21 km cestu s připojeným VAGem a koukal jsem na teplotu. Auto před tím stálo cca 4 hodiny, venku bylo -1,5°C. Takže za začátku tak nějak klídek, než se to hřálo.
Z toho VW piece of shit teploměru by jednomu šlehlo, každopádně ručička se drží na 90°C, hne se maximálně o milimetr směrem dolu. To mě právě zarazilo, protože vím, že 90 na teploměru je v reálu tak 75, takže jsem to připojil a vyrazil.
Nikdy jsem to až takhle dopodrobna nezkoumal, ale zarazilo mě, že za 21 km se mi to vydrápalo maximálně na 82°C a po zastavení, když jsem to nechal klepat na volnoběh, to padlo na 77°C.
Hadice od termostatu bych řekl spíše studená, než vlažná a chladič ledovej. Takže předpokládám, že je vše ok. Spotřeba taky v normě. Akorát mě zarazilo, jak mě zarazila krutá realita toho, jak dlouho se to ohřívá. Ty data z VAGu jsou přece jen o něčem jiném, než budík na palubce :) Čekal bych takovejhle výsledek v zimě v -15°C a ne při teplotách kolem nuly :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Odpovědi: 0
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

nemas egr off?
Maslo23
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Odpovědi: 0
Registrován: 07 led 2008, 22:00

Příspěvek od Maslo23 »

vymen termostat...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Odpovědi: 0
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

jj je utahaný.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

při těchhle mínusových teplotách mi to dělá to samé.. ručička se mi vydrape na provozní teplotu tak akorat když tomu dupnu do delšího kopce.. tak nevim nevim že by mi taky najednou odešel termostat.. v plusu to je ok.. tohle se řešilo kartonem před chladič :D už jsem to tu i někde viděl, že to řešil někdo jiny.. ale jde to docela dost poznat i na topení.. a to nemá nic společného s termostatem..
Naposledy upravil(a) honzas1 dne 23 lis 2011, 13:46, celkem upraveno 1 x.
polo 1.4tdi AMF
Bobanius
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 11:04
Bydliště: Někde na Valašsku

Příspěvek od Bobanius »

Tak, u mě je to tak že jedu 15km do práce a teplotu dostanu na budíku na 80st.max.Topení tak na půlku, zapnu si sedáky takže "nemrznu". A to vyjíždím z garáže / není vytápěná / ale ráno je v ní tak kolem 5-6 st. Co mi na to řeknete kluci.
Jestli je to na výměnu termostatu , tak jaký koupit.
OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

U mě to bylo minulý rok (zima)- jel jsem cca 10-12km teplota max. kolem 81-82C a to po 12km je táhlej kopec a tu teplotu jsem měl až na kopci. Potom je hned kopec dolů cca 1,5km kde jedu se zařazenou čtyřkou bez plynu tam už se mi hla rafika teploměru přibližně o 1mm a teplota padla na 75C.

Potom jsem vyměnil termostat- zahřáty přibližně stejně po 10km, ale na 89 -90,5C ! Taky to bylo poměrně znát na ventilaci, fučel z toho takovej ten nepříjemnej hic. A když jedu z toho kopce tak to padne tak max. na 85C.

Origo termostat tam byl 10let :) a jak je vidět už neplnil svou funkci.
Prostě tam časem odchází ta pružina (únava materiálu).

A taky před tou výměnou v TDi grafu (předvstřik) ukazovalo že je nedosažena teplota motoru i když to bylo ohřátý po 100km. Dneska bez problémů teplota dosažena.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

My, kdož máme v základní výbavě bufík, tohle fakt nemusíme řešit.
Na provozní teplotě jsem po 5-8 minutách piánko jízdy po městě. A to mám téměř jedenáct litrů kapaliny.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

jj,tdi v základu je neštěstí-já mám topný člen přímo v topení,ohřev vody přes egr kvůli filtru pevných částic,taky nějaké přihřívání ve vodě....

auto fouká vlažný vzduch po minutě a provozní teplota po cca 7km po rovince.takže spokojenost.

ale na usmololenou fábii HTP to nemá-ta má 90°C než vyjedu z města....
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak, já bufík mám, proto jsem to nikdy ani neřešil, ale tohleto mě zarazilo, ještě to budu sledovat. Jinak EGR off nemám, čistě jen chip, topení jsem měl na max a větrák na jedničku.
Auto topí naprosto bezproblémově. Nemohu si stěžovat. Ještě to tedy budu sledovat a pak uvidíme. Pokud se shodnete na tom, že termostat už není co býval, tak já tam zkusím lupnout novej :) Není nic jednoduššího :) Potom uvidíme ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já nevím, ale mně na mém autě pokud budík teploty motoru ukazuje 90, tak motor má 90 - žádných 75, na to můžeš zapomenout. Možná nová auta s CANem, ale na mém autě platí, že 90 = 90.

Ze zásady zapínám topení až v okamžiku, kdy mi vypne bufík (voda 80°C a víc) - dřív to totiž nemá smysl. Jakmile zapnu topení, okamžitě se mi motor přestane ohřívat, případně se ohřívá velmi pomalu. Takže topení stejně nestojí za nic, mnohem déle trvá ohřátí na provozní teplotu a motor zbytečně žere. Topím si pouze sedadlem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

No jak říkám, ten budík u Octávek je krám na hovno. Nevím, proč to soudruzi udělali tak, jak to udělali.
Co se samotnýho topení týče, tak pokud se nepletu, tak na nastavení topení a rychlosti ventilátoru jsou například závislý příhřevný svíčky v chladícím okruhu. Spousta lidí se diví, že se jim auto neohřivá, když mají topení vypnutý a ono to může být způsobeno zrovna tímto. Již se to také řešilo v jednom vlákně zde.
U první generace Octavií jsou tři svíčky u hlavy, u druhý je tuším elektrické topné těleso za palubkou a prochází zkrz něj vzduch.
Čili jezdit s vypnutým topením ve finále stejně nemá moc význam, ale ať mi to tady potvrdí radši nějaký větší odborník :)
Dneska udělám test s bufíkem, kam to vyleze či nevyleze.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33612
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vem dvě stolařské svěrky zatáhni přívod odvod chladiče, vypni topení dej vnitřní cirkulaci a pak napiš jak se ohřál ;)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

slovacek.milos píše:vem dvě stolařské svěrky zatáhni přívod odvod chladiče, vypni topení dej vnitřní cirkulaci a pak napiš jak se ohřál ;)

přesně tak-vypadá to sice divně,ale to je asi jediný způspob jak si v praxi předem ověřit,jestli má smysl měnit termostat...

PS:ale hlavně nezapomenout zase otevřít až se auto zahřeje!! (LOL)
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na místě po 12h stání mi to na okno topí díky origo přihřejvání do 1min,za 2min taje námraza ale řádně topí,bez padání teploměru,až se ohřeje na provozní teplotu olej v motoru a ten se po městě na rovinkách a semaforech (je-li to studené,zásadně netočím přes 2500ot.) ohřeje až min po 30km.Ty motory prostě nemají zbytkové teplo a tak to trvá.Při celodenních mrazech pod 7-8°C mám půl chladiče zakrytý.Při 10 a více min.zastavení to vychladne a bez zakrytí se to zas dlouho zahřívá. TERMOSTATEM TO NENÍ.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“