Stránka 1 z 1
význam škrtící klapky fabia SDI
Napsal: 02 pro 2011, 15:12
od macman
Zdravím vespolek,
kamarád si koupil Fábii a na diagnostice mu to hlásí defekt škrtící klapky.. Když jsem dal test klapky, ani se nehne.. Takže je 100% kaput..
Ovšem kamarád mi položil zajímavou otázku.. K čemu tam ta klapka je??? I když jí odpojil - auto jede dobře a nevykazuje žádnou závadu.. Nežere, nekouří.. jede...
Starý TDI klapku neměli a jezdily..
Takže jaký má význam škrtíví klapka u SDI??? Když odpojím váhu u TDI, tak auto nejde a žere.. Tady subjektivně žádná změna...
Díky za radu...
macman
Napsal: 02 pro 2011, 15:58
od sniper--
neni to skrtici ale chcipaci, pri chcipnuti to zavre vzduch prichazejici do motoru,tim to komfortneji chcipne....muzes ji uplne vyradit pokud to nechces opravovat. Mimochodem co to je za rok?
Napsal: 02 pro 2011, 16:06
od macman
je to rok 2000... takže pokud je ta klapka trvale ve stavu otevřeno, tak to vůbec nemusím řešit??? Ani jí odpojovat???
Napsal: 02 pro 2011, 16:08
od Marek77
Pozor, pozor!!! U motorů SDi se nejedná o chcípací klapku, ale o regulační. Má své opodstatnění a smysl. Její funkce je zcela odlišná než u motorů s turbem.
Napsal: 02 pro 2011, 16:08
od sniper--
tak to se omlouvam za mystifikaci
Napsal: 02 pro 2011, 16:13
od sniper--
jinak jakou funkci vykonava presne? napada mi jen regulace nas.vzduchu dik za osvetu

Napsal: 02 pro 2011, 16:22
od Marek77
Cituji výrobce:
"Přivádění výfukových plynů zpět do sacího potrubí (recirkulace) je v současné době nejúčinnější metoda, kterou se snižuje obsah oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Množství spalin přiváděných zpět do sacího potrubí musí být přesně odměřováno, aby bylo zachováno ještě dostatečné množství kyslíku pro spalování vstřikovaného paliva. Příliš velké množství recirkulovaných výfukových plynů by vedlo ke zvýšení obsahu sazí, oxidu uhelnatého a uhlovodíků ve výfukových plynech. U vznětových motorů bez turbodmýchadla je rozdíl mezi tlakem v sacím a výfukovém potrubí relativně malý. Z tohoto důvodu je při částečném zatížení přivádění výfukových plynů do sacího potrubí komplikované, ovšem zejména při částečném zatížení pro potlačení vzniku oxidů dusíku potřebné. Proto se čerstvý vzduch v sacím potrubí při určitých otáčkách reguluje. Regulací se tlak v sacím potrubí přizpůsobuje tlaku ve výfukovém potrubí.
Tím se zajišťuje také dobré promíchávání výfukových plynů s nasávaným vzduchem. Pomocí dvoustupňového mechanického ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů je recirkulace řízena tak, aby vyhovovala potřebám dolního rozsahu zátěže.
Regulační klapka - funkce
Aby došlo k přizpůsobení tlaku v sacím potrubí k tlaku ve výfukovém potrubí při částečném zatížení, uzavírá se částečně sací potrubí regulační klapkou. K tomu se zpracovávají informace o:
-otáčkách motoru
-teplotě nasávaného vzduchu
-množství nasávaného vzduchu
Regulační klapka v sacím potrubí je ovládána nastavovačem (motorem). Úhel, o který se má klapka natočit, je stanoven řídicí jednotkou motoru po vyhodnocení vstupních signálů.
Regulační klapka je:
–od 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu zcela otevřená
–do 16 mg/zdvih nasávaného vzduchu je otevírání řízeno datovým polem
(v závislosti na zatížení a otáčkách motoru)
–od 2800 1/min je zcela otevřená (tlakové poměry jsou nad touto hranicí
bezproblémové)
–při studeném startu zcela otevřená
–při vypnutí motoru zcela otevřená
Dvoustupňový mechanický ventil pro zpětné vedení výfukových plynů spíná v závislosti na poměrech zátěže a otáček.
Náhradní funkce: V případě poruchy není nastavování regulační klapky možné. Regulační klapka zůstane trvale otevřená. Na chodu motoru se tato závada neprojeví. Dojde však k narušení funkce recirkulace výfukových plynů."
Napsal: 02 pro 2011, 16:28
od sniper--
tak jestli to dobre chapu,tak tim ze klapka nefacha,tak ma motor cerstvejsi vzduch.....tak k tomu pro jistotu dat uplne EGR off a je to

Napsal: 02 pro 2011, 16:29
od Marek77
Pokud je EGR OFF, nemá ta klapka žádný význam a lze ji technicky z motoru úplně vyhodit. Pokud EGR funguje, zlobí to.
Napsal: 02 pro 2011, 16:31
od Tomas.cz
Klapka taky omezuje dunivý zvuk u SDi motorů, je to dáno tvarem sání.
Mě u Caddy SDi chiptuner egr omezil tak, že funguje jen u studeného motoru, poté se systém chová tak jako když jednotka egr vypne ve své režii tedy klapka pracuje v nižích otáčkách nadále, ale egr je offline.
Napsal: 02 pro 2011, 16:34
od sniper--
tak EGR Of zaslepenim a je po starostech...pro jistotu prohlidnout sani,pripadne vycistit....OT,minulej tejden mi sem rijelo ALH a sani melo diru v prumeru do 3 cm

Napsal: 02 pro 2011, 16:38
od Tomas.cz
Vemte si ale, že PD motory co splňují Euro4 mají klapku taky elektrickou, taky plní funkci chcípací klapky, ale také regulační, je potřeba recyklovat tolik výf. plynů, že již nestačí standartní přetlak mezi hlavou a turbem kde je oběr pro EGR ale je potřeba motor uměle zadusit.