V6 2,5 TDI nastartuje na 5 valcov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Bydliště: Hlohovec, SR

V6 2,5 TDI nastartuje na 5 valcov

Příspěvek od wakko »

Poslednych par tyzdnov mi moja A6 s V6 2,5 TDI (AFB) zacala robit to, ze sice nastartuje prakticky okamzite, ale takych 5-8 sekund ide len na 5 valcov. 6.valec sa prida nie okamzite naraz, ale postupne, este chvilku (zase 5-10 sekund) citim ako to trochu sklbne ked vynecha. Zacalo to robit az teraz poslednych par tyzdnov, dovtedy to startovalo krasne, tak mam podozrenie na nejake zmrznute a prasknute tesnenie, ale zase viem ze ked pada nafta tak to cele dlho toci kym to naskoci, tak som z toho zmateny...
Mate niekto s takymto problemom skusenosti? Co mam skontrolovat?
Vst.cerpadlo uz ma toho za sebou dost, cez 400.000 km, a nedrzi dobre predvstrek (zistene diagnostikou), obcas za jazdy pri malej zatazi pocujem ako motor spravi take zzzz ked skoci posuvnik predvstreku (aspon myslim ze je to tym). To ale robi uz dlho (asi 2 roky) a doteraz to startovalo pekne, dokonca aj ked zacala byt zima. Len poslednych par tyzdnov to robi ten 5-valcovy start...
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5059
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na ten 6 válec rákosku a nasekat 25,ať se nefláká.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

martinsidlo píše:Na ten 6 válec rákosku a nasekat 25,ať se nefláká.
Vyskusam a uvidime (LOL)
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

martinsidlo píše:Na ten 6 válec rákosku a nasekat 25,ať se nefláká.
jak to ale pozná

já bych preventivně sřezal všechny


padá nafta je kosa ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Válec se dlouho budí, buď je už slabší komprese nebo z vstřik.trubky uteče tlak a chvilku trvá, než se natlakuje../Tryska/?
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33635
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já bych v první řadě zkontroloval všechny žhaviče ;)
Viktor.88
Přispěvovatel
Příspěvky: 733
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2008, 21:28
Bydliště: Jilemnice

Příspěvek od Viktor.88 »

Žhaviče, vstřiky, komprese...
wakko
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 13 zář 2007, 20:50
Bydliště: Hlohovec, SR

Příspěvek od wakko »

slovacek.milos: Nafta mi padala minuly rok, jedna odpadova hadicka bola na konci prasknuta - nasledkom mrazov - a robilo to to, ze to zle startovalo. Toto je ine. Zhavice - napr. vcera vecer som prisiel neskoro domov, takze dnes rano to vobec nezhavilo lebo voda nemala pod 8 stupnov a je to vidno na voltmetri, ked zapne zhavicky tak to ide na 10V, dnes rano to hned vyskocilo na 12,5V. Napriek tomu to startovalo len na 5V... ale vdaka za napady.

Vstreky by to mohli byt, aj ked za tepla to nerobi. Kompresia - tiez, je to zavisle od teploty, alebo od doby ako dlho to bolo odstavene, to som este nezistil. [UPDATE] Ale kompresia sa da lahko odmerat takze to spravim.

Ale - dnes vecer nabrali udalosti dramaticky spad (wallbash) Po ceste na dialnici mi zacalo kolisat napatie v sustave (A6 ma voltmeter). Pred 2 rokmi mi odisiel regler na alternatore a vtedy to bolo ine, vtedy to zrazu skakalo zo 14V na 12V a naspat, uplne nahodne. Teraz to kolisalo, raz to spadlo na 12V, potom sa to dvihlo na 13V, niekedy az na 14V, a zaviselo to od toho ci nebrzdim, nepreradujem, nemenim otacky - skratka od mechanickych podnetov. Tak mi to pripadalo ako keby smykal remen na alternatore, moze byt? A moze to nejako suvisiet s tymi zlymi startmi?
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“