Stránka 1 z 2

kodovanie automatickej prevodovky na manuálnu

Napsal: 13 pro 2011, 20:51
od milansilvia
Riešim dlhé štarty a niečo som počul o kódovaní jednotky.
Ževraj keď sa zmení kódovanie manuálnej na automatckú tak jednotka spracuvava iné mapy a auto začne štartovať od tzv. 0 - vých otáčok.
Niekto písal ,že to nie je bezpečné pre autá z tempomatom ,nakoľko tempomat nemám tak sa chcem spýtať či by som túto úpravu mohol bezpečne používať dlhodobo na mojom G4.
Nemôžem nájsť postup kódovania mohli by ste dať link.



Dakujem. :)

Re: kodovanie automatickej prevodovky na manuálnu

Napsal: 14 pro 2011, 14:45
od milansilvia
milansilvia píše:Riešim dlhé štarty a niečo som počul o kódovaní jednotky.
Ževraj keď sa zmení kódovanie manuálnej na automatckú tak jednotka spracuvava iné mapy a auto začne štartovať od tzv. 0 - vých otáčok.
Niekto písal ,že to nie je bezpečné pre autá z tempomatom ,nakoľko tempomat nemám tak sa chcem spýtať či by som túto úpravu mohol bezpečne používať dlhodobo na mojom G4.
Nemôžem nájsť postup kódovania mohli by ste dať link.



Dakujem. :)
Nikto nevie poradiť ?

Napsal: 14 pro 2011, 14:56
od TDI tech
automat ma 11mm hlavu, tak neviem ci to pomoze. A ked ti nebude vadit more chyb co ti pozapisuje do ostatnych rj tak prosim. A neviem ci sa to bude dat vobec stym kodovanim nastartovat. Neviem co furt riesis s tym startovanim. Ty si asi nepocul ako startuju moje Octavie ze? A vobec ma to netrapi. VW so zimou kamarat nieje zmier sa stym a bud rad ze ti to vobec naskoci. To nieje fiat ze sa v -22C dotknem kluca a zjednej bezi rovnomerne na vsetky 4 alebo 5.

Napsal: 14 pro 2011, 14:57
od hansdob
no automat má jiné mapy ale to že by jsi je přhodil kodováním o tom pochybuji

Napsal: 14 pro 2011, 15:34
od netopier
hansdob píše:no automat má jiné mapy ale to že by jsi je přhodil kodováním o tom pochybuji
je to tak
alôe lepsie riesenie je uprava softu , nemusis sa potom serkat s chybami atd

Napsal: 14 pro 2011, 18:01
od milansilvia
TDI tech píše:automat ma 11mm hlavu, tak neviem ci to pomoze. A ked ti nebude vadit more chyb co ti pozapisuje do ostatnych rj tak prosim. A neviem ci sa to bude dat vobec stym kodovanim nastartovat. Neviem co furt riesis s tym startovanim. Ty si asi nepocul ako startuju moje Octavie ze? A vobec ma to netrapi. VW so zimou kamarat nieje zmier sa stym a bud rad ze ti to vobec naskoci. To nieje fiat ze sa v -22C dotknem kluca a zjednej bezi rovnomerne na vsetky 4 alebo 5.
Asi som veľký pedant Jozef. Mám doma rotačku AFN a štartuje či je vonku -25 alebo je ohriaty na 95 C. Niekto rieši hluposti ja riešim štart ,ktorý je dosť podstatný navyše keď parkuješ pred blokom v meste. Iné je keď máš garáž v najhoršom prípade natiahneš nabíjačku a naštartuješ.... :o
Automatická prevodovka má mapu tzv. štartuje od nula otáčok. To že jedny autá štartujú dobre iné zas nie je spôsobené inými mapami v riadiacej jednotke tzv. ako ich inžiniery menili nikto netuší a od toho potom tie auta štartujú to platí pre teplý aj studený štart. Rozpraval som s ľuďmi kde prepálenie štartovacej mapy pomohlo aj studenému štartu. To prekodovanie by som chcel iba otestovať či to pomôže. Každý kto má problém si vie tzv. odskúšať ako by mu to štartovalo s mapou od 0 otáčok. ;)



Dovolím si kopírovať text zo stránky : http://forum.skodahome.cz/topic/43425-s ... ge__st__25

O tom ze auta spatne startuju sa vie minimalne 10rokov, a bolo tomu aj za cias riadiacich jednotiek kde sa este menia dve pamate typu 27C010.
Na priblizne 10-20% aut sa tato zavada nikdy neprejavi, lebo uz s fabriky su tieto mapy v poriatku a su nastavene na prvu davku paliva od nula, resp. do 150otacok motora.
V programe R.J. byvaju mapy bud 1x ako seria vsetkych funkciji a vtedy je jednotka urcena iba pre jeden druh prevodovky, alebo sa opakuju viacej krat a vtedy pomocou kodovania 00001, 00002,00005 a podobne sa prepina medzi jednotlivimi seriami map. Jedna sada je urcena pre manual napriklad s ABS, dalsia napriklad pre automaticku prevodovku a tak podobne. Moze to vypadat ako ze pisem od veci ale pri takychto R.J sa da overit pravdivost ze problem je skutocne v softe R.J.
U kodovania 00001 tato mapa byva od nula otacok. Pokial mam napriklad Passat 1.9TDI a mam manualnu prevodovku a kodovanie 00002 a auto spatne startuje a ja zmenim kodovanie na 00001 ako keby som vymenil prevodovku za automaticku, tak je mozne ze auto zacne startovat ako ma ale za cenu ze mi vyhodi hromadu chyb tykajucich sa automatickej prevodovky.
Toto pisem len ako test a nie ako riesenie. Takto si to vie overit aj neveriaci, ktori uprednostnuje vymenu startera a baterky a co ja viem coho este

Napsal: 14 pro 2011, 18:08
od chiptuning
kazdy si to vyzkouset nemuze , protoze ne vsechny jednotky umoznuji kodovani 1 protoze ve vsech nejsou i mapy pro automat :o a u novejsich edc16/17/ uz je to uplne jinak

Napsal: 14 pro 2011, 18:23
od leguan
tohle už sem jednou zkoušel u okty ale překodovat na automat prostě nešla takže to bude jak píše chiptuning ne každa ecu to umí

Napsal: 16 pro 2011, 22:56
od amater
ja by som povedal ze problem treba hladat inde - starter, baterka, tlaky, atd..... nechapem naco je dobre to nachvilu oklamat a neriesit problem ktory tam zjavne je ked ostatne motory rovnakeho typu startuju...... aj ja mam AFN....

Napsal: 17 pro 2011, 09:45
od milansilvia
amater píše:ja by som povedal ze problem treba hladat inde - starter, baterka, tlaky, atd..... nechapem naco je dobre to nachvilu oklamat a neriesit problem ktory tam zjavne je ked ostatne motory rovnakeho typu startuju...... aj ja mam AFN....
Mapy riadiacej jednotky vstrekujú palivo od 250 otačok. Pýtam sa prečo to inžiniery takto urobili resp. naprogramovali ? Odpoved je jednoduchá pretože ak dôjde k opotrebovaniu hociktorej súčiastky či už štartér alternátor čokoľvek čo má za následok pokles otáčok pri štartovaní tzv. auto neštartuje dobre ,mal by človek ísť do autorizovaného servisu a platiť nehorázne peniaze za opravy.
Motor by absolutne nemal problém naskočiť aj pod 25O otáčok ,naskočil by aj na 100 otáčok ale raz keď je tam taká mapa ,kt. Ti nevstrekne naftu tak sa môžeš aj posrať a auto Ti nebude dobre štartovať.
Veľmi dobre vedeli prečo štartovacie mapy takto programovali.....
:P

Napsal: 17 pro 2011, 21:19
od amater
tak potom sa pytam preco tento problem nema kazdy druhy motor rovnakeho typu.... ako je to napr. so servom u fabie....

Napsal: 18 pro 2011, 11:26
od milansilvia
amater píše:tak potom sa pytam preco tento problem nema kazdy druhy motor rovnakeho typu.... ako je to napr. so servom u fabie....
Ved presne o to ide ,že nie každý rieši tento problém lebo jednotky sa programovali ako prišlo, nie do každej sa dávala tá istá mapa...

Napsal: 18 pro 2011, 12:09
od geo
maji to stažežený hlavně proto že musí dodržovat nějaky emisni standart a pokud ti to nakrmí palivem aby ti to chytlo tak už to asi nebude splnovat.

Napsal: 18 pro 2011, 12:37
od TDIfun
Prekodovanim ale rozladite jine mapy co maj vliv napriklad na turbo, uz jsem tady mel Golfa co byl takto vyresen a ten delal peknej bordel s davkou... Tohle neni moc koser reseni...

Napsal: 18 pro 2011, 12:56
od amater
no ved o tom hovorim, je to obidenie problemu..... ked to auto nestartuje jak ma tak je niekde problem.... a riesit to oj.b.nim riadiacky je kravina.....