Tesnenie pod hlavou Fabia 1,9 tdi AXR + chip

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Tesnenie pod hlavou Fabia 1,9 tdi AXR + chip

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Caute chalani mam Fabiu Combi 1,9 tdi AXR 74 Kw plus Chip a po dvoch mesiacoch patrania a vymen termostatu a vycka expanzky som proste dosiel nato ze to moze byt uz iba jedine tesnenie pod hlavou.Potvrdili mi to aj v servise len sa chcem opytat aj vas ci ma niekto talu zahadnu skusenost.Proste mi vyhodi vodu cez vicko expanzky pri velkej zatazi alebo pri dlhsej ceste po dialnici a po otvoreni expanzky idu bublinky cez tu malinku hadicku cez ktoru koluje voda do expanzky.Ziadne prehriatie nic voda na 90°C proste len vyhodi vodu cez expanzu.Ale ani splodiny necitim v expanzke ani olej vo vode ani voda v oleji len proste pri dlhsich trasach alebo velkej zatazi mi vyhodi vodu cez expanzku..Moze to byt tak stastne prdnute tesnenie ze iba tlaci vzduch do chladiaceho systemu?Dik kazdemu za reakciu...
Naposledy upravil(a) Fabia353ZZ dne 18 pro 2011, 15:51, celkem upraveno 1 x.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

a co chladič neni zaflakanej a vodni pumpa se neprotačí?
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

No to neviem ale z nicoho nic doteraz to islo..Ta pumpa je origo a mam 15000km od vymeny rozvodov Ale asi najprv poviem chalanom aby kukli tu pumpu a ten chladic predtym nez to rozoberu.:nejde mi do hlavy preco sa to neprehrieva a nesmrdi splodinami..Keby bola vodna pumpa tak by to asi ani nekurilo dobre a voda by necirkulovala vobec nie?A preco potom tie bubliny v obehu?
geo píše:a co chladič neni zaflakanej a vodni pumpa se neprotačí?
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

kdyby byla pumpa KO tak by to nejspíš furt vařilo, kdyby byl zacpany chladič tak by se nejspíš ani pořadně nezahřál nebo třeba jen čast.. kdyby bylo jeble těsnění tak to vtšinou tlakuje hadice do tvrda a pak to chčije víčkem.. ale pokud ti tam jdou bublinky tak to bude to těsnění.. od pumpy se těžko vezme vzduch a kdyby byla mrtvá tak ti ta voda ani nebude cirkulovat přes expanzku
polo 1.4tdi AMF
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

To malokdy smrdi splodinama tak ze by jsi to citil, ale jsou na to meraky ktery to jsou schopny analizovat. Neprastava ti jit z topeni pri jizde zniceho nic teplej vzduch a nemas tvrdy hadice i po schladnuti motoru? Ale vetsinou to takhle postupne zacina kdyz je tesneni spatny. Napred to vyhaze vodu jednou za treba 1000km a pak se to zhorsuje prestava to topit protoze spaliny vytlaci vodu z hlavy a zavzdusni se radiator a ke konci to vyhazuje vodu treba kazdych 10km.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od P.E.T.R. »

Taky jsem to jak dlouho řešil na svym leonu ASV r.v. 2002, mizela voda, hlavně při jídě po dálnici, hadice tvrdý nebyly, z vody žádný splodiny cítit nebyly...pak se postupně voda začala při jízdě hzeky pod plynem třeba do kopce vařit a když jsem zastavil aby to vychladlo tak z topení úplně ledovej vzduch...takže ač jsem tomu dlouho taky nechtěl věřit, auto mám teď akorát u mechanika s fouklým těsněním ;)
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

No teraz som bol pozriet zene na HTP tu expanzku jej tu vodu to expanzky šti ovela silnejsie ako mne a mne iba takym pramienkom jemnym jej to az pomaly rozprasuje tak to silno tlaci a mne to teraz za studena nebublinkuje..Iba za tepla alebo teda iba vtedy ked to poriadne prezeniem nechapem..Moze byt ze ta vodna pumpa sa pretaca ale nieco utlaci ale malinko a prehrieva sa mi voda v hlavnom okruhu a tym padom sa zacne varit a vytvarat tlak i ked mam na palubke 90°C aj som meral v expanzke som nameral hned po otvoreni 89.9 °C. Pri prasknutom tesneni sa nemusi prehrievat auto a spinit vodu spalinami?!!To ma tak matie.Ja som si myslel ze by sa to malo prehriat alebo spinit vodu sadzami ale nic!Voda 90°.Som ztoho na nervy uz to riesim dva mesiace..A je aj pravda ze na rozvodoch mi pred tristvrte rokom asi 5000Km po vymene rozvodou zacali vydavat rozvody taky divny zvuk ako ked nieco dre ale asi v sec intervaloch nie kazdu otocku moze byt ta vodna pumpa ze sa pretaca ale nie az natolko ze by stala?
Vservise mi vtedy povedali ze tomoze robit remen !!

honzas1 píše:kdyby byla pumpa KO tak by to nejspíš furt vařilo, kdyby byl zacpany chladič tak by se nejspíš ani pořadně nezahřál nebo třeba jen čast.. kdyby bylo jeble těsnění tak to vtšinou tlakuje hadice do tvrda a pak to chčije víčkem.. ale pokud ti tam jdou bublinky tak to bude to těsnění.. od pumpy se těžko vezme vzduch a kdyby byla mrtvá tak ti ta voda ani nebude cirkulovat přes expanzku
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

No lenze mne to kuri stale a dobre bez problemov stale teply vzduch to mi nejde do hlavy a hadice sice maju trochu tlak ale nie taky ze by som ic nezmackol...Ved v systeme ma byt trochu tlak ..Vycko otvara na expanzke az po prekroceni 1 atmosfery...Ja som ztoho uplny jelen!!!
P.E.T.R. píše:Taky jsem to jak dlouho řešil na svym leonu ASV r.v. 2002, mizela voda, hlavně při jídě po dálnici, hadice tvrdý nebyly, z vody žádný splodiny cítit nebyly...pak se postupně voda začala při jízdě hzeky pod plynem třeba do kopce vařit a když jsem zastavil aby to vychladlo tak z topení úplně ledovej vzduch...takže ač jsem tomu dlouho taky nechtěl věřit, auto mám teď akorát u mechanika s fouklým těsněním ;)
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

kdyby nesla pumpa uz jsi davno uvarenej, typuju to to tesneni. prehruvat se to zacne az pozdeji jak se to bude zhorsovat, klidne s tim muzes najet jeste 10t.km nez se to zhorsi na tolik ze s tim nepujde jezdit
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Ked stym jazdim normalne po meste bez nejakej extra zataze tak uplne v pohode a ked vyhodi vodu tak iba 3dcl a keby som to nesledoval tak ani neviem ze mi ju vyhodilo (nakolko mi jej vyhodi tak malo ze snimac to este nezaregistruje) lebo som to vzdy zistil iba koli tomu ze to teraz sledujem skoro kazdy den.Ked pri zahriatom motore otvorim expanzku tak voda mi vystupa az upne hore a idu tie bubliny..Ale inak auto jazdi uplne normalne i ked vykon neviem porovnat ci je ubytok lebo to mam nachipovane ..
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Hm no hej le som si to chcel overit ci to moze byt naozaj to tesnenie lebo mi to nedavalo zmysela ale par ludi mi to tiez vravelo ze na tdi zvykne takto zahadne prdnut to tesnenie ze iba fuka vzduch nenapadko do systemu...Tak dufam ze to bude iba to tesnenie..Chalani a staci vymenit potom na rozvode iba remen uz ked tie rozvody maju iba 15 000km alebo radsej aj napinak?A co je dobre este urobit na hlave preventivne ked uz bude dole okrem zarovnania ?Vymenit gufera a ?dakujem inak za odpoved.


tuner píše:kdyby nesla pumpa uz jsi davno uvarenej, typuju to to tesneni. prehruvat se to zacne az pozdeji jak se to bude zhorsovat, klidne s tim muzes najet jeste 10t.km nez se to zhorsi na tolik ze s tim nepujde jezdit
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

tak to nepozoruj a pockej az to schladne po jizde do studena, kde bude hladina a jak budou tvrdy hadice. Pokud nebudou uplne meky, a po povoleni vicka vystoupi hladina a dost to zasyci, pocitej s tesnenim
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

rozvody není důvod měnit, ani řemen, a hlavně hlavu přefrézovat, v každém případě nové gufera na ventily
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

to uz mam odsledovane..Hadice su mäkke po vychladnuti cize rano idem do prace poobede dojdem k autu a su mäkke a nic nesyci!! :(

tuner píše:tak to nepozoruj a pockej az to schladne po jizde do studena, kde bude hladina a jak budou tvrdy hadice. Pokud nebudou uplne meky, a po povoleni vicka vystoupi hladina a dost to zasyci, pocitej s tesnenim
P.E.T.R.
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 29 srp 2009, 11:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od P.E.T.R. »

Fabia353ZZ píše:No lenze mne to kuri stale a dobre bez problemov stale teply vzduch to mi nejde do hlavy a hadice sice maju trochu tlak ale nie taky ze by som ic nezmackol...Ved v systeme ma byt trochu tlak ..Vycko otvara na expanzke az po prekroceni 1 atmosfery...Ja som ztoho uplny jelen!!!
P.E.T.R. píše:Taky jsem to jak dlouho řešil na svym leonu ASV r.v. 2002, mizela voda, hlavně při jídě po dálnici, hadice tvrdý nebyly, z vody žádný splodiny cítit nebyly...pak se postupně voda začala při jízdě hzeky pod plynem třeba do kopce vařit a když jsem zastavil aby to vychladlo tak z topení úplně ledovej vzduch...takže ač jsem tomu dlouho taky nechtěl věřit, auto mám teď akorát u mechanika s fouklým těsněním ;)
No mně to jinak taky topilo úplně bez problémů, ale prostě postupně se to zhoršovalo, ze začátku jsem to ani neuvařil, pak už stačil tak kilometr do kopce pod plynem a teplota pěkně vyskočila. Druhá věc je že- alespoň u leona ukazuje budík teploty chladící kapaliny 90 stupňů když má chladící kapalina od 75 do asi 105 stupňů, takže můžeš za jízdy vařit i když o tom nevíš, zkus to připojit na VAG a projeď to pěkně do kopce kolik má ta chladící kapalina reálně stupňů.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“