Tatra Phoenix

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Tatra Phoenix

Příspěvek od jericho-3 »

Co na ní říkáte..? Výborné testy,podvozek origo TATRA , kabina v kooperaci DAF včetně motoru, vodou chlazeného..Vzducháč patrně v dnešním tempu ekologie to nestíhá...
nepropadat panice...
slimjim
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 14 zář 2009, 09:21

Příspěvek od slimjim »

taky jsem ty testy viděl a myslím že je to velmi zajímavé,ale nevím jesti cena nekdě od 2,5míle je zajímavá.A tatrováci na vzduchu a řadovém čerpadle díky vysoké provozní teplotě(asi 170C)prý uměli vymyslet euro5-říkal mi to známej co dělá hodně tatrovek- není 100% ofic informace,jen jsem to slyšel
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

http://www.youtube.com/watch?v=jTuGDLHTuDg

http://www.dnoviny.cz/dopravni-politika ... 1-25-milia

Vice dodat nemohu, jde to mimo me, tak tezkou techniku neprovozujeme.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

co vím tak tatra měla Euro 5 se vzducháčem a řadovým vstřikovacím čerpadlem, bylo tam už vstřikování močoviny, ale i tak to je slušný
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No, já to četl v SM, kde jedno z hledisek uváděli servis těch motorů po celé Evropě, a tím i jejich odbyt a zaujalo mne pérování, kdy prázdná Tatra má kola rovně, nevytlouká silnice/jak si údajně stěžovali zákazníci/ a hlavně šetří gumy..Mě taky mrzí že nemá vzducháč, ale údajně jej vyrábějí souběžně/řada Terno/, takže to snad nezapadne..Líbilo se mi přirovnání, že aspoň se už na stavbách po Evropě přestanou jejich Many převracet, na což už prý přišli i naši stavebníci.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

já myslím že pecka, kabina od DAFu se mi líbí, to že to má servisní zázemí u DAFu je velký + pro zahraniční zákazníky. Vůbec mi nevadí, že to je vodník, vzducháč už pro tuhle dobu není podle mě, i když bude plnit euro jaký chce, pořád bude mít v reálu o něco vyšší spotřebu. (Ale v extrémních podmínkách není nad jednoduchost vzducháče, ovšem na stavbu bude lepší vodník). Nejvíc mě na tom celým těší PODVOZEK, žádný tuhý nesmysly, tradiční centrální roura a kyvný polonápravy, a konečně to udělali tak, aby byly kola v rovině, prostě paráda. Cena je jaká je, ale zákazníky si určitě najde.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Je pravda že na vzducháči měli i euro5.
Je pravda že když se jedná o servisní sít tak s motorem DAF problém nebude, jinak aby Tatra budovala svoji sít na to nemá finance.
Aby vyvíjela svoji novou kabinu která by mohla konkurovat ve světě taky ne , tohle bylo nejjednoduší a levnější řešení.
Jinak co se týká těch vzduchem chlazených motorů tak už byli na hranici svého výkonového maxima, prostě ta klika uložená ve valivých ložiskách víc neunese a taky zákazníkům vadil hluk motoru který vydával ventilátor chlazení.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jelikož ty auta dost často opravuju tak se můžu podělit o nějaký poznatky a informace:

-nejlepší auta všech dob byly s motory EURO 2 a klasickým pětikvaltem a želvou řazenou za klidu v sestupu, a to jak s ohledem na výkon, spotřebu poruchy, zpracování apod..

-EURO 3 dejme tomu, vyjma převodů

-EURO 4 absolutní propadák, nástup močoviny-samá porucha, šetření na pracovní síle ale i na dílech od dodavatelů do prvovýroby. Například uvedu z důvodu změny dodavatele chybející mazací kanálky v převodovkách,sestupech ale i nápravách(sice jezdí ale kvůli neodstatečnému mazání nevydrží to co správně smontovaný kus),už z výroby špatně namontované vstřikovací trubky,praskající kříže v kardanech(kloubech) přední nápravy,vůle v monoblocích řízení už po 50 tis km, a brzká koroze rámů,sáknoucí převodovky

-EURO 5 mírné zlepšení zpracování, vylepšená močovina, ale jinak prakticky to samé co EURO 4, prakticky se jen vyřešilo to co se jim vracelo na záruku.

S tím souvisí absolutní nespolupráce dealerů s výrobcem, kdy výrobce nezná dětské nemoci a vývoj (kde mimochodem sedí jen 3 lidi !!!) o tom ani nevědí. Motory ač mají výkon 325 kW tak prostě nejedou. Jediný plus je ve spotřebě, oproti zahraničním autům je pořád nejnižší.

To je asi jediná výhoda motoru, protože něco na tom motoru dělat je fakt hrůza a než se dostanete ke kravině za 300, rozebíráte půl dne trubičky,hadičky,cooler,tisíce krycích plechů a pak je zase půl dne vracíte zpět.

Ke konstukci podvozku. Sice jedinečnost, ale ta složitost, kdy každý unašeč, planetový kolo,poloosa stojí od 6-7 tisíc výš a pak při špatně složeným prvku podvozku, například prostřední nápravy a nutnosti její opravy se majiteli auta zdá o zlodějích. Protože když pomimu cenu dílů, tak další nemalá položka je práce a vzhledem k tomu že musí dolu nástavba, všechna kabeláž, měchy, hadice, trubky a i po těch pár letech povolovat autogenem půlku šroubů, aby zůstal prakticky jen holý rám a bylo možno podvozek rozpůlit,tak je to nemalá částka.

a nakonec Tatra Phoenix. Pokud do toho DAF nezasáhne a nezmění přístup a zájem lidí o práci, nepřestane se šetřit na dílech do prvovýroby,nebo aspoň nezačnou kontrolovat to co montujou, nezlepší komunikaci se servisy, tak jim to brzdo západ hodí na hlavu.
A za další pokud je ten podvozek opravdu stejný konstrukce, tak bude neskutečně trpět, protože konečně do toho dali motor a převodovku který maj sice sílu, ale převody dole na to nemají. Zvlášt se to projeví v blátě, kde to i vykonný EURO 5 neutáhli a museli vyklopit, a teď to všechno vezmou zuby,který v těhlech podmínkách stály za hovno už předtím a trpí nejvíc. Protože ty nejběžnejší typy nemají reduktory v kolech..

Ale třeba tomu bude fakt jinak

A ještě jeden poznatek. Podívejte se na video 8x8 s předkem na vzduchu. Napočítal jsem 22 čepů řízení a 2 parohy(příčníky). Běs se na to podívat,natož opravovat..
Naposledy upravil(a) Biimbo dne 05 led 2012, 12:05, celkem upraveno 1 x.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A já jsem si vždy chrochtal, jak se Tatra opravuje lépe než sráče Liaz, samá trubka, maznička a konstrukce 30.let..O Aviích nemluvě..A který nákladák se dnes snadno opravuje? Dokonce je druhá po Mercedesu jako náklaďák roku..Ale to uvidí čas..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Netusim, jak se jmenuje ten "sport", kdy se snazi auta prekonat prekazky jako kopce ale dlouhou dobu byla Tatra jednicka a Mercedesum natrhavali prubezne prdel...a ze to Nemci nesli tezce :D
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Já neříkám že nebude sloužit ale dělat z toho auto roku, když to ještě pomalu nevyjelo ani na silnici je trochu mimo..
U zahraničních je to prakticky jedno,je to plus mínus stejná konstrukce a ke všemu je přístup a dost místa. Třeba na Manech docela často odchází zadní nápravy,ale vyndat ji je neskutečně jednoduchý. To samý přídavná převodovka a to ať první nebo druhá. Tatru musíš kvůli každý kravině půlit a to není jen o roztržení spodku,ale musí se rozdělat i vršky a to je hrozná piplačka, aby se nezlámaly hadice, kterých je k brzdám a měchům několik desítek, neutrhaly se kabely,..
Samozřejmě koncepce to špatná není, v terénu se to srovnat nedá s tuhým podvozkem ale chtělo by to trochu inovovat,protože i na nových se serou ty samý věci.
Motor je fakt katastrofa. Možná dřív měl vzduch nějakou výhodu, ale dneska už to význam ztrácí. A na motoru něco dělat, třeba vyndavat v tom véčku čerpadlo, to nepřeju nikomu, protože stejně se musí půl motoru rozebrat, gufera na hřídelích větráku nebo čerpadla nevydrží víc jak dva roky, a to může být sebevíc kvalitní,přetěsnit motor tak aby zase 5 nebo 8 let vydržel neumí jen tak někdo.
Třeba zrovna teď přetěsňuju jeden 8V a jen 2 hodiny ho meju, pak půl dne rozebíráš, pak celý den myju škrábu nalepený a připečený lej, obaluju písty a ucpávám různý díry,obaluju olepuju písty abych mohl škrábat a vysávat to vysavačem, pak stáčení hlav a válců, půl dne pak rovnáš vodící trubičky pro OHV tyčky,aby netlačili kroužky ke straně a nakonec přichází ladění spalovacích prostorů na olůvka. A nakonec půl dne skládání. Pokud se tohle všechno má udělat tak aby to sloužilo zas třeba dalších 300 tisic km, trvá to týden. A to se dělají jen vršky. U zahraničních aut se jedná prakticky o srovnání hlavy a novýho těsnění, plus nějaká demontáž a montáž příslušenství..
Hodně lidí má na vzduch jiný názor,to samý na tu rouru, ale on to není takový zázrak jak se původně všem může zdát. Snad vyjma stability a nízkému těžišti. Samozřejmě záleží o přístupu obsluhy a zacházení, protože když se s tím jezdí tak já má, docela to drží,ale na nějaký rajbování s naloženým nebo přetíženým autem to opravdu moc není..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Měl jsem za to, že olůvka a to co popisuješ, se dělalo hlavně na T 111, 138,148 , které jsem opravoval, ty novější jsem už nezažil takhle zblízka..Měl jsem za to, že u modernějších motorů to bylo již vymáknuté...Mám v sobě samozřejmě nostalgii, protože vyndat motor u Tatry byla ukázka toho, že to auto dělali chytří lidé. A jelikož jsem je zažil na vojně, jak byly dobré v terenu /mimo toho, když sedly na rouru/, vím co dovedou.,. Sice neznám moderní nákladáky s vodou chlazenými motory, neustále mám v žívé paměti, kdy Liazovo sráče, při jakékoliv závadě vodních hadic přišli o kompletní náplň Fridexu a vyndavání chladičů a zkurvených vodních pump, které komunisti neuměli vyrobit mne přivádělo v deprese..A co se týče vstřik. čerpadel, měl jsem za to, že když už neopravují čerpadla idioti v JZD Přeštice, je to lepší... A redukce v kolech už u T 141 nebyla žádná zábava..Ale jsem rád, že někdo přímo v boji nás dostal do obrazu.... :)
nepropadat panice...
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Biimbo píše:Já neříkám že nebude sloužit ale dělat z toho auto roku, když to ještě pomalu nevyjelo ani na silnici je trochu mimo..
U zahraničních je to prakticky jedno,je to plus mínus stejná konstrukce a ke všemu je přístup a dost místa. Třeba na Manech docela často odchází zadní nápravy,ale vyndat ji je neskutečně jednoduchý. To samý přídavná převodovka a to ať první nebo druhá. Tatru musíš kvůli každý kravině půlit a to není jen o roztržení spodku,ale musí se rozdělat i vršky a to je hrozná piplačka, aby se nezlámaly hadice, kterých je k brzdám a měchům několik desítek, neutrhaly se kabely,..
Samozřejmě koncepce to špatná není, v terénu se to srovnat nedá s tuhým podvozkem ale chtělo by to trochu inovovat,protože i na nových se serou ty samý věci.
Motor je fakt katastrofa. Možná dřív měl vzduch nějakou výhodu, ale dneska už to význam ztrácí. A na motoru něco dělat, třeba vyndavat v tom véčku čerpadlo, to nepřeju nikomu, protože stejně se musí půl motoru rozebrat, gufera na hřídelích větráku nebo čerpadla nevydrží víc jak dva roky, a to může být sebevíc kvalitní,přetěsnit motor tak aby zase 5 nebo 8 let vydržel neumí jen tak někdo.
Třeba zrovna teď přetěsňuju jeden 8V a jen 2 hodiny ho meju, pak půl dne rozebíráš, pak celý den myju škrábu nalepený a připečený lej, obaluju písty a ucpávám různý díry,obaluju olepuju písty abych mohl škrábat a vysávat to vysavačem, pak stáčení hlav a válců, půl dne pak rovnáš vodící trubičky pro OHV tyčky,aby netlačili kroužky ke straně a nakonec přichází ladění spalovacích prostorů na olůvka. A nakonec půl dne skládání. Pokud se tohle všechno má udělat tak aby to sloužilo zas třeba dalších 300 tisic km, trvá to týden. A to se dělají jen vršky. U zahraničních aut se jedná prakticky o srovnání hlavy a novýho těsnění, plus nějaká demontáž a montáž příslušenství..
Hodně lidí má na vzduch jiný názor,to samý na tu rouru, ale on to není takový zázrak jak se původně všem může zdát. Snad vyjma stability a nízkému těžišti. Samozřejmě záleží o přístupu obsluhy a zacházení, protože když se s tím jezdí tak já má, docela to drží,ale na nějaký rajbování s naloženým nebo přetíženým autem to opravdu moc není..
Konečně někdo,kdo to viděl a dělal na vlastní kůži a hlavně je schopen objektivně promluvit. Biimbo,teď to asi pěkně slízneš.
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Ještě pár perliček z prvovýroby : klimatizace-není problém,prostě po motoru,kde je všechno naňahňaný bez jakékoliv přípravy pro klimatizaci natáhneme hadice v metráži a KAŽDÝ auto má za pár měsíců prodřený hadice od kabiny - řešení:pravidelně svépomocí zákazníka obalovat gumovýma na vodu. EURO 2-sestupné převodovky se drobet nepovedly a jistí to oprava za 100.000 Kč už po 300.000 Km (cca 5letá auta). Největší dojem na mě ale udělalo,když v prvovýrobě začali otáčet výkresy vzhůru nohama-po desítkách let jsou na všech autech navařené záslepky na držácích blatníku dírou na odtok vody vzhůru - když tak přišlo první auto,kroutil jsem hlavou nad šlendriánem.Ale všechny další to mají taky a NIKOMU TO NEVADÍ - nějaká výstupní kontrola asi nehrozí. Ale nejlepší bylo,když se měnila vidlička uzávěrky.Nějakej zahraniční dělník nalisoval tyčku do vidličky vzhůru nohama,zavolalo se do Kopřivnice a odpověď - TAKHLE MÁME I ZBYTEK . Absolutně nezájem něco řešit,poraďte si sami. "Tak dejte aspoň nějakou slevu" odpověď: "Však už ji máte" a to každá blbost stojí 5-6 tisíc,jak znovu správně poznamenal Biimbo. Mechanik musel rozlisovat a otočit vidličku ve svěráku sám,a ručit tak za komponent,na jehož výměnu je potřeba rozdělat již Biimbem zmíněnou půlku auta,protože na Terrnech s měchama to už není jednoduchý jak na pérákách.Slova Biimba přesně odpovídají,spousta nedodělků,elektro,interiér apod. ty nejlevnější šunty z katalogu univerzálních dílů.
Tak s takovýmhle přístupem k výrobě,servisu a zákazníkům vůbec si dovedu představit expanzi do Evropy.A to jsme z Brna,takže si do Kopřivnice můžeme dojet,protože místní prodejce ND-jakože ofic.dealer zkrachoval a tak nějak se o sebe prostě trh postará sám,Kopřivnice nic neřeší. O snaze organizovat servisní sít a distribuci ND se podle mě mluvit nedá. Poměry ve fabrice přesně odpovídají popisu Biimba, a to i podle popisu fanatického příznivce Tatry,podle kterého jsou Scanie krámy a který má podle neoficiálních informací logo TATRA vytetovaný přes obě půlky.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jak básníci přicházejí o iluze...A Tvůj osobní názor - jaká je příčina toho bordelu., neschopné vedení...popřípadě další schody dolů...? A tihle borci dělají auta do války..?
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“