Focus c-max 1,6tdci 80kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Focus c-max 1,6tdci 80kw
Zkusím vám nastínit můj problém na autě začlo dost houkat turbodmychadlo tak jsem udělal rozborku a na výfukovém lopatkovém kole chyběla jedna lopatka osa zadřená nebyla motor má najeto 100tisíc tak jsem usoudil že bud vlivem unávy nebo kazu se lopatečka utrhla hřídel se rozvážila a začla houkat turbo jsem nechal zrepasovat (nový střed) vyčistil jsem vanu vyměnil olej a filtry na průtokovém šroubu jsem odstranil to sítečko a koupil novou přívodní trubku oleje k turbodmychadlu turbo jsem zalil olejem a točil s turbínkou cca 1minutu pak jsem motor nastartoval a čekal jsem na volnoběh zhruba 5min potom jsem jel na projíždku všechno bylo v pořáku ještě jsem auto zvednul a kontroloval hadice atrubky jestli někde něco neteče všechno bylo suché tak jsem auto předal majitelovy jenže po ujetí 300km se turbo zadřelo na hřídely žádné mechanické opotřebení že bytam něco vlítlo nebo tak nevím tlak oleje jsem neměřil protože staré turbo zadřené nebylo nechápu co jse stalo vím že stímto motorem jsou problémy ale ještě jsem na něm nic nedělal kde myslíte že bude problém nevím kde začít jo a olej jsem dal předepsanej pro ford 5w/30 a ted čtu na fóru že je to nesmysl mohl to zavinit tento olej? nikde štítek na olej nebyl a majitel taky neveděl co se tam lilo takže tak dík moc budu vděčnej za imfo
Na tenhle olej to normálně jezdí, v tom to nebude, jen nevěřím tomu, že to mělo najeto 100000km... lopatku vylomilo něco, co tam vlítlo.přes sání. Jde taky o to, jak bylo turbo opraveno..Ale udělal jsi vše, co je třeba, i sítko ve vaně jsi patrně vyčistil, a nebylo v motoru potom náhodou moc oleje/nafty/?
nepropadat panice...
Zdál se mi čistý ale to neznamená že tam karbon někde není raději asi udělám proplach na dekarbonizaci slyšel jsem od hodně známých mechaniků že repase jsou na prd že měli špatnou zkušenost a proto dávaj jedině nové turbo ale myslím si právě že když se vymění součástky který podléhají opotřebení turbo se vyčistí a dá se na stolici tak by to mělo být v podstatě jako nový ne ? ted jde o to jak se to udělá a kdo to udělá ale tím si nejsu jistej a myslím že to už asi nezjistím protože turbo jsem pak vymontoval a dal tý stejný firmě na posouzení a výsledek budu větet až v pondělíRoman 101 píše:olej 5w-30 v pořádku nejčastěji vadné turbo nedávej repas a dej nové a jak jsi měl vanu dole motor čistý nebo plný karbonu !!!
Taky si nejsu jistej že to má opravdu 100 táců co se týče oleje dal jsem tam 4litry a na měrce to bylo po startu někde mezi 3/4 a tak to bylo i po kolizi toho turbajericho-3 píše:Na tenhle olej to normálně jezdí, v tom to nebude, jen nevěřím tomu, že to mělo najeto 100000km... lopatku vylomilo něco, co tam vlítlo.přes sání. Jde taky o to, jak bylo turbo opraveno..Ale udělal jsi vše, co je třeba, i sítko ve vaně jsi patrně vyčistil, a nebylo v motoru potom náhodou moc oleje/nafty/?
Je to jedno či ta je 5w30 alebo 10w40 mne sa to stalo na stile a spravil 50km a turbo ko. Vadny repas.Ono postup bol skoro spravny len musis pred prvym startom odpojit vstrekovanie-poistku a tocit aby to nechytlo a potom start atd...........
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Tak to snad ne no tohle jsem vžycky dělal při každé výměne turba ale přiznám se že ted jsem to u tohoto fordu neudělal nastartoval jsem to a nechal běžet na volnoběhjohnyd1 píše:Je to jedno či ta je 5w30 alebo 10w40 mne sa to stalo na stile a spravil 50km a turbo ko. Vadny repas.Ono postup bol skoro spravny len musis pred prvym startom odpojit vstrekovanie-poistku a tocit aby to nechytlo a potom start atd...........
to je jedno to na to nema vliv ten olej je tam defakto hned a kdyz ho zalijes tak muzes byt v klidu.. asi vadny repas ve fordu stoji MC kolem 15000 s dph coz tak moc neni.. co trubka od turba vracecka oleje kolikrat je tak zasrana ze tam olej ani neprotece uz sem videl ze ji sem tam davaji z PSA tam je totiz kovova nevim proc do fordu davaj jinou
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Vracečka byla průchozí když jsem do ní nalil olej tak hned stekl do vanypapouch22 píše:to je jedno to na to nema vliv ten olej je tam defakto hned a kdyz ho zalijes tak muzes byt v klidu.. asi vadny repas ve fordu stoji MC kolem 15000 s dph coz tak moc neni.. co trubka od turba vracecka oleje kolikrat je tak zasrana ze tam olej ani neprotece uz sem videl ze ji sem tam davaji z PSA tam je totiz kovova nevim proc do fordu davaj jinou
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Nevím kdo a jak to turbo opravoval, takže na dálku nemůžu soudit kde ten problém skutečně bude, ale líbí se mi jak všichni hned automaticky odsoudí repasované turbo.
Vidím to zase z druhé strany, a vím, že tyto turba nikdo měnit neumí - resp. nikdo nezná přesný pracovní postup. A i v aut. servisech s tím mají problémy.
U nás jsou toto nejvíc reklamovaná turba a to jak nová , tak repasovaná. A jsou i případy, kdy se to řešilo třeba na 3-4x než majitel, nebo mechanik pochopil, že bude problém asi někde jinde než jen v tom turbu.
A to i přes to, že každého, kdo si od nás toto turbo odnese, na rizika těchto motorů ústně a teď už i písemně upozorníme.
V prac. postupu je napsané co všechno se má měnit a kontrolovat, když na tomto motoru klekne turbo. A dokonce náš dodavatel nových turbín pokud nedostane k reklamaci fakturu na díly, které se mají dle postupu měnit, tak to turbo ani nevezme k reklamaci.
Je fakt, že tyto motory jsou v tomto ohledu docela průser a více méně jen časovaná bomba, ale pokud někdo vezme peníze za výměnu turba, měl by si zjistit jak se to má přesně dělat.
Tady byla alespoň snaha dát novou přívodní trubku a vyřešit sítka v průtokáčích, ale těch dílů na výměnu je tam podstatně víc a nikde nevidím ani zmínku o měření tlaku a průtokovém množství oleje.
Pokud ulítla lopatka na turbíně, vsadím se, že je prasklá plechová trubka vedení vzduchu (u sváru držáku), nebo gumová harmonika před sáním (kontrola i s obrázky je taky v pracovním postupu).
Vidím to zase z druhé strany, a vím, že tyto turba nikdo měnit neumí - resp. nikdo nezná přesný pracovní postup. A i v aut. servisech s tím mají problémy.
U nás jsou toto nejvíc reklamovaná turba a to jak nová , tak repasovaná. A jsou i případy, kdy se to řešilo třeba na 3-4x než majitel, nebo mechanik pochopil, že bude problém asi někde jinde než jen v tom turbu.
A to i přes to, že každého, kdo si od nás toto turbo odnese, na rizika těchto motorů ústně a teď už i písemně upozorníme.
V prac. postupu je napsané co všechno se má měnit a kontrolovat, když na tomto motoru klekne turbo. A dokonce náš dodavatel nových turbín pokud nedostane k reklamaci fakturu na díly, které se mají dle postupu měnit, tak to turbo ani nevezme k reklamaci.
Je fakt, že tyto motory jsou v tomto ohledu docela průser a více méně jen časovaná bomba, ale pokud někdo vezme peníze za výměnu turba, měl by si zjistit jak se to má přesně dělat.
Tady byla alespoň snaha dát novou přívodní trubku a vyřešit sítka v průtokáčích, ale těch dílů na výměnu je tam podstatně víc a nikde nevidím ani zmínku o měření tlaku a průtokovém množství oleje.
Pokud ulítla lopatka na turbíně, vsadím se, že je prasklá plechová trubka vedení vzduchu (u sváru držáku), nebo gumová harmonika před sáním (kontrola i s obrázky je taky v pracovním postupu).
Já ale netvrdím že jke to problém repasu s firmou jsem před tím neměl žádný problém takže nevím možná je problém na motoru ale bohůžel na tyto veci co píšeš mě nikdo neupozorňoval pouze sítko a kontrola hadic každopádně nesvaluji vinu na firmu co mi repasovala turbo ale když jsem od nich turbo bral tak jsem se ptal co je slabinou tohoto motoru a na co se mám podívat vím je to můj problém že nevím a neznám tento motor ale nechápu proč se aspoň slůvkem nezmínily nic by je to nestálo a já bych měl o starost míňAndre píše:Nevím kdo a jak to turbo opravoval, takže na dálku nemůžu soudit kde ten problém skutečně bude, ale líbí se mi jak všichni hned automaticky odsoudí repasované turbo.
Vidím to zase z druhé strany, a vím, že tyto turba nikdo měnit neumí - resp. nikdo nezná přesný pracovní postup. A i v aut. servisech s tím mají problémy.
U nás jsou toto nejvíc reklamovaná turba a to jak nová , tak repasovaná. A jsou i případy, kdy se to řešilo třeba na 3-4x než majitel, nebo mechanik pochopil, že bude problém asi někde jinde než jen v tom turbu.
A to i přes to, že každého, kdo si od nás toto turbo odnese, na rizika těchto motorů ústně a teď už i písemně upozorníme.
V prac. postupu je napsané co všechno se má měnit a kontrolovat, když na tomto motoru klekne turbo. A dokonce náš dodavatel nových turbín pokud nedostane k reklamaci fakturu na díly, které se mají dle postupu měnit, tak to turbo ani nevezme k reklamaci.
Je fakt, že tyto motory jsou v tomto ohledu docela průser a více méně jen časovaná bomba, ale pokud někdo vezme peníze za výměnu turba, měl by si zjistit jak se to má přesně dělat.
Tady byla alespoň snaha dát novou přívodní trubku a vyřešit sítka v průtokáčích, ale těch dílů na výměnu je tam podstatně víc a nikde nevidím ani zmínku o měření tlaku a průtokovém množství oleje.
Pokud ulítla lopatka na turbíně, vsadím se, že je prasklá plechová trubka vedení vzduchu (u sváru držáku), nebo gumová harmonika před sáním (kontrola i s obrázky je taky v pracovním postupu).
