Felicia MPI Simos - zvyseny volnobeh po vycisteni klapky

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Bydliště: Praha

Felicia MPI Simos - zvyseny volnobeh po vycisteni klapky

Příspěvek od vagus »

Tak jak jsem již před časem avizoval, další ze série malých užitečných prográmků,
které tvoříme ve spolupráci s www.motordiag.cz a www.autocomsoft.cz byl uvolněn!

Motordiag Autocomsoft Simos Manager 1.03 Free

Obrázek

Hlavní funkce programu:
Program dokáže vyřešit známý problém vozidel Škoda Felicia s motorem 1.3 MPI 40/50kW se zvýšeným či nepravidelným volnoběhem, který nelze řešit standardní diagnostikou a projeví se např. po vyčištění nebo výměně škrtící klapky.

Díky přímému zásahu do do paměti EEPROM, dokáže tento program nastavit adaptační hodnoty řídící jednotky do stavu, který odpovídá nové jednotce. Tím se volnoběžné otáčky vrátí na původní požadovanou hodnotu. Vyhnete se tak velmi drahé výměně řídící jednotky, což je postup používaný běžně v servisech.

V programu je pro usnadnění používání integrován průvodce který provede uživatele vymazáním adaptačních hodnot, tak že to zvládne i méně zkušený mechanik.

Podporovaná vozidla
Tento program je učen pro vozidla Škoda Felicia 1,3 MPi s řídící jednotkou SIMOS 2P, u kterých se projevuje závada se zvýšeným volnoběhem.

Potřebné vybavení:
Běžný diagnostický kabel do USB nebo do seriového portu, tzn. Fast KKL USB nebo Fast K-COM KKL
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/010
http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/020
(měly by fungovat i kabely jiných výrobců, ale to je už bez záruky)
Počítač PC s OS Windows 95,98,2000,XP

Program je šířen zdarma! :)

download:

http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/



Věřím, že program bude užitečným doplňkem vybavení Vaší dílny a nahradí tak důstojně poněkud omšelý VAGProg Free.
Současně bych chtěl tímto poděkovat všem, kdo mi pomohli a podpořili mne při vývoji, zejména legendě české autodiagnostiky, panu J.Svobodovi a v neposlední řadě dvěma služebním Feliciím firmy ADART COMPUTERS s.r.o., jmenovitě "Zelenině" a "Červenině", které statečně přežily náročné testování programu a důkladné vyčištění zablemcaných škrtících klapek, včetně známého problému s volnoběhem.
K tomu nemohu nevzpomenout ještě jednu neznámou hrdinnou Felicii, jenž neváhala položit život na to, abych mohl mít doma v pracovně na stole k experimentům řídící jednotku Siemens. Zvláštní dík pak patří ještě nejmenované kuně, která zavřela svá malá očka naposledy v kabině právě této Felicie a tím jí následně proměnila v zásobárnu náhradních dílů (crazy)


Vagus
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Stačí na to jezdit pár desítek km a jednotka se přizpůsobí sama - i bez SW. A když ne, vrazit jednotku přes noc do mrazáku, to zabere vždycky.

Ale je jistě dobře, že konečně je SW k dispozici. Pamatuju, jak jsme na servisech mnohdy dlouze vysvětlovali zákazníkům, že to není naše chyba, když se jim motor točil rychleji.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

vrazit jednotku přes noc do mrazáku, to zabere vždycky.
A kdyby nezabralo, tak lehce potřít česnekem a znovu do mrazáku. Pokud ani to, tak už jedině mikrovlnka.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Karl
Aktivista
Příspěvky: 1228
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 16:56
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od Karl »

Vagusy Veľké dík. Česť tvojej Práci len tak ďalej.
Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty :) preto mám 911 Turbo :) :DD
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fakt super věc.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Stoupa
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:56
Bydliště: Louny

Příspěvek od Stoupa »

origoš píše:
vrazit jednotku přes noc do mrazáku, to zabere vždycky.
A kdyby nezabralo, tak lehce potřít česnekem a znovu do mrazáku. Pokud ani to, tak už jedině mikrovlnka.
Hmm to je fakt dost dobrá blbost co lidi nevymyslí, strkat jednotku do mrazáku (LOL) , to až bude pořádně mrznout tak máme po problému - vše bude ok (LOL) (LOL)

Tak a ted vážne, je to super udělaný. Používám free verzi od Svobody a je dobrá, nejde mě ale z noteboaku nemám COM, potřebuji se zeptat jestli musím koupit kabel KKL USB který jde s tímto novým prográmkem, nebo jestli někdo neví jak nastavit v setapu kabel HEX COM, který používám k Vagu? Zkoušel jsem to a nic :( , volal jsem panu Svobodovi a ten mě odkázal na technickou podporu Motordiagu - zatím jsem na e-mail neobdržel odpověd. Vím že si kabel udělá virtuální port USB a pak maká, ale potřebuje ovladač. Nechci nic pokazit. Díky za pomoc. Jstli se něco dovím hodím to sem. :)
Učený z nebe nespad
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

Stoupa píše:...Používám free verzi od Svobody a je dobrá, nejde mě ale z noteboaku nemám COM, potřebuji se zeptat jestli musím koupit kabel KKL USB který jde s tímto novým prográmkem, nebo jestli někdo neví jak nastavit v setapu kabel HEX COM, který používám k Vagu? Zkoušel jsem to a nic :( , volal jsem panu Svobodovi a ten mě odkázal na technickou podporu Motordiagu - zatím jsem na e-mail neobdržel odpověd. Vím že si kabel udělá virtuální port USB a pak maká, ale potřebuje ovladač. Nechci nic pokazit. Díky za pomoc. Jstli se něco dovím hodím to sem. :)
Pokud máš HEX-COM nebo HEX-COM-CAN, tak by ti Simos Manager měl normálně fungovat bez dalšího. V setupu zadáš číslo fyzického seriového portu ve kterém máš kabel zapojený = stejně jako ve VAG-COMu. Netuším v čem máš problém. Co program hlásí?

Potřebuješ-li řešení do USB, tak jedině Fast KKL USB ( http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/010 ) nebo k tomu COM-ovému kabelu zakoupit USB redukci s FTDI ( http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/060 )
Lukky
Přispěvovatel
Příspěvky: 498
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:08

Příspěvek od Lukky »

Kdyz jsem zjistil, ze vysel tento programek, tak jsem byl celej netrpelivej, az ho budu moct aplikovat na mou Feldu. Doufal jsem, ze s mym kabelem vyrobenym z optoclenu bude fungovat a ejhle nefunguje :( . Cekal jsem, ze pokud fungoval s VAG-COMem, tak bude fungovat i se Simons managerem... skoda. Budu se muset porozhlednout po jinem kablu...
Stoupa
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:56
Bydliště: Louny

Příspěvek od Stoupa »

vagus píše:
Stoupa píše:...Používám free verzi od Svobody a je dobrá, nejde mě ale z noteboaku nemám COM, potřebuji se zeptat jestli musím koupit kabel KKL USB který jde s tímto novým prográmkem, nebo jestli někdo neví jak nastavit v setapu kabel HEX COM, který používám k Vagu? Zkoušel jsem to a nic :( , volal jsem panu Svobodovi a ten mě odkázal na technickou podporu Motordiagu - zatím jsem na e-mail neobdržel odpověd. Vím že si kabel udělá virtuální port USB a pak maká, ale potřebuje ovladač. Nechci nic pokazit. Díky za pomoc. Jstli se něco dovím hodím to sem. :)
Pokud máš HEX-COM nebo HEX-COM-CAN, tak by ti Simos Manager měl normálně fungovat bez dalšího. V setupu zadáš číslo fyzického seriového portu ve kterém máš kabel zapojený = stejně jako ve VAG-COMu. Netuším v čem máš problém. Co program hlásí?

Potřebuješ-li řešení do USB, tak jedině Fast KKL USB ( http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/010 ) nebo k tomu COM-ovému kabelu zakoupit USB redukci s FTDI ( http://www.motordiag.cz/motordiag/produ ... kabely/060 )
Jeee omlouvám se mám HEX-CAN USB
Učený z nebe nespad
Stoupa
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 17:56
Bydliště: Louny

Příspěvek od Stoupa »

Tak a je tu odpověd ..... z Motordiagu .......... Program bohužel nefunguje s kabely typu HEX-CAN USB. Lze ho používat s kabely Fast KKL USB a Fast K-COM KKL. Tak bohužel.
Učený z nebe nespad
Uživatelský avatar
P.TAZZ
Aktivista
Příspěvky: 1224
Odpovědi: 0
Registrován: 06 bře 2006, 17:16
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od P.TAZZ »

Moc ti díky Vagus seš fakt borec. ;)
Ozvi mi když tak na tu SZ. :(
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Stoupa píše:
origoš píše:
vrazit jednotku přes noc do mrazáku, to zabere vždycky.
A kdyby nezabralo, tak lehce potřít česnekem a znovu do mrazáku. Pokud ani to, tak už jedině mikrovlnka.
Hmm to je fakt dost dobrá blbost co lidi nevymyslí, strkat jednotku do mrazáku (LOL) , to až bude pořádně mrznout tak máme po problému - vše bude ok (LOL) (LOL)

Milý zlatý hochu - to není blbý výmysl, to je oficiální postup ŠkodaAuto z doby, kdy žádný adaptační SW neexistoval! Jsem bývalý mechanik-diagnostik od Škodovky, takže vím, o čem mluvím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jednotka je navržena tak, aby pracovala při -40 stupních. To v mrazáku není, takže je to vlastně normální teplota. Hlavně, že se to tam dávalo na noc, přes den to asi nefungovalo. Připomíná mi to ty "uteklý bombičky", kterými jeden značkový servis odůvodnil rozsvícení kontrolky airbagu.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pojmem "noc" je míněn pouze přibližný údaj o době, časovém úseku - nikoli o tom, zda je světlo či tma. Prostě zákazník přijel na servis před koncem pracovní doby, nechal tam auto do rána a my jsme mu jednotku motoru dali do mrazáku do druhého dne ráno. Přes den tam auto nechat nemohl, protože ho patrně potřeboval.
Bezprostředně po vyjmutí z mrazáku se vrazila do auta a volnoběh chodil úplně v pohodě.

Skutečně to není výmysl, je to doporučení expertů vývojového centra ŠkodaAuto. Byť se to někomu může zdát sebeblbější, je to tak a funguje to.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vagus
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od vagus »

Marek77 píše:Pojmem "noc" je míněn pouze přibližný údaj o době, časovém úseku - nikoli o tom, zda je světlo či tma. Prostě zákazník přijel na servis před koncem pracovní doby, nechal tam auto do rána a my jsme mu jednotku motoru dali do mrazáku do druhého dne ráno. Přes den tam auto nechat nemohl, protože ho patrně potřeboval.
Bezprostředně po vyjmutí z mrazáku se vrazila do auta a volnoběh chodil úplně v pohodě.

Skutečně to není výmysl, je to doporučení expertů vývojového centra ŠkodaAuto. Byť se to někomu může zdát sebeblbější, je to tak a funguje to.
Pokud jednotka např. při zapnutí naměří -30st. a současně je na jiných čidlech +30st., tak se je z toho natolik rozhozená, že se pokusí zadatovat se na tyto podivuhodné podmínky a přitom m.j. může zkusit naklopit klapku pod svou původně zapamatovanou výchozí volnoběžnou polohu, zjistí, že to funguje a zapamatuje si to. Nicméně kontrolou hodnot v eeprom bylo zjištěné, že se nejedná zcela o výchozí nastavení! Jednoduše řečeno je to lepší, ale ne dokonalé. V každém případě je nutné, aby auto stálo relativně v teple. Pokud auto stojí venku v mraze, tak se nic nekoná.
A s tím se pojí další problém: docela by mne zajímalo, co radilo vývojové centrum ŠkodaAuto v situaci, kdy se namrzlá jednotka lupne do auta, ve kterém je o 50-60st. vyšší teplota a ještě se nastartuje. Teplota v motorovém prostoru naskočí rychle o bezmála 100st. než je teplota součástek v jednotce, tím se plošný spoj uvnitř simosky krutě orosí a může snadno dojít i k poškození jednotky!!!

Jednotky Simos 2P neopplývají velkou spolehlivostí (viz. např. známý problém s odpálenými jednotkami z důvodů přepětí nebo napěťových špiček), takže bych s tím rozhodně neexperimentoval!!!

Asi není žádným tajemstvím, že rozhodně nejsem přívržencem mrazákové metody, nicméně nemohu to označit za nic jiného než za šarlatánství nejhoršího kalibru!!! Navíc to z rozličných důvodů ne vždy funguje.
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“