Renault Clio 1,5DCi poškubává zastudena
Napsal: 11 led 2012, 00:02
Zdravím pánové,tak můj tatík si udělal "radost",a koupil si Renaulta Clio 1,5DCi,48kw r.v.07,najeto 153 000km,po prvním majiteli,se serviskou,km poctivé,podle výpisu ze servisu se za celou dosavadní životnost auta dělaly jednou brzdy,párkrát olej (po 30-35 000km-prasata),jednou vzduchový filtr,a toť vše,auto jelo parádně,nikdy v servisu se závadami ohledně motoru nebylo,tak hodil za hlavu zvěsti o poruchovosti tohohle motoru a šel do toho...
Vyměnil se olej,hroznej mazut mimochodem,vzducháč a palivový filtr jsme dali rovnou taky,byl tam ještě původní,ale tady začíná ten problém,od výměny toho filtru auto vždy po ránu déle točí (7-8otáček),pak chytne,a jde.Po rozjezdu ale začne poškubávat,respektive studený motor při přidání nejdřív přidává,pak ubere,zase přidá,ubere,a takhle to párkrát udělá,nic se nerozsvěcí,po ohřátí je všechno OK.Ovšem stačí někde na hodinku zastavit,motor úplně nevychladne a zase,po nastartování to při rozjezdu poškubává,ujedu kilometr a je klid,jede normálně.To to začalo s novým naftovým filtrem Purflux,za běhu motoru v hadicích bublinky nejsou,ale po chcípnutí vidím jak se do filtru od motoru vrací bublinky a nafta pomaličku zdrhá zpět do nádrže přes balonek,při pumpování bublinky kolují filtrem sem a tam a nic se tím nemění,od výměny toho filtru jsme najeli cca 150km,tak by to mělo být už dávno odvzdušněné,proto zírám na to kde se tam furt berou.Ta soustava se nějak dá odvzdušnit?Při výměně jsem normálně odpojil hadičky,dal nový filtr,zas připojil a napumpoval,auto chytlo hned,ale od té doby to dělá a zhoršuje se to.
A druhý dotaz bych měl ohledně převodovky,respektive oleje,chceme ho tam vyměnit,co se tam dává za olej a jaké množství? Dá se použít klasický Total BV 75W80 nebo se musí shánět ELF?Po převodovce jsem koukal a celkem marně jsem hledal napouštěcí nebo vypouštěcí zátky,asi jsem slepejš
Vyměnil se olej,hroznej mazut mimochodem,vzducháč a palivový filtr jsme dali rovnou taky,byl tam ještě původní,ale tady začíná ten problém,od výměny toho filtru auto vždy po ránu déle točí (7-8otáček),pak chytne,a jde.Po rozjezdu ale začne poškubávat,respektive studený motor při přidání nejdřív přidává,pak ubere,zase přidá,ubere,a takhle to párkrát udělá,nic se nerozsvěcí,po ohřátí je všechno OK.Ovšem stačí někde na hodinku zastavit,motor úplně nevychladne a zase,po nastartování to při rozjezdu poškubává,ujedu kilometr a je klid,jede normálně.To to začalo s novým naftovým filtrem Purflux,za běhu motoru v hadicích bublinky nejsou,ale po chcípnutí vidím jak se do filtru od motoru vrací bublinky a nafta pomaličku zdrhá zpět do nádrže přes balonek,při pumpování bublinky kolují filtrem sem a tam a nic se tím nemění,od výměny toho filtru jsme najeli cca 150km,tak by to mělo být už dávno odvzdušněné,proto zírám na to kde se tam furt berou.Ta soustava se nějak dá odvzdušnit?Při výměně jsem normálně odpojil hadičky,dal nový filtr,zas připojil a napumpoval,auto chytlo hned,ale od té doby to dělá a zhoršuje se to.
A druhý dotaz bych měl ohledně převodovky,respektive oleje,chceme ho tam vyměnit,co se tam dává za olej a jaké množství? Dá se použít klasický Total BV 75W80 nebo se musí shánět ELF?Po převodovce jsem koukal a celkem marně jsem hledal napouštěcí nebo vypouštěcí zátky,asi jsem slepejš