Stránka 1 z 2
sprint 764 misto 66kw trysek
Napsal: 15 led 2012, 00:17
od stres3d
zdravim kdyz se vymeni ty jehly musi se neco na vstrikovacich nastavovat? nebo se to jen vymeni da se nova podlozka namontuje a hura jezdime?
v jednotce msa15 staci upravit napeti pro nastavovac mnozstvi nebo je potreba upravit i neco jineho? vim ze je jednotka limitovana ze nemuze dat vic jak 51mg to je to pak udelany tak ze 51mg= treba 63.75mg real (+25%) a tuner pak pocita stim ze kdyz nekam v mape napise 51 tak je to tech 63mg? Kolik davaji ty sprinty max mg?
nevite jak bych mohl zjistit volumetric efficiency myho motoru? vypocitat to z toho co ukaze vaha by asi bylo velice nepresny co? co jsem cetl tak by to mohlo byt pod 2000ot 75%, nad 2000 85% a u klesa to az nejak opet k 75 u 4000 - je to mozny?
a posledni otazka - jaky je vhodny afr aby to nekourilo jako dymovnice? 15,5:1? a jak je to s otacka je vhodny nez se roztoci turbo mit afr vyssi nebo nizsi ? a kdyz dam napr 15.5:1 u 2500ot tak napr ve 4000 je lepsi mit afr vetsi (17:1 treba) kvuli egt nebo bych si zbytecne ubiral vykon?
diky za odpovedi jsem takovej samouk prinejhorsim bude novej motor

Napsal: 15 led 2012, 00:36
od duchxt
51mg je pouze limit diagnostiky u edc 15, u msa si nejsem jistej, jinak je potreba prekalibrovat voltage , daji se najit excel tabulky na ruzny trysky v ruznych vstrikovacich a otv. tlaky, popř velikost pístku v cerpadle, jinak ten pomer podle logu vahy a limiteru nafty si to takle pocitam, jasny je treba to brat s rezervou , ale aspon trochu se z toho vychazet dá, samozrejme to chce ok vahu bez tech vasich diod apod
Napsal: 15 led 2012, 13:04
od Kornout
duchxt píše:51mg je pouze limit diagnostiky u edc 15, u msa si nejsem jistej, jinak je potreba prekalibrovat voltage , daji se najit excel tabulky na ruzny trysky v ruznych vstrikovacich a otv. tlaky, popř velikost pístku v cerpadle, jinak ten pomer podle logu vahy a limiteru nafty si to takle pocitam, jasny je treba to brat s rezervou , ale aspon trochu se z toho vychazet dá, samozrejme to chce ok vahu bez tech vasich diod apod
Váhu netřeba, resp. není podmínkou. Co nastavuješ velikostí dávky, v podstatě čas otevření, takže asi takhle. S těmi poměry ti neporadí nikdo, to je právě ta praxe, stejně jako nastavení lopatek, atd..... je tam víc aspektů co třeba hlídat.
Napsal: 15 led 2012, 13:30
od netopier
51mg je limit preto, lebo v kalibracii cerpadla ide mapa len do 51. naco pytat viac, ked to aj tak skonci tam. mg su len cisla. vzdy tam v konecnom dosledku ide nejaka voltaz .
da sa to cele prekalibrovat , ale nevidim v tom zmysel
neiktore rotacky maju kalibracnu mapu do 60mg
Napsal: 15 led 2012, 13:36
od BH motor
netopier píše:51mg je limit preto, lebo v kalibracii cerpadla ide mapa len do 51. naco pytat viac, ked to aj tak skonci tam. mg su len cisla. vzdy tam v konecnom dosledku ide nejaka voltaz .
da sa to cele prekalibrovat , ale nevidim v tom zmysel
neiktore rotacky maju kalibracnu mapu do 60mg
myslim ze nemas celkom az tak pravdu ale bud iz svietlo
Napsal: 15 led 2012, 13:45
od netopier
BH motor píše:netopier píše:51mg je limit preto, lebo v kalibracii cerpadla ide mapa len do 51. naco pytat viac, ked to aj tak skonci tam. mg su len cisla. vzdy tam v konecnom dosledku ide nejaka voltaz .
da sa to cele prekalibrovat , ale nevidim v tom zmysel
neiktore rotacky maju kalibracnu mapu do 60mg
myslim ze nemas celkom az tak pravdu ale bud iz svietlo
teraz neviem v com konkretne nemam pravdu .
viem ze keby som chcel prepisat voltage aby som mal "rozpisanu" naftu do trebars 75mg, tak su tam este limitery pre torq, wish, a smoke, ktore treba zmenit, ale za to ze je to nakalibrovane do XYZ mg moze voltage mapa , nie?
Napsal: 15 led 2012, 14:07
od TDIfun
no nejsnadneji na kalibraci pouzit brdzu, pokud neni moznost merit na stolici..
Nastavim Mg na dane originalni vstriky namerim kone, udelam si nekolik mereni jako referencni, zalozim vetsi vstriky nastavim dane mg a doladim to na stejne kone. Pak mi vznikne kalibrace. Pote prekalibruji celej program.
P.S. nejsnadnejsi je pouzit dane kalibrace pro dane vstriky, blbe je ze k RACE a nestandardni tryskam vyrobce nedoda kalibrace (zakladni aspon).
Vzdy by to melo bejt, kdyz vstrikuji 40mg ma to bejt 40mg.. Vstrikuji 100mg ma bejt 100mg
Napsal: 15 led 2012, 14:18
od netopier
TDIfun píše:no nejsnadneji na kalibraci pouzit brdzu, pokud neni moznost merit na stolici..
Nastavim Mg na dane originalni vstriky namerim kone, udelam si nekolik mereni jako referencni, zalozim vetsi vstriky nastavim dane mg a doladim to na stejne kone. Pak mi vznikne kalibrace. Pote prekalibruji celej program.
P.S. nejsnadnejsi je pouzit dane kalibrace pro dane vstriky, blbe je ze k RACE a nestandardni tryskam vyrobce nedoda kalibrace (zakladni aspon).
Vzdy by to melo bejt, kdyz vstrikuji 40mg ma to bejt 40mg.. Vstrikuji 100mg ma bejt 100mg
samozrejme ze by bolo najlepsie mat to prekalibrovane presne.
ale kedze nemas kalibracne mapy k vstrekom, tak sa to nikdy presne neda.
aj to co namerias na brzde je len oblast mapy s najvacsim vstrekovanym mnozstvom. zvysok mapy nieje urcite presny (ale zaroven nieje az taky podstatny)
dalsia vec je, ze ked zmenis element v cerpadle, zase mas kalibraciu na prd
vsetko sa da, len toto je ta zlozitejsia cesta
Napsal: 15 led 2012, 14:21
od TDIfun
netopier píše:TDIfun píše:no nejsnadneji na kalibraci pouzit brdzu, pokud neni moznost merit na stolici..
Nastavim Mg na dane originalni vstriky namerim kone, udelam si nekolik mereni jako referencni, zalozim vetsi vstriky nastavim dane mg a doladim to na stejne kone. Pak mi vznikne kalibrace. Pote prekalibruji celej program.
P.S. nejsnadnejsi je pouzit dane kalibrace pro dane vstriky, blbe je ze k RACE a nestandardni tryskam vyrobce nedoda kalibrace (zakladni aspon).
Vzdy by to melo bejt, kdyz vstrikuji 40mg ma to bejt 40mg.. Vstrikuji 100mg ma bejt 100mg
samozrejme ze by bolo najlepsie mat to prekalibrovane presne.
ale kedze nemas kalibracne mapy k vstrekom, tak sa to nikdy presne neda.
aj to co namerias na brude je len oblast mapy s najvacsim vstrekovanym mnozstvom. zvysok mapy nieje urcite presny (ale azroven nieje az taky podstatny)
dalsia vec je, ze ked zmenis element v cerpadle, zase mas kalibraciu na prd
vsetko sa da, len toto je ta zlozitejsia cesta
Kalibraci pro 11mm na VP mam

pak to pouziju jako zaklad napr... 12mm bohuzel stejnej postup. Tam jsou pak zmeny i v casech nez se otevre tryska ( predvstrik, pokles tlaku) atd. Jo nejlip to mit na masine a dat tam ECU a simulovat do odmerneho valce.

Napsal: 15 led 2012, 14:24
od netopier
TDIfun píše:
Kalibraci pro 11mm na VP mam

pak to pouziju jako zaklad napr... 12mm bohuzel stejnej postup. Tam jsou pak zmeny i v casech nez se otevre tryska ( predvstrik, pokles tlaku) atd. Jo nejlip to mit na masine a dat tam ECU a simulovat do odmerneho valce.

11mm ma tusim alh automat, odtial sa da cerpat.
pre mna je otazka ci to vonec riesit, ked to nikdy nieje dokonale riesenie,
lebo na dokonale riesenie by sme potrebovali viac dat, alebo ten odmerny valec

Napsal: 15 led 2012, 17:33
od stres3d
no ja pod plnym budu potrebovam maximalne 60mg, pak to pujde dolu..
kdyz ta mapa ma na jedny ose 30,35,51mg tak to znamena ze kdyz bude pozadavek 33mg tak to veme hodnotu ze slopce 30mg?
pocitam afr tak ze si vypocitam Mass Air Flow na jedny strance (doplnuje se tam obsah motoru, otacky, Volumetric Efficiency, vaha vzduchu dle vysky nad morem a teploty.
dosadim si tam 25°C, tlak vzduchu davam nominal takze 14.7psi a z toho mi vyjde vaha vzduchu = 1.1844g/L
pak dosadim 1920ccm, effektivitu davam u 2000 90%, pod tyhle otacky 85% a nad to klesa az k 75% u 4000. jeste je potreba dodat Density
ratio coz je v podstate tlak v sani - na nizky tocky 1 - 1.5 max, nad 2000 2 (je to pomer MAP/tlak vzduchu).
2000ot/min, 1920ccm motor, natural capacity 90%, ratio 2.085 (1.1bar), vaha vzduchu 1.1844g/L a z toho vyleze 4267.5g/min
pak dam *1000 *100 /2 = 213375000 / (otacky * 2 * 60 = 2000*2*60= 240000) = 889,06mg/R.
chci 15:1 takže 889.06/15= 59.27mg nafty

Napsal: 15 led 2012, 19:19
od Thomy
Dneska sem narazil na něco o kalibraci, tak jestli vám to pomůže

Pro mě to bylo velmi zajímavé
http://checksum.cz/forum/viewtopic.php?t=5914&start=0
Napsal: 17 led 2012, 04:00
od gabo00000
podla fotiek a popisu mi to pripada ze zmenu voltaze dokazem realne zmenit v mape alebo to iste dosiahnem posunutim hlavy cerpadla? je to tak?
Napsal: 17 led 2012, 05:37
od stres3d
napadlo me ze bych si stahl program kpower nebo jak se jmenuje a ten dokaze cca ukazat vykon auta

kdyz sem to skousel naposled tak to sedelo +-1kw a par nm na kroutaku
takze bych nahodil trysky a na ty samy trase zkusil ten samej den zmerit rozdily a podle toho jeste doupravil mapu ale spatny je ze pri nizsim prutoku to muze bejt jinak ale pro porovnani dobry

Napsal: 17 led 2012, 08:04
od netopier
podla mna hlavne netreba stresovat . postuduj nejake T4 , tie maju vstreky 764