Stránka 1 z 1
Dodge RAM 2500 6.7L Cummins turbo diesel
Napsal: 31 led 2012, 18:54
od Anas
Ahoj,
http://www.youtube.com/watch?v=yvegFd-uEno#!
Takove auto jsou krasne ale nevim kolik zere a jak by se v nem jezdi v meste. Jak jsem se poprve sednul za volantem tak to bylo v Dodge ram z poloviny sedmdesatych minuleho stoleti, byly mi asi 13 let. a pamatuju se ze me z volanu bolela ruka
Video mluvi spis o motor 6.7L Cummins turbo diesel a o filtr pevnych casti, co me zajimalo ze pry se ten filtr sam vycisti, nevim jak ani nevim jestli to delaji i ostatni znacky.
Video je v Anglistcine, kdyby bylo mu tesko rozumet tak prosim at laskave to nekdo prilozi, ja bych to nezvladnoul.
A mej te se.
[/code]
Napsal: 31 led 2012, 22:03
od Míšánek
U filtru pevných částic dochází v určitých intervalech a daných pracovních otáčkách k takzvané regeneraci. ta probíhá zejdnodušeně tak, že ve výfukovém potrubí je tryska umístěná před tímto filtrem, skrz kterou se po impulsu z řídící jednotky vstříkne určité množství paliva do výfukového potrubí, to se zde vznítí a filtr "vypálí". tento cyklus může probíhat pouze při vyšších otáčkách a nesmí být přerušen do té doby, dokud se nedokončí, jinak hrozí poškození filtru a tím pádem jeho nutná výměna za nový kus, který je samozřejmě dost drahý
Napsal: 01 úno 2012, 08:31
od peeeetr
Nevím jak je to u osobních aut, ale například u stavebních strojů výrobce Caterpillar začal vyrábět nové generace motorů, kde je taky použit tento filtr. K regeneraci dochází vždy, když to systém vyhodnotí. Regenerace probíhá ve volnoběžných otáčkách a v případě nědokončení kompletní regenerace si systém pamatuje že nebylo 100% vyčištěno a při další příležitosti na to upozorní a regenrace se dokončí. Avšak neustálá regenerace není záruka toho, že filtr vydrží vše. Plánovaná výměna tohoto filtru je předepsána cca na 12000Mth(samozřejmě že je to rozdílné od druhu stroje) Možná je to u aut úplně jinak, to nevím. U Catru je to však tímto způsobem.
Napsal: 01 úno 2012, 08:51
od TDI tech
Nechapem ako sa moze niekomu pacit taka chu...ovina. Vyzera to otrasne. T148 S3 je oproti tomu dizajnovo ferari. Sak na taku velku kravu je uz asi treba Cecko!? 6.7L darmozrac. Ako chapem v SAE ludi spotreba ani trochu netrapi ale tuto ozrudu, si kupi iba nejaky zakomplexovany jedinec s velkym kontom a malym kok...tom.
Napsal: 01 úno 2012, 09:06
od Míšánek
peeeetr píše:Nevím jak je to u osobních aut, ale například u stavebních strojů výrobce Caterpillar začal vyrábět nové generace motorů, kde je taky použit tento filtr. K regeneraci dochází vždy, když to systém vyhodnotí. Regenerace probíhá ve volnoběžných otáčkách a v případě nědokončení kompletní regenerace si systém pamatuje že nebylo 100% vyčištěno a při další příležitosti na to upozorní a regenrace se dokončí. Avšak neustálá regenerace není záruka toho, že filtr vydrží vše. Plánovaná výměna tohoto filtru je předepsána cca na 12000Mth(samozřejmě že je to rozdílné od druhu stroje) Možná je to u aut úplně jinak, to nevím. U Catru je to však tímto způsobem.
Počkej, mně servisák právě říkal, že ta regenerace se musí dokončit. Lze údajně několikrát odložit ale jakmile ta regenerace začne, tak musí být dokončena jinak hrozí to poškození dpf. Jinak co se týče toho intervalu výměny, tak 1200mth se mi zdá až moc málo. Ta děláš u Catráků servisáka?
Napsal: 01 úno 2012, 10:28
od peeeetr
Servisáka ne-e, na školení ohledně těchto motorů nám říkali, že je to cca 12000mth. Samozřejmě hraje roli jestli stroj maká na šachtě nebo na dálnici a jaký je jeho zatížení, ale je to zrhuba 12000mth. Možná že u osobního auta je ta regenerace vyřešená jinak. nevím. nemám auto s dpf.
Napsal: 01 úno 2012, 10:31
od titan0306
mě se to líbí, ale verze bez tuplákůa ještě Escalade a Suburban

Napsal: 01 úno 2012, 10:31
od peeeetr
samozřejmě čím častěji regeneraci přerušíš, tím více podle mě ten filtr trpí, jelikož nám ukazovali zajímavou slide show, ke všemu tam musí docházet, aby se to úbec mohlo uskutečnit

Fakt ale nevim jestli je to u aut stejný. Přeci jen motor u dozeru je daleko větší než u octávky

Napsal: 01 úno 2012, 13:36
od Forest
@titan:
@TDI tech: uvedom si, ze krasa, mimo to, ze je pomijiva, tak je i relativni a zatimco nekdo spatruje krasu v ladnych krivkach, jiny v potencialu motoru ... a ten je u Cumminsu neuveritelny, zvlaste pri pouziti ruznych twinturbo setupu

Napsal: 01 úno 2012, 16:09
od turbo kamna power
TDI tech píše:Nechapem ako sa moze niekomu pacit taka chu...ovina. Vyzera to otrasne. T148 S3 je oproti tomu dizajnovo ferari. Sak na taku velku kravu je uz asi treba Cecko!? 6.7L darmozrac. Ako chapem v SAE ludi spotreba ani trochu netrapi ale tuto ozrudu, si kupi iba nejaky zakomplexovany jedinec s velkym kontom a malym kok...tom.
Céčko na to nepotřebuješ, v USA ti stačí evropské Béčko i na sedmi tunový obytňák

u nás to na Céčko možná taky nebude, možná ta verze s dvojmontáží...
Jinak k tý regeneraci filtru: u osobáků se regenerace spouští při mírné zátěži, ve vyšších otáčkách (kolem dvou tisíc a výše), typické prostředí na regeneraci filtru je jízda po dálnici. Nedokončené regenerace nevadí, řídící jednotka je dělá preventivně i když nejsou potřeba.
Ovšem jednou za určitou dobu je potřeba, aby regenerace filtru byla dokončena. Když dochází dlouhodobě k přerušení regenerace filtru, filtr se ucpe a auto nejede, řešení je buď výměna za nový (velmi drahé) nebo filtr vykuchat a upravit software.
Regenerace filtru se přeruší, když dáš plný plyn, když otáčky motoru příliš klesnou, nebo jednoduše když auto chcípneš (při krátkých trasách typické). Bokužel prodejci vozů řidiče neupozorňují na to, jak se k filtru chovat a že vozy s filtrem pevných částic vyžadují speciální zacházení. (proč by to taky dělali, když z oprav filtrů mají peníze). Jediné co se dozvíš je, že to snižuje emise...
Napsal: 01 úno 2012, 17:40
od jericho-3
TDI tech- máš svým způsobem pravdu, ale posuzuješ naše podmínky, v USA , kde jsou obrovské vzdálenosti , to není nic pohoršujícího. Tam je všechno větší a silnější, co má samozřejmě své opodstatnění. Nevím, zda jezdit např. 100 km/h do práce Fabií by bylo to pravé. Jiný kraj jiný mrav.. Já u nás nadávám, když vidím vola, který jede 200 metrů do hospody na oběd Superbem, k nám se to prostě nehodí.. Ale mohl bych jezdit se CHEvym s korbičkou za sebou , ale tak z 50.let..

Napsal: 01 úno 2012, 21:06
od Míšánek
peeeetr píše:Nevím jak je to u osobních aut, ale například u stavebních strojů výrobce Caterpillar začal vyrábět nové generace motorů, kde je taky použit tento filtr. K regeneraci dochází vždy, když to systém vyhodnotí. Regenerace probíhá ve volnoběžných otáčkách a v případě nědokončení kompletní regenerace si systém pamatuje že nebylo 100% vyčištěno a při další příležitosti na to upozorní a regenrace se dokončí. Avšak neustálá regenerace není záruka toho, že filtr vydrží vše. Plánovaná výměna tohoto filtru je předepsána cca na 12000Mth(samozřejmě že je to rozdílné od druhu stroje) Možná je to u aut úplně jinak, to nevím. U Catru je to však tímto způsobem.
No dyť já jsem bral ten příklad taky z Catru

A proto se ptám kde děláš, že o tom víš. Přcejenom Caterpillar jue hobby jenom určitých lidí

Napsal: 02 úno 2012, 09:46
od tomas555
Mali sme na firme novy Cadillac Escalade ESV 6,2 HEMI auto pekne ale technika ziadna, jazdne vlastnosti 0 bodov, radsej som jazdil s octaviou

Napsal: 02 úno 2012, 19:37
od Bóďa
turbo kamna power: Tohle je všechno je u nás na "C". Prázdný to má přes 3 tuny...
I když tady jezdí "ošizené"

kousky na "B". Ale nedej bože, aby Tě stáhli na váhu...
