Stránka 1 z 12
Studene zimni starty PD. Lze to opravdu vyresit???
Napsal: 09 úno 2012, 20:21
od Sakul
Panove uz si nevim rady, poradi nekdo co jeste vyzkouset. Mam 1.9Tdi PD, 74kw 2003. kod motoru ATD.
PROBLEM:
- V letnich mesicich je studeny start ok, i po dluhem odstaveni auta.
- Rekneme od teplot kolem 0 a mene a odstaveni auta jen pres noc uz je problem. Rano nazhavim a startuju tak kolem 5s a motor postupne po valcich naskoci, presne jako kdyz je bez nafty a postupne se tam dostava.
ZKONTROLOVANO A VYMENENO:
- Namontovany pruhledne hadice mezi filtrem a tandemem - pred i po spatnem startu plne nafty a absolutne bez bublin
- nove gumicky na vstrikach 2x, ted nove s prostredni gumkou o 0,3mm vetsi
- novy palivovy filtru, do nafty pridavam vif a naftu beru na znackovych pumpach
- termoventil na filtru novy i s gumickama
- cidlo teploty chladici kapaliny nove a obe teploty pri odstaveni auta ukazuji stejne s okolni teplotou venku
- zhavky nove, nejdriv zhavi od spicek, proud na fajfkach ke zhavickam je, osobne si ale myslim, ze pri teplotach kolem nuly by nemeli mit skoro vubec na start vliv
- rozvody stare dva roky, podle vagu nastavene presne na nulu
- baterka max dva roky stara
- starter valeo procisteny, promazany, uhliky zabrousene a delka dostatecna
Ted jsem auto odstavil na dva dny a napojil jsem privod nafty na flasku, abych opravdu vyloucil padani nafty, nebo spatne podavaci cerpadlo v nadrzi. Start opet spatny viz video:
http://youtu.be/uJV9SNLitpI
Poradi mi PROSIM nekdo, co jeste zkontrolovat??? Pri startu to vypada na problem s dodavkou nafty, ale neni nikde videt ze by chybela, uz na me z toho jdou opravdu mdloby. Jinak jakmile motor naskoci a hned ho zhasnu, nasledny start je ok. Dalsi teple starty taky. Problem je az pri delsim odstaveni, ale jen pri nulovych a minusovych venkovnich teplotach.
Napsal: 09 úno 2012, 20:35
od roman1648
já to řešil taky na služební káře ale nevyřešil
vypadá to prý na vstřiky, nechal jsem to být...
před dvma týdny mi to v německu kleklo, dávali tam jeden vstřik funglovku a starty se trochu zlepšily, takže svůj podíl to asi má - no jo no , PD...
Napsal: 09 úno 2012, 20:42
od codll
co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Napsal: 09 úno 2012, 20:44
od sharik4x4
Řekl bych že je to chyba softu origo z výroby.Je zajímavý,že největší problémy má Škodovka.U VW takový nejsou,a přítom jsou motory stejný.Ale soft je jiný u VW.Zřejmě to maj u VW lépe ošetřený.Pomohla by určitě přidat startovací dávka.Zkusil bych odpojit čidlo a simulovat -35.Pokud to chytne lépe,pomůže zvýšení startovací dávky.
Napsal: 09 úno 2012, 20:58
od Sakul
codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
Napsal: 09 úno 2012, 21:00
od Sakul
sharik4x4 píše:Řekl bych že je to chyba softu origo z výroby.Je zajímavý,že největší problémy má Škodovka.U VW takový nejsou,a přítom jsou motory stejný.Ale soft je jiný u VW.Zřejmě to maj u VW lépe ošetřený.Pomohla by určitě přidat startovací dávka.Zkusil bych odpojit čidlo a simulovat -35.Pokud to chytne lépe,pomůže zvýšení startovací dávky.
Cidlo jsem odpojovat zkousel, porad stejna pisnicka.
Napsal: 09 úno 2012, 21:01
od Spectre868
Mne štartuje AVFko v Passate presne tak isto....355tkm predsalen má svoje následky...premýšlam, či by niečo pomohli trysky, ale skôr nie ako áno...
Napsal: 09 úno 2012, 22:13
od Huml
Sakul píše:codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Napsal: 09 úno 2012, 22:28
od Sakul
Huml píše:Sakul píše:codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
Napsal: 09 úno 2012, 23:09
od venouš
Sakul píše:Huml píše:Sakul píše:
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
taky jsem to řešil,nevyřešil.ještě mě napadlo že když jsem dělal těsnění pod hlavou,tak jsem zvolil špatnou sílu těsnění,něco ji zbrousil,tak třeba špatná komprese.prostě jsem si pořídil jinej motor(ARL v super stavu nerozdělavanej) tak až polevej ty mrazy tak do toho prasknu a nakopu to tam ajestli to nebude chytat tak jde z domu.kecam nejde
Napsal: 09 úno 2012, 23:10
od Huml
a hlava byla někde na opravě, když jsi dělal to těsnění?
Napsal: 09 úno 2012, 23:20
od Maslo23
venouš píše:Sakul píše:Huml píše:musíš tu kompresi změřit, když je to promrzlý, teď dělám T5 a ta při -10°C má na jednom válci tlak jen 23, start samozřejmě naprd, necháš ho v dílně přes noc kde je +13°C a má 29 jako ostatní a chytne na brnk a na všechny 4
Pokud by se teda potvrdily spatne tlaky za studena, co s tim? Hlava dolu a na repasy, nebo nove kruhy? Na stenach valcu bylo krasne videt honovani, kdy jsem delal tesneni pod hlavou. Takze kruhy snad ne.
taky jsem to řešil,nevyřešil.ještě mě napadlo že když jsem dělal těsnění pod hlavou,tak jsem zvolil špatnou sílu těsnění,něco ji zbrousil,tak třeba špatná komprese.prostě jsem si pořídil jinej motor(ARL v super stavu nerozdělavanej) tak až polevej ty mrazy tak do toho prasknu a nakopu to tam ajestli to nebude chytat tak jde z domu.kecam nejde
ty mas to ARL od mne vid? to se neboj, ten bude litat jak za mlada
Napsal: 09 úno 2012, 23:20
od venouš
jojo,dal jsem ji srovnat radeji otlakovat,gufera.pra ji slíznul jen malo.ale je to mazak tady v UL na hlavy,jezdějí k němu hodně z autorizaků.i to těsnění jsem vzal od něj.prostě mam letní auto
Napsal: 09 úno 2012, 23:25
od Maslo23
Sakul píše:codll píše:co tlaky ? meril jsi tlaky jaky to ma ? a jak jsou natom vztriky na diag/hodnoty
Delal jsem si na to domaci meric komprese a za tepla jsem tam udela tlaky na vsech valcich kolem 34bar. Dva vstriky maji kolem nuly a dva myslim kolem +/- 1,5. To snad neni tak moc, aby to takto zlobilo?
tak nesmi mezi nimi byt rozdil jak 2.0, jestli mas jeden valec +1,5 a dalsi -1,5
ty vstrikovace byli venku? nechal bych je odstkouset
Napsal: 09 úno 2012, 23:28
od venouš
jjj,v doufam.prostě mam na to čas.mě může dostat soused který tyden stojí před mojí garaží týden a pak to natočí jak když před třema hodinama přijel.to ma 308tkm najeto a 3roky uplně bez udržby.