Klima
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Klima
Zdar chlapi, máte někdo zkušenosti s vypouštěním média z klimatitace? Trochu mi to fučí od vysoušeče (zespod) a když je to složené, tak se na to nejde dostat. Dokud to mám rozebrané, potřeboval bych to vypustit, vyměnit o-kroužek, složit a pak si to jen zajet nechat naplnit. Mám trochu strach. V příručce píšou že je to pěkné svinstvo. Stojím v garáži a nepojízdný. Můžu to tam nějak vypustit? Dík
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
- Pepe Karita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 19 úno 2006, 23:26
- Bydliště: LBC
- daniel.987
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 560
- Registrován: 22 úno 2006, 23:41
- Bydliště: Krkonoše
- daniel.987
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 560
- Registrován: 22 úno 2006, 23:41
- Bydliště: Krkonoše
- Pepe Karita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 139
- Registrován: 19 úno 2006, 23:26
- Bydliště: LBC
Tak, tak jak píše Pepe K. médium je R134, mmj máte to všichni napsané na tom štítku v mt. prostoru, je tam i množství té náplně.
Pokud si někdo není jist těsností, doporučuju nechat dát indigační barvivo.
Krásně ti ukáže místo ůniku. Akorát pak když to třeba rozebíráš, tak je to vše barevný jako od zvírazňovče.
Jinak já to vždy vypustím, zapnu v dílně ventilátor, otevřu vrata a je to. Už v tom není freon jako dřív.
Pokud si někdo není jist těsností, doporučuju nechat dát indigační barvivo.
Krásně ti ukáže místo ůniku. Akorát pak když to třeba rozebíráš, tak je to vše barevný jako od zvírazňovče.

Jinak já to vždy vypustím, zapnu v dílně ventilátor, otevřu vrata a je to. Už v tom není freon jako dřív.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 711
- Registrován: 23 led 2006, 19:36
V systému je R134 chladivo a pak určité množství maziva (taky na štítku nebo podle velikosti systému se dá odhadnout). Každý chlaďař vždy při plnění systému trochu maziva (oleje) přidá. Maže to jednak kompresor a taky expanzní ventil. Trochu pozor, pokud je systém delší dobu bez tlaku, tak se tam může dostat vlhkost a pak by se měl vyměnit ten filtr (dehydrátor, odlučovač vlhkosti....) Ledničkáři mají podle mě úplně stejné chladivo i olej jako servis VW, jen za cenu trochu normální 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


To chladivo je stejné jako do normálních ledniček. průmyslové systémy maj už jiné, ale toto každej pořádnej chlaďař ví.
PS: k úniku R134 nedochází, pokud není trhlina či netěsnost v systému. Uniká pouze jedna složka toho média a to vždy! Nelze tomu nijak zabránit, ta složka je velice těkavá a běžně prostupuje stěnami hadic, běžný roční úbytek je cca 15-20%. Proto se stává, že v systému tlak je ale chladí to velice málo, to je právě způsobeno ztrátou té složky, je to totiž jedna z hlavních složek, která má hlavní podíl an účinosti chlazení. Toto jsou info. od jednoho známého, mmj. velice dobrého opraváře ledniček a klimatizací.
PS: k úniku R134 nedochází, pokud není trhlina či netěsnost v systému. Uniká pouze jedna složka toho média a to vždy! Nelze tomu nijak zabránit, ta složka je velice těkavá a běžně prostupuje stěnami hadic, běžný roční úbytek je cca 15-20%. Proto se stává, že v systému tlak je ale chladí to velice málo, to je právě způsobeno ztrátou té složky, je to totiž jedna z hlavních složek, která má hlavní podíl an účinosti chlazení. Toto jsou info. od jednoho známého, mmj. velice dobrého opraváře ledniček a klimatizací.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

mira píše:doporucuju to plnit mediem do lednicek a nepridavat olej. nejlepsi cesta jak oddelat kompresor.
V servisní knize je psáno toto:
"Speciální olej chladicího prostředku, nutný pro mazání stěn válců kompresoru (Poly-alkylen-glykolový olej), je v nepatrném zastoupení obsažen v oběhu chladicího prostředku a mísí se s chladicím prostředkem R 134a.
Vlastnosti oleje chladicího prostředku:
K zajištění mazání kompresoru, koluje v oběhu chladicího prostředku olej
se zvláštními vlastnostmi. Jeho nejdůležitějšími vlastnostmi jsou velká rozpouštěcí schopnost v chladicím prostředku, dobré mazací vlastnosti. Je prostý kyselin a vlhkosti. Polyalkylenglykolové oleje (PAG-oleje), vhodné k chladicímu prostředku R 134a jsou silně hygroskopické (pohlcují vodu) a nemísitelné s jinými oleji. Aby se zabránilo vnikání vlhkosti, je nutno načatou nádobu neprodleně uzavřít. Olej chladicího prostředku účinkem vlhkosti a kyselin rychle stárne, tmavne, houstne a stává se agresivním vůči kovům.
Množství náplní:
Oběh chladicího prostředku:
750+50g chladicího prostředku R 134a
Upozornění:
Při plnění oběhu chladicího prostředku je třeba plnit vždy až k horní hranici tolerance (chladicí prostředek zůstává v plnicích hadicích).
Olej chladicího prostředku
Pro komresory fy. Sanden nebo Zexel: 135±15 cm3 PAG-oleje
(obj. číslo G 052 154 A2).
Rozdělení oleje:
V oběhu chladicího prostředku se olej, který byl před prvním zapnutím klimatizačního zařízení v jímce oleje kompresoru, rozdělí takto:
kompresor ca. 50 %
kondenzátor ca. 10 %
sací hadice ca. 10 %
tlaková hadice -
výparník ca. 20 %
nádobka na kapalinu ca. 10 %"
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km