Stránka 1 z 2
Bionafta vs RO
Napsal: 04 bře 2012, 14:32
od Tomajko
Pokud jsem to správně pochopil, při provozu na bionaftu (meřo) se můžou vyskytnout problémy s rozpouštěním pryžových částí, ale při provozu na rostlinný olej ne. Je to tak?
Re: Bionafta vs RO
Napsal: 04 bře 2012, 15:36
od Martin.R
Tomajko píše:Pokud jsem to správně pochopil, při provozu na bionaftu (meřo) se můžou vyskytnout problémy s rozpouštěním pryžových částí, ale při provozu na rostlinný olej ne. Je to tak?
Není to tak. I RO ti rozebere gumu.
Napsal: 04 bře 2012, 16:00
od Tomajko
A jak to chlapi řešíte? Vyměnit hadičky za odolné oleji... a co čerpadla, ty se přetěsňují? Teda pokud tam nějaká guma je...já to rozebrané ještě neměl (Nissan Patrol 2.8TD, čerpadlo Bosch).
Napsal: 04 bře 2012, 16:23
od Martin.R
Nalej to tam a jezdi. Až začne chcát tak přetěsnit. Dneska všechny sady těsnění apod. jsou už odolné vůči bio složkám.
Napsal: 04 bře 2012, 18:26
od radluk
presne tak, neres nic dopredu, zbytecne, nekdy se stane, ze tesneni v cerpadle uplne v pohode vydrzi a vubec nebere v potaz provoz na MERO.
Napsal: 10 bře 2012, 23:33
od sikin1987
Kluci co jezdite na SM30 mate vyssi spotrebu proti nafte? a o kolik?
ted sem vypocital spotrebu pres to nejhorsi zimni obdobi a caste startovani behem 100 km asi 20-30x - trasy 2-15 km. 70% mesto 30% mimo mesto takze hrozne podminky a vyslo mi 6,9 l pokud by to zralo zhruba o 0,5 l vic jak cista nafta byl by to super vykon myslim si. nato,ze sem to casto protahoval opravdu brutalne.
Napsal: 10 bře 2012, 23:36
od radluk
nevim jak SM30, ale B100 tak o litr navic oproti NM.
Napsal: 10 bře 2012, 23:52
od MirekX
strašně záleží na kvalitě, B100 od unikornu plus cca 1 litr, ale kvalitní řepkové meřo tak max půllitr. Poslední SM30 od ONA taky není špatná a podle mě spotřeba vyšší max o 2 deci
Napsal: 11 bře 2012, 13:11
od radluk
MirekX
Na B100 od Unicorn jsem si taky vsiml, ze to zere i vic jak o litr, mozna i o 1,5 l vic. Je to spatne...
Napsal: 11 bře 2012, 14:17
od sikin1987
bral sem na ONU. UNICORN to ma hrozne drahy to je daleko lepsi koupit na SILMETU a mam to po ceste .
co myslite muzu zacit pomalu lit olej: mam ve flasce namichany 1:1 nafta novej repkac v nadrzi 30 l SM30 je 8 nad nulou. to by uz snad moc tuhnout nemelo
Napsal: 13 bře 2012, 15:11
od m4xp0w3r7
Mě se zdá, že to B100 od Unicornu je dobrý leda přes léto a nejlépe na dlouhou trasu. To sem měl snad stejnou spotřebu jak na normální naftu. Jinak beru SMN30 u ONO, spotřeba v pohodě i v zimě.
Na Silmetu je SMN30 dražší, ale zdálo se mi, že je spotřeba lepší než na směsnou od ONO. Může někdo potvrdit?
Napsal: 15 bře 2012, 21:02
od wauzi
já jsem takovval celou zimu B100 na ARMEX OIL v Ostravě + jsem přiléval aditiva a jestli se spotřeba zvýšila o 2 deci oproti normálu tak je to hodně. Podle mě záleží jednak na kvalitě nafty ale taky na tom jak si to člověk hlídá...
Napsal: 15 bře 2012, 21:22
od sikin1987
tso kurna musim uznat,ze auto zaznamenalo olej okamzite. nalil sem do 33 l nafty 4 litry oleje a uz to hur startuje a to bylo promichane. je pravda,ze tam bylo SM30 a ja nalil 1:1 olej nafta,ale stejne startuje to o 3 otacky dyl
Napsal: 16 bře 2012, 09:52
od Jarda S.
sikin1987 píše:bral sem na ONU. UNICORN to ma hrozne drahy to je daleko lepsi koupit na SILMETU a mam to po ceste .
co myslite muzu zacit pomalu lit olej: mam ve flasce namichany 1:1 nafta novej repkac v nadrzi 30 l SM30 je 8 nad nulou. to by uz snad moc tuhnout nemelo
hlásim že na olej už se dá

přidal sem cca 10% benzínu a jede to normálně a příde mi že i líp jak na naftu

Napsal: 16 bře 2012, 10:35
od radluk
Na olej to jede vetsinou lepe, to je znamy fakt, ale kdyz ho ohrejes na poradnou teplotu deskacem, tak uz to jede docela chciple
