vytopena fabia 1.9tdi 74kW AXR : zapeklity problem s motorom

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2008, 19:12

vytopena fabia 1.9tdi 74kW AXR : zapeklity problem s motorom

Příspěvek od mp3turbo »

auto prislo so slabym vykonom, maximalna rychlost 120km/h avsak BEZ NUDZOVEHO rezimu, vyrovnavacie davky dvoch vstrekovacov cez 2.99mg/str (treti a stvrty valec), zapisane aj chyby prekrocenia maximalnej korekcie v riadiacej jednotke motora. Do vozu rozhodne niekto sahal (zopar servisov, priznane majitelom vozu). Jeden vstrekovac ina seria ako ostatne ale sucasny majitel to nemenil a nic o tom nevie.

Zistene a spravene veci:
a) kontrola, prihnutie aj vymena kabelaze na vstreky v hlave, bez vysledku, povodna je OK
b) nastavenie rozvodov, povodne mali cez 4 stupne mimo, teraz su 0.0 az +0.3 aj volnobeh aj pri 4000rpm plny plyn
c) dva vstrekovace najdene s odlomenou hlavickou, fotky budu zachvilu, vymenene vsetky styri za typ 038130073ag ktory by mal byt 74kW fabia (aj vsetky 1.4tdi a 77kW 1.9tdi motory). Po vymene su korekcne davky na urovni okolo +0.4 az +0.5mg pri teplom motore najhorsie dva valce, zhruba -0.3mg tie lepsie dva valce na volnobehu. Na obrazku vidno +0.8mg, to bolo pri ciastocne zohriatom motore, potom sa to ukludnilo.
d) kontrola tlaku paliva z cerpadla, namerane 3.5baru na volnobehu, daleko viac pri plyne
e) kontrola zavzdusnenosti palivoveho vedenia, bez vysledku teda bez chyby
f) na prve ohliadnutie nevyzeraju byt orajbané vačky a vypadane koniky


Motor sa nechal vytocit aj pred tymito akciami aj po nich do maximalnych otacok avsak pred nimi isiel neporovnatelne horsie uz na pocutie (rozvody mimo a vstrekovace tiez). Teraz ide relativne prijemne avsak splodiny stale nechutne smrdia naftou, akokeby stiplavo, neviem to popisat - ale nie je to ako stara Avia. Voz absolutne vobec nedymi. Auto ma OBROVSKU spotrebu, pod 9 litrov sa dostat takmer neda. Do zhruba 3000rpm ide mľandravejšie, tak komornejsie pianko - rozhodne nie tak ako by mal ist, potom sa chyti a zhruba od tych 3000rpm vystreli dopredu.

Obrazky a logy:
http://77.247.224.52/fabia/

za tie logy sorry, viem ze nie su dobre, pokial som stihol popozerat ostatne parametre za jazdy tak uz bol koniec testovacky:

- velmi dobre vyrovnavacky vstrekov (treti valec +0.49 inak vsetko super)
- velmi dobre turbo
- velmi dobre rozvody
- zda sa mi dost slaba vaha vzduchu, prosim potvrdte [semtam hodila 1009 a 1107 ale na otackach od 3000 hore nedava ani 900].


AUTO TAKMER NABETON BOLO VYTOPENE, ma od hlineho prachu zasrane VIN cislo pod prednym oknom, ma taky ten piesok/hlineny bordel vnutri v NIEKTORYCH husich krkoch s kablami, ma nadmerne zasrate nepristupne priestory naspodu motora, okolo naprav.



Planovane akcie:
1) vymenit vahu vzduchu z mojho vozu na skusku, znovu logy
2) zmerat kompresie vo valcoch, uz je spraveny 40 bar tlakomer, uvidime ci aj bude tesniť :)
3) stiahnut software z RJ a porovnat s tym co tam ma byt, naprogramovat default. Cislo RJ sedi, ak si dobre pamatam tak 038906019AF. Rocnik 2002.
4) vycistit EGR a sanie
5) ked to vsetko hore nepomoze, tak zmerat presah piestov lebo v motore sa uz niekto rozhodne rypal.


Co ma ale najviac SERIE a absolutne netusim co si mam mysliet:

obrazok fabia2.jpg ukazuje kanal 018 s hodnotami 047 na VSETKY valce. Nikdy v zivote som tam ine ako 0, 4 a 128 nevidel - prosim poradte, co to ma znamenat. Idem hladat na internete ale som z toho uplne vygulany. Hodnota 47 tu drzi zabetonovana a vobec sa nemeni, ani na volnobehu, ani pocas jazdy plny plyn, ani pri brzdeni motorom. Furt 47.

obrazok fabia3.jpg ukazuje v kanali 023 hodnoty 127, toto by mali byt milisekundy prace vstrekovacov, tusim sa to vola BIP. Na vsetkych autach co som mal poruke boli normalne hodnoty okolo 15 az 30ms, tuto furt len 127, volnobeh, plny kotol, furt 127.

Nemam to na obrazku, ale pri volnobehu, aj studeny aj uplne teply motor, je poziadavka na vahu vzduchu 430mbar. To sa mi takisto nezda, PDcka co mam poruke ukazuju okolo 255. Vzhladom na pravdepodobne vytopenie vozu a urcite neodbornu vymenu jedneho vstrekovacu mam podozrenie ze sa niekto sral aj so softom (volnobeh a poziadavka 430 na vahu ?! to je v pohode? Ja som to este nevidel)

Diagnostika inak uplne cista na chyby vo vsetkych jednotkach. Skuste mi prosim okomentovat tie body kde som bezradny.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kdyžtak se stav vystavím ti doklad o ekologické likvidaci a máš klíd z toho auta tě mrdne :roll:
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Máš recht, je to o nervy.. Kdysi jsem otci uváděl do chodu zaplavenou š 120 a neustále jsem řešil/možná 2 měsíce/ cukání, chcípání apod. a to to nemělo žádnou elektroniku..A co mne dodnes udivuje, je to, že voda vymyla převodovku tak, že tam nebyla ani kapka oleje, jen samá voda.. :)
nepropadat panice...
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Odpovědi: 0
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

to nemoze byt axr ked je to 2002.riadaca je atd, vstreky tam mate axr, to nemoze fungovat
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

presne tak, problem soft vs. vstreky.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2008, 19:12

Příspěvek od mp3turbo »

doprdele to AXR a suvislost s rokom ma vobec nenapadlo... no zacinajuci amater :) Brano, Miso, velke diky.


Ake je doporucene riesenie, dat tam ine vstreky aby pasovali na sucasny soft alebo radsej soft pre tie vstreky ktore su tam [neviem ci je to mozne] ? Softy mam tieto tri originalne : http://77.247.224.52/fabia/softy/

ked uz tak ktory z nich ? Povodne tam boli vstrekovace 038130073j... teda tri, ten jeden inaksi si nepamatam.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nech udělat sw pro tyhle vstřikovače, AXR má narozdíl od ATD el. škrtící klapku pro lepší plnění emisí.
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Odpovědi: 0
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

na 073aj vstrek soft 289 466.
mp3turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2008, 19:12

Příspěvek od mp3turbo »

kruci, teraz su tam 073AG... ty pises ze 073AJ vstreky su soft 289466.


[G versus J posledne pismenko rozdiel] ... stale 289466 ?
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Odpovědi: 0
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

ag je soft 038906019NL 0281012276 377186. bud tam das vstreky ako maju byt alebo treba soft spravit,
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:Máš recht, je to o nervy.. Kdysi jsem otci uváděl do chodu zaplavenou š 120 a neustále jsem řešil/možná 2 měsíce/ cukání, chcípání apod. a to to nemělo žádnou elektroniku..A co mne dodnes udivuje, je to, že voda vymyla převodovku tak, že tam nebyla ani kapka oleje, jen samá voda.. :)
já jednou pasata z holanska ze záplav v roce 94, neštěstí, když jsem ho prodal byl jsem rád že jsem přežil těch šest měsíců pořád problém
ale lidi tehdy nebyly tak náchylní ;)
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

AXR a AG je korektni to neni softem ( kdyz tak kontrola BIP) , ohnute ojnice???
Naposledy upravil(a) TDIfun dne 08 bře 2012, 12:05, celkem upraveno 1 x.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Odpovědi: 0
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

to je motor atd s riadiacou atd so vstrekmi axr. to nemoze chodit korektne aj preto mu to ukazuju na diagnostike bludy.
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Odpovědi: 0
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

bh2 píše:to je motor atd s riadiacou atd so vstrekmi axr. to nemoze chodit korektne aj preto mu to ukazuju na diagnostike bludy.
Ja vidim napis AXR... mel by to ujasnit zda to je ATD jake to ma cislo sw cele
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7560
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

má to blbě napsaný, pak zjistl že je to ATD 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“