Zistene a spravene veci:
a) kontrola, prihnutie aj vymena kabelaze na vstreky v hlave, bez vysledku, povodna je OK
b) nastavenie rozvodov, povodne mali cez 4 stupne mimo, teraz su 0.0 az +0.3 aj volnobeh aj pri 4000rpm plny plyn
c) dva vstrekovace najdene s odlomenou hlavickou, fotky budu zachvilu, vymenene vsetky styri za typ 038130073ag ktory by mal byt 74kW fabia (aj vsetky 1.4tdi a 77kW 1.9tdi motory). Po vymene su korekcne davky na urovni okolo +0.4 az +0.5mg pri teplom motore najhorsie dva valce, zhruba -0.3mg tie lepsie dva valce na volnobehu. Na obrazku vidno +0.8mg, to bolo pri ciastocne zohriatom motore, potom sa to ukludnilo.
d) kontrola tlaku paliva z cerpadla, namerane 3.5baru na volnobehu, daleko viac pri plyne
e) kontrola zavzdusnenosti palivoveho vedenia, bez vysledku teda bez chyby
f) na prve ohliadnutie nevyzeraju byt orajbané vačky a vypadane koniky
Motor sa nechal vytocit aj pred tymito akciami aj po nich do maximalnych otacok avsak pred nimi isiel neporovnatelne horsie uz na pocutie (rozvody mimo a vstrekovace tiez). Teraz ide relativne prijemne avsak splodiny stale nechutne smrdia naftou, akokeby stiplavo, neviem to popisat - ale nie je to ako stara Avia. Voz absolutne vobec nedymi. Auto ma OBROVSKU spotrebu, pod 9 litrov sa dostat takmer neda. Do zhruba 3000rpm ide mľandravejšie, tak komornejsie pianko - rozhodne nie tak ako by mal ist, potom sa chyti a zhruba od tych 3000rpm vystreli dopredu.
Obrazky a logy:
http://77.247.224.52/fabia/
za tie logy sorry, viem ze nie su dobre, pokial som stihol popozerat ostatne parametre za jazdy tak uz bol koniec testovacky:
- velmi dobre vyrovnavacky vstrekov (treti valec +0.49 inak vsetko super)
- velmi dobre turbo
- velmi dobre rozvody
- zda sa mi dost slaba vaha vzduchu, prosim potvrdte [semtam hodila 1009 a 1107 ale na otackach od 3000 hore nedava ani 900].
AUTO TAKMER NABETON BOLO VYTOPENE, ma od hlineho prachu zasrane VIN cislo pod prednym oknom, ma taky ten piesok/hlineny bordel vnutri v NIEKTORYCH husich krkoch s kablami, ma nadmerne zasrate nepristupne priestory naspodu motora, okolo naprav.
Planovane akcie:
1) vymenit vahu vzduchu z mojho vozu na skusku, znovu logy
2) zmerat kompresie vo valcoch, uz je spraveny 40 bar tlakomer, uvidime ci aj bude tesniť

3) stiahnut software z RJ a porovnat s tym co tam ma byt, naprogramovat default. Cislo RJ sedi, ak si dobre pamatam tak 038906019AF. Rocnik 2002.
4) vycistit EGR a sanie
5) ked to vsetko hore nepomoze, tak zmerat presah piestov lebo v motore sa uz niekto rozhodne rypal.
Co ma ale najviac SERIE a absolutne netusim co si mam mysliet:
obrazok fabia2.jpg ukazuje kanal 018 s hodnotami 047 na VSETKY valce. Nikdy v zivote som tam ine ako 0, 4 a 128 nevidel - prosim poradte, co to ma znamenat. Idem hladat na internete ale som z toho uplne vygulany. Hodnota 47 tu drzi zabetonovana a vobec sa nemeni, ani na volnobehu, ani pocas jazdy plny plyn, ani pri brzdeni motorom. Furt 47.
obrazok fabia3.jpg ukazuje v kanali 023 hodnoty 127, toto by mali byt milisekundy prace vstrekovacov, tusim sa to vola BIP. Na vsetkych autach co som mal poruke boli normalne hodnoty okolo 15 az 30ms, tuto furt len 127, volnobeh, plny kotol, furt 127.
Nemam to na obrazku, ale pri volnobehu, aj studeny aj uplne teply motor, je poziadavka na vahu vzduchu 430mbar. To sa mi takisto nezda, PDcka co mam poruke ukazuju okolo 255. Vzhladom na pravdepodobne vytopenie vozu a urcite neodbornu vymenu jedneho vstrekovacu mam podozrenie ze sa niekto sral aj so softom (volnobeh a poziadavka 430 na vahu ?! to je v pohode? Ja som to este nevidel)
Diagnostika inak uplne cista na chyby vo vsetkych jednotkach. Skuste mi prosim okomentovat tie body kde som bezradny.