Stránka 1 z 3

teplota EGT

Napsal: 03 dub 2012, 07:35
od LUIGI124
zdravím chlapi
kolik je tak správná teplota EGT při normální jizdě a při pořádnem šlapání na plyn bez ohledu na soft a komponenty tudiz serie ???

Napsal: 03 dub 2012, 08:13
od Forest
Dost zalezi na tom, jake mas turbo. Novejsi turba uz zvladaji vyssi teploty. Napriklad novejsi 2260tka 900°C snese (kratkodobe i vic ale to nebudu radeji rikat aby to nekdo automaticky nebral jako smerodatnou bezpecnou hranici pro trvaly provoz ... zname lidi, neradi ctou, jen ocima hledaji cisla, to je vse).

Ale optimalni provoz bych videl na 600-800°C. A samozrejme dve dulezite veci - kvalitni chlazeni, tedy je dulezita teplota a dostatecny prutok kvalitniho oleje, voda taky dost pomuze.

Napsal: 03 dub 2012, 12:03
od Smoke
900? to máš odkud jestli se smím zeptat, protože stále testujem na max 810st a u jednoho je strop 840st (bmw 2.0d). to jsou bezpečné max hodnoty udávané garrettem

Napsal: 03 dub 2012, 12:33
od subz3ro_tdi
Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat) ;)
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php

Napsal: 03 dub 2012, 12:46
od TDIfun
subz3ro_tdi píše:
Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat) ;)
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php
GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulice

Napsal: 03 dub 2012, 13:03
od Forest
@Smoke: vim o turbu 2260 z BMW, ktere bylo provozovano na hodnotach presahujicich 900°C a po vyndani po necelych 15tkm bylo naprosto v klidu

... ale treba nejakej "otuzilec" ;)

@Stano: jak rika Zdenek, bohuzel

Napsal: 03 dub 2012, 13:50
od Vali
Nemá někdo fotky do šroubu rozebranýho VK?

Napsal: 03 dub 2012, 13:59
od Forest
@Vali: netreba spekulovat, opravdu tam nejsou kulickovy loziska ;)

... kdyby bylo kulickovy, je to oznaceny jako GTB2260VKR

Napsal: 03 dub 2012, 14:01
od Vali
Ja nespekuluju nad loziskama.

Napsal: 03 dub 2012, 14:01
od subz3ro_tdi
TDIfun píše:GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulice
Ok. :)
Inak este k tomu EGT... Garrett ma na strankach taky test turbo gramotnosti.
Je tam aj otazka ohladom bezpecneho EGT novych benzinovych Garrett turbin (zial na dieselove tam kontrolna otazka nie je)...
Tak schvalne sa s vami podelim s mojou (chybnou) odpovedou :P
Otazka teraz je ci vsetky "moderne" benzinove TBD maju gulickove loziska.....

Obrázek

Napsal: 03 dub 2012, 15:44
od Forest
Stano, diky za upozorneni, dovolim si doplnit.

Obrázek

Napsal: 04 dub 2012, 08:32
od Smoke
to že jste zkusili jet na 900st a přěžilo je každýho věc, ono záleží na jak dlouho tam ta teplota byla, za 2, pokud např 840st max bezpečná, tak chvilkově pár stupňů přežije, ale delší dobu (pokud se ohřeje i vnt mechanizmus, dochází ke kroucení lopatek, to se může přojevit horším nástupem od spodu a okem nic neuvidíš).
u diesela se kuličky moc nepoužívaj, asi tolik jak vnt u benzínu.
benzín turba se testují až do 1100st
a některých málo případech i 300t ot

Napsal: 04 dub 2012, 09:03
od subz3ro_tdi
Smoke píše:dochází ke kroucení lopatek
Myslis ze rozdiel 50 stupnov pri takych teplotach zohra podstatnu ulohu? Tie lopatky sa ti tepelne deformuju tak ci tak, ide skor o to s akym EMP vs. boost control sa ten material v stave ked ma tepelne narusenu strukturalnu integritu musi vysporiadat... to ti zohra ulohu ci su zmeny zvratne alebo nezvratne ;)

Napsal: 04 dub 2012, 09:15
od Smoke
pro tvou info, 50st je sakra hodně, ale nemá smysl se dohadovat,

Napsal: 04 dub 2012, 11:42
od Forest
Ano, souhlasim s tim, ze zalezi na tom, jak dlouho tam ta teplota byla. U toho BMW to byly pouze chvilkove zalezitosti v radu par sekund, nicmene jev to byl pomerne casty.

Ono je to diskutabilni. Osobne se domnivam, ze to, co rika Garrett je s ohledem na zivotnost, ktera je v pripade Garrettu tak +- 150tkm pri beznem provozu, takze se domnivam, ze zachazeni nad miru doporuceni vyrazne zkracuje danou zivotnost ... ovsem nejak konkretizovat ono "vyrazne" bych si nedovolil.