dozhavovanie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

67gtman
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 29 srp 2009, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: TN Slovensko

dozhavovanie

Příspěvek od 67gtman »

takmer vsetky diesle dozhavuju aj 0.5-3 minuty po starte. oplati sa s tym spekulovat a manualne to vypinat, najma ak je motor teply kedy dozhavuje aj minutu? najma ci to zvysi zivotnost zhavicov. skumali ste to niekto?
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Prečo to riešiš..? 40€ za žhaviče cca raz za dva roky je veľa..?
CAHA 125 kW TDI CR
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10347
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky??? (LOL)

Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.


Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

u tveho motoru je to fuk elektronika to nepozna u novych tdi je treba dat vsechny svicky nove a stejne
Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky??? (LOL)

Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.


Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky??? (LOL)

Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.


Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Letos v těch mrazech mi to už trochu hůř chytalo, tak jsem zajel do servisu a byla dobrá jediná. :D
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

taky jsem horsi starty zaregistroval az kdyz byly 3 zhavice spatny
Richi píše:
Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky??? (LOL)

Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.


Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Letos v těch mrazech mi to už trochu hůř chytalo, tak jsem zajel do servisu a byla dobrá jediná. :D
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Marek77 píše: Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Dožhavuje mi to cca 15 sec. a nezdá se, že by to nějak kouřilo :)
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Loni jsem měl všechny KO, dali jsem je na baterku napřímo a byly totálně studený. Poznal jsem to až při minus 10, když to chytlo až na druhý pokus, tak mně to i potěšilo, když to chytlo vlastně úplně bez žhavení.

Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Odpovědi: 1
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

gigidpietro píše:Loni jsem měl všechny KO, dali jsem je na baterku napřímo a byly totálně studený. Poznal jsem to až při minus 10, když to chytlo až na druhý pokus, tak mně to i potěšilo, když to chytlo vlastně úplně bez žhavení.

Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
to je znamka toho, ze mas motor super ok, tlaky a vstriky jak pripraveny pro nasa
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10347
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já mám osobně vyzkoušeno, že ještě kolem nuly to startuje bez žhavení úplně v klidu. I když je lehce minus, tak dejme tomu kolem -5°C, to ještě celkem v klidu chytá bez žhavení. Nato, že žhavení je aktivní u mého motoru již od +10°C, je tam bohatá rezerva - prostě aby to chytalo vždy a v pohodě.




gigidpietro píše:Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

nemělo by ti to náhodou žhavit až na +5°C
Marek77 píše:Já mám osobně vyzkoušeno, že ještě kolem nuly to startuje bez žhavení úplně v klidu. I když je lehce minus, tak dejme tomu kolem -5°C, to ještě celkem v klidu chytá bez žhavení. Nato, že žhavení je aktivní u mého motoru již od +10°C, je tam bohatá rezerva - prostě aby to chytalo vždy a v pohodě.




gigidpietro píše:Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10347
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud vím, tak AFN jsou nastavené na +10°C. A i kdyby ne, je mi to úplně jedno.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Marek77 píše:Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.
No mám taky AFN a vždy, když je tak kolem 0, tak žhavení ještě jen problikne, ale po startu mám třeba 1000 až 1100 ot. a pak pozvolna klesají, asi tak minutu. Když je -10, tak kontrolka žhavení svítí dejme tomu 5s (auto samozhřejmně ještě žhaví) a po startu otáčky 1200 a zase pozvolna klesají. Jeden mechanik mi právě říkal, že po dobu těch navýšených otáček to jestě dožhavuje.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

romanespana píše:
to je znamka toho, ze mas motor super ok, tlaky a vstriky jak pripraveny pro nasa
:) No v zimě při -24, chytne na brnk, ale asi tak 2s běží na 3 válce a pak se hned srovná. Škoda jen, že s tím jezdím často krátké trasy, to mu zrovna neprospívá (hm)
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10347
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně tedy otáčky motoru rozhodně nekolísají - po každém startu (bez ohledu na teplotu) jsou stejné - 840 rpm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“