dozhavovanie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
dozhavovanie
takmer vsetky diesle dozhavuju aj 0.5-3 minuty po starte. oplati sa s tym spekulovat a manualne to vypinat, najma ak je motor teply kedy dozhavuje aj minutu? najma ci to zvysi zivotnost zhavicov. skumali ste to niekto?
Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky???
Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.
Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.

Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.
Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
u tveho motoru je to fuk elektronika to nepozna u novych tdi je treba dat vsechny svicky nove a stejne
Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky???![]()
Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.
Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Letos v těch mrazech mi to už trochu hůř chytalo, tak jsem zajel do servisu a byla dobrá jediná.Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky???![]()
Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.
Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.

Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
taky jsem horsi starty zaregistroval az kdyz byly 3 zhavice spatny
Richi píše:Letos v těch mrazech mi to už trochu hůř chytalo, tak jsem zajel do servisu a byla dobrá jediná.Marek77 píše:Proč "raz za dva roky"? Copak motory s přímým vstřikováním mají výměnný interval na svíčky???![]()
Já mám na motoru 300 tisíc km a jedna svíčka je stále originál z fabriky. Jakmile začátkem zimy zjistím, že motor zastudena chytá na tři válce, proměřím svíčky a vadnou vyhodím. Nevidím důvod, proč měnit žhaviče preventivně.
Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Dožhavuje mi to cca 15 sec. a nezdá se, že by to nějak kouřiloMarek77 píše: Dožhavení rozhodně nevypínat!!! I teplý motor potřebuje chvilku po startu dožhavovat, jinak má vysokou kouřivost. Taky jsem s tím před léty špekuloval a vypojil lištu svíček úplně. Motor chytá (proč by ne, když je nad nulou), ale po startu má traktorový chod a hulí jak dýmovnice. A to studený i teplý. Jediné, kdy není třeba dožhavení, je okamžik, kdy po vypnutí teplého motoru ihned nastartuješ. To je vše ještě horké a kouř se neprojeví.

Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
Loni jsem měl všechny KO, dali jsem je na baterku napřímo a byly totálně studený. Poznal jsem to až při minus 10, když to chytlo až na druhý pokus, tak mně to i potěšilo, když to chytlo vlastně úplně bez žhavení.
Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
to je znamka toho, ze mas motor super ok, tlaky a vstriky jak pripraveny pro nasagigidpietro píše:Loni jsem měl všechny KO, dali jsem je na baterku napřímo a byly totálně studený. Poznal jsem to až při minus 10, když to chytlo až na druhý pokus, tak mně to i potěšilo, když to chytlo vlastně úplně bez žhavení.
Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Já mám osobně vyzkoušeno, že ještě kolem nuly to startuje bez žhavení úplně v klidu. I když je lehce minus, tak dejme tomu kolem -5°C, to ještě celkem v klidu chytá bez žhavení. Nato, že žhavení je aktivní u mého motoru již od +10°C, je tam bohatá rezerva - prostě aby to chytalo vždy a v pohodě.
Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.gigidpietro píše:Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 589
- Registrován: 22 srp 2009, 20:53
- Bydliště: Praha 9
nemělo by ti to náhodou žhavit až na +5°C
Marek77 píše:Já mám osobně vyzkoušeno, že ještě kolem nuly to startuje bez žhavení úplně v klidu. I když je lehce minus, tak dejme tomu kolem -5°C, to ještě celkem v klidu chytá bez žhavení. Nato, že žhavení je aktivní u mého motoru již od +10°C, je tam bohatá rezerva - prostě aby to chytalo vždy a v pohodě.
Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.gigidpietro píše:Dožhavovat by to mělo po celou dobu, kdy je navýšen volnoběh, ne?
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
No mám taky AFN a vždy, když je tak kolem 0, tak žhavení ještě jen problikne, ale po startu mám třeba 1000 až 1100 ot. a pak pozvolna klesají, asi tak minutu. Když je -10, tak kontrolka žhavení svítí dejme tomu 5s (auto samozhřejmně ještě žhaví) a po startu otáčky 1200 a zase pozvolna klesají. Jeden mechanik mi právě říkal, že po dobu těch navýšených otáček to jestě dožhavuje.Marek77 píše:Téhle hlášce nerozumím - jaký navýšený volnoběh? Já mám volnoběžné otáčky pořád stejné 840 rpm - bez ohledu na teplotu.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
- gigidpietro
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10 úno 2012, 16:13
- Bydliště: Vysočina
romanespana píše:
to je znamka toho, ze mas motor super ok, tlaky a vstriky jak pripraveny pro nasa


Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020