Touareg 2006 Přívod vzduchu na LP mněchu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
Touareg 2006 Přívod vzduchu na LP mněchu
Zdravím mistři, zítra mně čeká výměna ventilku přívodu k LP mněchu pérování. Zákazníkovi zoxidoval a ulomil se. Dělal to už někdo, je něco na co si dát pozor, na netu sem toho k tomuto systému moc nenašel, spíš nic takže vůbec nevím do čeho jdu:)
Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky
t nástavec -T10158/1-
Poznámkat Ventil udržující zbytkový tlak se smí měnit pouze tehdy, jestliže došlo při demontáži, montáži nebo opravě pneumatické tlumičové vzpěry k jeho poškození nebo již nepropouští žádný vzduch (je zablokován).
t Je-li pneumatická tlumičová vzpěra demontována, nejsou k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak potřební další přípravné práce → Záložka.
POZOR!
t Jestliže ventil udržující zbytkový tlak již nepropouští žádný vzduch (je zablokován), je v tom případě k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak třeba postavit vozidlo na zvedací plošinu, přičemž musí být možno koly vozidla volně otáčet.
t Při povolování vzduchového vedení existuje možnost, že se povolí i ventil udržující zbytkový tlak.
t Není-li vozidlo zvednuto na zvedací plošině, okamžitě poklesne na té straně, na které byl ventil udržující zbytkový tlak povolen. Hrozí akutní nebezpečí úrazu, protože může dojít k sevření ruky.
t Vozidlo musí zůstat na zvedací plošině tak dlouho, dokud není namontován nový ventil udržující zbytkový tlak a nově naplněna pneumatická tlumičová vzpěra.
Demontáž
Tento pracovní postup platí při výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak, je-li pneumatická tlumičová vzpěra namontována.
– Postavte vozidlo na zvedací plošinu a zvedněte ho natolik, aby bylo možno předními koly volně otáčet.
– Demontujte ochrannou vložku blatníku → Montážní práce na karoserii vně; opr. sk.66.
– Odšroubujte vzduchové vedení od ventilu udržujícího zbytkový tlak.
– Odšroubujte ventil udržující zbytkový tlak -1-nástavcem -T10158/1--2- z pneumatické tlumičové vzpěry.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
– Naplňte pneumatickou tlumičovou vzpěru pomocí Diagnostického, měřicího a informačního systému vozidla -VAS 5051-.
Dotahovací momenty
součást dotahovací moment
ventil udržující zbytkový tlak k tlumiči 10 Nm
t nástavec -T10158/1-
Poznámkat Ventil udržující zbytkový tlak se smí měnit pouze tehdy, jestliže došlo při demontáži, montáži nebo opravě pneumatické tlumičové vzpěry k jeho poškození nebo již nepropouští žádný vzduch (je zablokován).
t Je-li pneumatická tlumičová vzpěra demontována, nejsou k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak potřební další přípravné práce → Záložka.
POZOR!
t Jestliže ventil udržující zbytkový tlak již nepropouští žádný vzduch (je zablokován), je v tom případě k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak třeba postavit vozidlo na zvedací plošinu, přičemž musí být možno koly vozidla volně otáčet.
t Při povolování vzduchového vedení existuje možnost, že se povolí i ventil udržující zbytkový tlak.
t Není-li vozidlo zvednuto na zvedací plošině, okamžitě poklesne na té straně, na které byl ventil udržující zbytkový tlak povolen. Hrozí akutní nebezpečí úrazu, protože může dojít k sevření ruky.
t Vozidlo musí zůstat na zvedací plošině tak dlouho, dokud není namontován nový ventil udržující zbytkový tlak a nově naplněna pneumatická tlumičová vzpěra.
Demontáž
Tento pracovní postup platí při výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak, je-li pneumatická tlumičová vzpěra namontována.
– Postavte vozidlo na zvedací plošinu a zvedněte ho natolik, aby bylo možno předními koly volně otáčet.
– Demontujte ochrannou vložku blatníku → Montážní práce na karoserii vně; opr. sk.66.
– Odšroubujte vzduchové vedení od ventilu udržujícího zbytkový tlak.
– Odšroubujte ventil udržující zbytkový tlak -1-nástavcem -T10158/1--2- z pneumatické tlumičové vzpěry.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
– Naplňte pneumatickou tlumičovou vzpěru pomocí Diagnostického, měřicího a informačního systému vozidla -VAS 5051-.
Dotahovací momenty
součást dotahovací moment
ventil udržující zbytkový tlak k tlumiči 10 Nm
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 609
- Registrován: 19 dub 2008, 20:52