Touareg 2006 Přívod vzduchu na LP mněchu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Touareg 2006 Přívod vzduchu na LP mněchu

Příspěvek od Tunningkiller »

Zdravím mistři, zítra mně čeká výměna ventilku přívodu k LP mněchu pérování. Zákazníkovi zoxidoval a ulomil se. Dělal to už někdo, je něco na co si dát pozor, na netu sem toho k tomuto systému moc nenašel, spíš nic takže vůbec nevím do čeho jdu:)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Potřebné speciální nářadí, zkušební a měřicí přístroje a pomocné prostředky

t nástavec -T10158/1-
Poznámkat Ventil udržující zbytkový tlak se smí měnit pouze tehdy, jestliže došlo při demontáži, montáži nebo opravě pneumatické tlumičové vzpěry k jeho poškození nebo již nepropouští žádný vzduch (je zablokován).
t Je-li pneumatická tlumičová vzpěra demontována, nejsou k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak potřební další přípravné práce → Záložka.
POZOR!
t Jestliže ventil udržující zbytkový tlak již nepropouští žádný vzduch (je zablokován), je v tom případě k výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak třeba postavit vozidlo na zvedací plošinu, přičemž musí být možno koly vozidla volně otáčet.
t Při povolování vzduchového vedení existuje možnost, že se povolí i ventil udržující zbytkový tlak.
t Není-li vozidlo zvednuto na zvedací plošině, okamžitě poklesne na té straně, na které byl ventil udržující zbytkový tlak povolen. Hrozí akutní nebezpečí úrazu, protože může dojít k sevření ruky.
t Vozidlo musí zůstat na zvedací plošině tak dlouho, dokud není namontován nový ventil udržující zbytkový tlak a nově naplněna pneumatická tlumičová vzpěra.

Demontáž
Tento pracovní postup platí při výměně ventilu udržujícího zbytkový tlak, je-li pneumatická tlumičová vzpěra namontována.
– Postavte vozidlo na zvedací plošinu a zvedněte ho natolik, aby bylo možno předními koly volně otáčet.
– Demontujte ochrannou vložku blatníku → Montážní práce na karoserii vně; opr. sk.66.
– Odšroubujte vzduchové vedení od ventilu udržujícího zbytkový tlak.

– Odšroubujte ventil udržující zbytkový tlak -1-nástavcem -T10158/1--2- z pneumatické tlumičové vzpěry.
Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí.
– Naplňte pneumatickou tlumičovou vzpěru pomocí Diagnostického, měřicího a informačního systému vozidla -VAS 5051-.

Dotahovací momenty
součást dotahovací moment
ventil udržující zbytkový tlak k tlumiči 10 Nm
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Příspěvek od Tunningkiller »

Dekuji za vycerpavajici odpoved, co když ten ventil budu chtít vytáhnout vytahovákem?je za ním ještě něco nebo je to našroubováno pouze v té hliníkové konzole nahoře a zatím nic není? Zítra by mi mněl přijít ventilek celej cca 1800kč, 75procent je jeětě v té plastové trubce a zbytek v tom hliníku:)
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Oni na to mají takový přípravek já když jsem to dělal jsem ho nesehnal nikdo my ho nepůjčil a nebo ho neměli tak jsem si poradil budeš muset taky prostě kleště atd.
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Příspěvek od Tunningkiller »

Práve přemýšlím že to navrtnu a šoupnu vytahovák, a dělal si to na autě? nebo si vytahoval celej ten vzduchovej tlumič?
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Dělal jsem to na autě jde to on ten přípravek je jen taková trubka jako ořech do goly,ten tlumič jsem už taky dělal radči podle návodu nějak se musí pootočit musel bych se podívat už si to nepamatuji.
Tunningkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 609
Registrován: 19 dub 2008, 20:52

Příspěvek od Tunningkiller »

Jeste jednou díky, byla to pohoda, šlo to pěkně, cca 5 minut prace:). Diky
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1276
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Tak to je dobře že se dílo podařilo :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“