honování

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mottom
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 22 čer 2010, 15:58

Příspěvek od mottom »

Pujde to ještě zahonovat? Některé ryhy jsou cítit nechtem. Okolik se muze zvětšit pruměr aby to bylo ještě ok?


Obrázek
Obrázek
JRM66.
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2015, 23:59
Bydliště: Euro-Totalita East SWK

Příspěvek od JRM66. »

Zdar borci, zaujimalo by ma či ma niekto skúsenosti z tymto honovacim čudom? Mame síce benzin motor, ale to nič na tom nemeni, blok bolo nutne vymeniť kvôli prasknutiu pri nehode od predchadzajúceho majiteľa, ktorý toho mal o dosť viac nakrúteno ako ten pôvodny, ale aj napriek tomu že som použil originál najväčšie možne piesty v poslednej veľkostnej skupine tak mi to žralo olej jak svina. Vrtanie origo bloku bolo 86mm presne na stovku, ten nahradny to iste plus nejake to vyjazdenie. Nové piesty boli určene na priemer valca od 86.02-05 čiže 5/100 do plusu. Premeranie vhodným merakom ukazalo na budiku od 86.01 až po 86.05 čo by bolo teoreticky ešte v norme, ale stopy po pôvodnom honovani sú už skoro zahladene čo zhoršuje vlasnosti olejoveho filmu ktorým práve viac zaťažuje piestne kružky, alebo sa pletiem? Tymto honovatkom by som to chcel prefiknuť čo by mohlo zlepšiť funkciu kružkov a znižiť spotrebu oleja, ale najsamprv si musím ešte posichrovať väčšie krúžky o 0.25mm ktore sa potom po prefiknuti ešte doladia lebo nové ktoré som si zaistil majú na strednom krúžku skoro o 100% väčšiu vôľu ako majú mať. http://eshop.abrasiv.cz/dratene-kotouce ... -mm-240-sc http://www.brushresearch.com/flex-hone.php https://www.youtube.com/watch?v=jgDUzOxg2MU
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="JRM66."]tymto honovacim čudom?



na co kupovat čudo si kup něco normálního co fachčí http://www.uni-max.cz/honovaci-pripravek-standard-4/d/

nebo levnější http://exit.srovnanicen.cz/produkt/1643 ... 11&o=1&a=1 nebo aukro,

žádný zázrak za pět minut trvá to ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi žádný "honovací přípravek" nebyl, tak se menší rýhy vzaly šmirglem, pak se dopasovaly kruhy na tu správnou vůli a byl klid. Tady je důležité, jaký rozdíl je v průměrech v prostředku válce a nahoře, kam kroužky nedojdou..Pokud je to minimální, kus odebrání to snese, ale pokud je velký rozdíl, nechal bych to být.Tenhle přípravek má nevýhodu, že ubírá materiál po celém obvodu, což není dobře.. Je to loterie, ale nové kruhy si místo udělají..
Co jim zbývá... :)
nepropadat panice...
JRM66.
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2015, 23:59
Bydliště: Euro-Totalita East SWK

Příspěvek od JRM66. »

No rozmyšlam či by len predsa nebolo dobre ten úplný vrch len lepšie zarovnať tým lacnejším systémom https://www.motointegrator.sk/produkty/ ... -sea-vs029 a potom to cele prefiknuť z Flexom-hone. Pred chviľkou mi volal pan z MB priamy zastuca Flexu pre česko-slovensko, poľsko a pokecal mi o tom že dosť veľa športových motorov už zachranili pred výbrusom a odporučil mi aj konkrétnu zrnitosť 180 pre liatinový blok, jemnejšie už nie, stratil by sa tým efekt mazacieho filmu.
JRM66.
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2015, 23:59
Bydliště: Euro-Totalita East SWK

Příspěvek od JRM66. »

Tak nakoniec som to trochu zrovnal tym trojnožkovym honovačom z Intercars a nasledne Flex-Hone a poviem vam že je to fakt sila, auto ma uplne iny ťah ktory teraz ide viac od spodnych otačok ako aj na kruťaku je tiež dosť badatelne, ta kefa od Flexu zvaldne zrejme viec blokov nakoľko jej opotrebenie po prehonovani môjho 2litra je zanedbatelne a kľudne to môže ešte niekomu poslužiť, takže za mna ;) :wink: :worthy: :worthy: Aktuálne ma motor už najazdene viac ako 3tkm :-)
xmandezo
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 06 pro 2007, 14:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od xmandezo »

Ahoj, dotaz mám to honovat? není to hluboké nehtem nic necítím, je to jen vidět. Způsobené rozmačklím pístem, pouze zastartovnáno bez vstřiků žadný běh.

Obrázek

tady píst, potkal se s pilníkem (LOL)

Obrázek
G2 1.6TD tlak 1,3 přidano na naftě :-) turbo z octavia 66kw mazl auto , seat toledo 1l tdi AFN makačenkn auto
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud nic necítíš nech tak
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dej si tam kroužek a podívej se, jestli je tam světlo.
Oct asv 2000, DieselPower
xmandezo
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 06 pro 2007, 14:24
Bydliště: Liberec

Příspěvek od xmandezo »

Dikes za rady světlo neprochází. Dam new písty a pak se pozná (noteeth)
G2 1.6TD tlak 1,3 přidano na naftě :-) turbo z octavia 66kw mazl auto , seat toledo 1l tdi AFN makačenkn auto
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“