tdi AFN naftové čerpadlo dotaz

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

tdi AFN naftové čerpadlo dotaz

Příspěvek od tuca »

Mám dotaz prosím.
Co se seřizuje tímto šroubkem a celým tím kusem mezi trubkama ke vstřikům na rozdělovací hlavě čerpadla Bosch na AFN Tdi? Vyměnil sem na tom gumičku a nechce nastartovat! Má snahu chytnout, čoudí a jak přestanu točit startérem, tak zdechne.
Dík za radu či postřeh. Obrázek
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Nesteluje sa tym nic. Je to iba servisny otvor na nasadenie indikacnych hodin ked menis cerpadlo aby si vedel nastavit staticky predvstrek. Pod tu maticu na ten trojhranny kluc ide gumicka a pod tu srubku uprostred medena podlozka. Prakticky tam nieje co dojebat. Pravdepodobne sa ti zavzdusnilo cerpadlo. Odvzdusni to a musi nastartovat.
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

Dik za info. Je to utazeny a nafta tam uz netece. Ale ten start je problém. Když povolím vstřiky, tak nafta strika. Ale nechytne. S hlavou cerpadla sem nehybal.

Po dobu startování má tendenci chytnout a jak povolím klíček a startér přestane točit to chcípne a pokud běží, tak to zní jak na tři válce!

Uz nevim.
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
JHBullit
Přispěvovatel
Příspěvky: 477
Registrován: 20 bře 2011, 08:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od JHBullit »

na hulvata bych to roztahnul
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

JHBullit píše:na hulvata bych to roztahnul
to ja bych rad, ale je to automat! Už dobíjím baterku na další pokusy.
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
jm
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 24 lis 2009, 13:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od jm »

tuca píše:
JHBullit píše:na hulvata bych to roztahnul
to ja bych rad, ale je to automat! Už dobíjím baterku na další pokusy.
propan butan nemáš?
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

Plyn nemam.

Ještě dotaz. I kdyby se stala teoreticky chyba. A při výměně těsnící gumičky pod tím velkým středovým šroubem co má tři plošky na čerpadle. Když tohle velký se povolí a vyndá dá se tím něco rozházet? Na nic sem tam nesahal, ale nemohlo se tam něco pootočit? A tím rozladit? Nemyslím jen ten střední šroubek na klíč 12. Už fakt nevím co s tím.
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4296
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

startsprej do sání (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

tuca píše:Plyn nemam.

Ještě dotaz. I kdyby se stala teoreticky chyba. A při výměně těsnící gumičky pod tím velkým středovým šroubem co má tři plošky na čerpadle. Když tohle velký se povolí a vyndá dá se tím něco rozházet? Na nic sem tam nesahal, ale nemohlo se tam něco pootočit? A tím rozladit? Nemyslím jen ten střední šroubek na klíč 12. Už fakt nevím co s tím.
o
Nedá, maximálně to tudy přisává. Pokud to čoudí, je vidět že do válců něco jde, ale může to být zavzdušněno. zkus co říká Jarda S. Jinak vyndej žhavičky a pořádně motor protoč starterem, popřípadě na jednu trubku napoj nějaký vstřik , jak to rozprašuje. A pro jistotu napoj čerpadlo extra na kanistr, sichr je sichr.
nepropadat panice...
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

Kontroloval sem to a nic po přetěsnění neteče. Pokaždé to má jako snahu chytit a jak pustím klíček po startování, tak to zdechne. uf uf
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Havlos »

Měnil sem ten o-kroužek na 2autech a pokaždý to chytlo hned.
Ale pokaždý to bylo do minuty spátky.
Po demontu odtud vytéká pomalu nafta takže to vypadá že máš zavzdušněné čerpadlo.
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

něco napojit mezi filtr a motor - AC pumpu ze škodárny,balonek z francouze, elektrickou podávačku pokud máš...
povolit matky na vstřikách a startovat, až začne lítat nafta, utáhnout a mělo by to jet ( pokud se současně nepojebalo něco jinýho )
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

Tak sem právě zjistil, že na stop ventilu mam napětí cca 5V. Nemá tam být náhodou po zapnutí klíčku 12V? Když ho dám na samostatný kabel na plus baterku, tak cvakne, ale stejně nenastartuje. Chjo.

Může mi někdo popsat přesnou funkci relé 109? Prý ovládá tenhle stop ventil a napájí řídící jednotku. Co vše tohle relé může zapříčinit?

Dík
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20360
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

v první řadě to že to nepujde nastartovat? (noteeth)
tuca
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 30 lis 2011, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tuca »

To chápu :-)

Ale jde mi o to jestli dam 12V přímo na stop ventil, tak by to mělo nastartovat? Nebo je nízké napětí i pro ŘJ a nechytne?
SEAT ALHAMBRA 1,9 Tdi PD 96kw, 6 qualt, 2004 model 2005 - dvojhmota setrvačník je postrach aut!

VW Passat variant AFN automat AG4 01N, 1999.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“