TRAFO-olej a vw

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vecernicek
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Registrován: 07 srp 2007, 20:59
Bydliště: Btrnio

Příspěvek od Vecernicek »

jj už víš proč seat TDI vyhrávali tolik v WTCC? Protože jezdili na trafáč (rofl)
lubosmesto
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 24 črc 2014, 10:28

trafoolej

Příspěvek od lubosmesto »

Kdyby nekomu prebejval trafak rakd koupim vetsi mnozstvi....
do.bře
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 říj 2012, 06:40
Bydliště: Veselí nad Mor.

trafoolej a TDI PD

Příspěvek od do.bře »

Zdravím, chtěl bych znát vaše názory na provozovnání motoru 1.9 TDi PD 77kW bez DPF (EU3) r.v. 12/06 půl na půl nafta s trafoolejem + aditivum VIF 2-3ml/l Motor: najeto 266tis.Km od 208tis. Km výměna (LongLife) oleje po 15tis. Km, vstřiky, spojka, turbo původní, předchozí majitel přesuny dálnice Pha - Ova.. Mám přístup k čistému trafooleji, tak mě to láká.. :)
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Trafoolej nemusíš ředit má viskozitu zpravidla do 12 viskozních jednotek. Nafta má 2-5 viskozních jednotek. Trafoolej je nejlepší alternativa nafty, teda po meřo. Akorát ti začne kapat čerpadlo pod rozdělovací hlavou. Dávaj tam i do boše normální pryžovou černou okroužek kterej vydrží málo i na naftu většinou na olej zpukří a netěsní a čerpadlo začne chcát. Dáš tam novej o kroužek a pomazáš ho olejivzdorným silikonem a máš na 100 let pokoj. Vlastně máš PD tak to se tě netýká:-)

Silikon:
K2 SILICON RED 85 g - je vysoce kvalitní silikon, bezpečný pro lambda sondy, palubní počítače, splňuje požadavky výrobců automobilů (O.E.M. – Original Equipment Manufacturer). Nahrazuje tradiční korkové, papírové, filcové, azbestové i gumové těsnění. Díky receptuře SENSOR SAFE nepoškozuje sondy lambda v moderních automobilech s elektronickým vstřikováním paliva. Odolný vůči: olejům, mazivům, chladícím kapalinám, atd. Použitelný do všech typů a značek automobilů na utěsnění: víka prostoru termostatu, olejových van, víka vodní pumpy, koncovky spojů chlazení, a jiné. Odolný vůči teplotám do +350°C.

Návod na použití: Povrch musí byt suchý, očistěný od prachu, nečistot a mastnoty. Odstraňte staré, uvolněné těsnění. Naneste malé množství silikonu. Případný nadbytek se dá odstranit pomocí nože namočeného v mýdlové vodě. Silikon začíná schnout po 5 minutách a po 1 hodině je odolný vůči dotyku. Úplné zaschnutí nastává po 24 hodinách. Nadbytek zaschlého silikonu je možné odstranit žiletkou. Po každém použití je třeba tubu řádně uzavřít.
Naposledy upravil(a) čoud dne 14 bře 2015, 13:14, celkem upraveno 1 x.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Vykašli se dávat nějaký silikon do čerpadla, to je prasárna-až to někdy budeš rozebírat, budeš mít všechno zapatlané od silikonu a budeš to muset všechno čistit. Dej tam vitonové O-kroužky(označení materiálu FKM, nebo FPM-podle výrobce) a ty by ti měly vydržet věčnost a nic nepatláš. Jsou o něco dražší, ale vyplatí se to! Ty kroužky seženeš třeba tady http://www.hyhlan.cz/eshop-kategorie-o-krouzky.html -když jim dáš do poznámky v objednávce, že prosíš, aby ti to poslali doporučeným dopisem, kvůli poštovnému, tak to udělají. Jsou velice ochotní a rychlí a vstřícní, byl jsem s nimi naprosto spokojený :) Dej si nahoře vpravo u lupy "Vyhledat dle parametrů" a pak si tam navol požadovaný rozměr a pod tím materiál FPM80(=Viton, ten vydrží). Nebo je mají přímo u výrobce v Rubeně Náchod, v jejich podnikové prodejně, ale tam musíš osobně, protože oni malé zakázky nezasílají.
Obyčejné kroužky jsou z materiálu NBR a ten ti ve friťáku ztvrdne a teče, to je dobré jen jako nouzovka na chvíli.
Rozebíral jsem jednou čerpadlo "odborně přetěsněné" silikonem, protože stejně teklo a toho debila, co to udělal, bych v tu chvíli nejradši umlátil lešenářskou trubkou!!!
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Nemyslel jsem napatlat tam silikonu kybl a ještě na neodmaštěné plochy tak aby to začalo chcát. Jen lehce potřít o kroužek a dosedací plochy okroužků. Jestli někdo komus opravoval čerpadlo pod rozdělovací hlavu napatlal silikonu moc tak se divím že to při dotahování se nevmáčklo dovnitř až k naftě a že to vůbec pak fungovalo??? Asi to dělal zrovna demant kterej nemá od narození zdravej selskej rozum. Ale aby přes silikon protekl olej-nafta když je to dobře udělaný předem odmaštěný jsem se ještě nesetkal. V motorárnách u výrobců motorů už myslím dávaj někdy některé díly jen na silikon (olejové vany) ale nejsem si jistej. Většinou se setkávám s prasárnama na autech od vyučených automechaniků, většinou jsou tito automechanici chytří jak rádio a mají se vším problém a dokážou Ti vysvětlovat hodiny teorie o tom jak něco nejde a je to jenom o tom že to neuměj ;). Samozřejmě dát tam kvalitní těsnění z oleji vzdorného materiálu je nejřemeslnější řešení. Je prostě ale fakt, že na trhu jsou pořád k dostání těsnění a i origo od boše jen z obyčejné pryže za pár korun která vydrží málo. Nechápu jak je možné do technologicky docela materiálově předimenzovaného rotačního čerpadla bosch v hodnotě řádů několika tisíc korun že vyrábějí těsnění v číně za 12 Kč to je asi něco špatně ne??? Nebo je to úmysl výrobců aby to často kapalo a lidi jezdily a cálovaly za opravy v servisech? A ještě mám zkušenost s tím, že 90% automechaniků neumí čerpadlo ani rozebrat natož složit a to samé turbo atd. ;) :)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Když blbec sáhne na cokoliv, tak to zkurví :( Vevnitř v čerpadla už silikon žádný nebyl, nebo ho to už sežralo :) Byl jen v drážkách, závitech, apod. To čerpadlo vypadalo, jako kdyby na něj někdo naházel silikon zednickou lžící :D To musel dělat jen totální blb a prase.
Těsnění od Bosche se objednávají jako celá sada, ale když si dáš práci a rozebereš čerpadlo, změříš rozměry jednotlivých kroužků, tak si můžeš objednat jednotlivé kroužky zvlášť. Jediné, co jsem nesehnal z Vitonu bylo těsnění pod vršek čerpadla a to jsem koupil origo Bosch(asi jen z NBR, dodavatel mi to nebyl schopen říci) cca za 50 Kč(pozor jsou asi 4 typy tohoto těsnění!) a gufero hřídelky čerpadla 17x28x7 s kovovým vnějším kroužkem (20x31x7 jsem sehnal ve Vitonu od Corteca). Koupil jsem jinde vitonové s gumovým vnějším kroužkem, ale to nevydrželo tlak čerpadla a to ho vytlačilo ven asi tak 3-4mm až k rozvodovému kolu a přisávalo to tudy vzduch, hlavně u studeného motoru, kdy je olej hustý a má velký odpor. Takže jedině originál s kovovým kroužkem! Čerpadlo jsem přetěsnil a je klid, neteče a jezdí jako nové :-)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Já kupoval origo gufero od bosch a je gumové a z FPM.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:Já kupoval origo gufero od bosch a je gumové a z FPM.
Jaký rozměr? 20x31x7, nebo 17x28x7? To větší seženeš z FPM bez problémů, ale to menší jsem sehnal jen v NBR. Ale je pravda, že přímo v Boschi jsem se neptal. To menší celogumové gufero z FPM, které jsem dával já a nevydrželo, bylo dvoubřité od SKF, takže snad kvalita taky OK. Guferu nic nebylo, prostě ho to jen vytlačilo ven. Zajímavé je, že ta samá gufera od SKF, jen menší rozměr 15x24x7, používám na přetěsnění vysokotlakého hydraulického čerpadla LHM u Citroenů a tam drží v pohodě.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

To větší bylo to na TD. Někde mám číslo bosch i na to menší. Do čerpadla na xantii jsem dával gufero NBR a drželo to.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:To větší bylo to na TD. Někde mám číslo bosch i na to menší. Do čerpadla na xantii jsem dával gufero NBR a drželo to.
Ano, ty větší gufera jsou na TD a menší na D, ale je jedna výjimka a to je čerpadlo na 1.8TD(např. Citroen BX) no a právě na to jsem narazil, když jsem koupil větší vitonové gufero na TD, pak rozebral čerpadlo 1.8TD a v něm bylo menší gufero... Koukal jsem na to jako puk a šel kupovat menší gufero :D Od té doby koukám jen za závit na hřídeli čerpadla u rozvodového kola, který je buď M14(malé gufero), nebo M16(velké gufero).
Jestli najdeš to číslo origo Bosch na malé gufero z Vitonu, tak sem s ním ;)
Zkusím někde najít obrázek čerpadla i s napsanými rozměry jednotlivých O-kroužků a taky to sem hodím.
Jinak na tu LHM na Xantii, nebo BX asi fakt stačí gufero NBR, ale Viton víc vydrží a pro klid svědomí jsem dal radši lepší materiál, protože když to rozebíráš, tak potřebuješ hydraulický lis a nějaký přípravek a pořád měřit a to není práce na 2 minuty...
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 16 bře 2015, 07:08, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Když přidávali výrobci gumy do pryže kaučuk tak to bylo prej dobrý pak se nato vy....i z úspornejch důvodů a guma neboli pryž stojí pak za prd. To mě říkal starej fachman. Co je na tom pravdy nevím. Silikon je jiná technologická báze těsnění ve formě elastického pružného slepení a není silikon jako silikon na motorový olej je jinej a na např zatékající vodu za umyvadla je taky jinej :-) Eště mě napadá do budoucna se má zvyšovat kvůli ekologii procento bioslošky v palivu. Ty biosložky jsou velice dobré rozpouštědla takže pro motor to je dobrý minimálně zanášej spalovací komoru asi, ale pro pryžové těsnění to nebude asi do budoucna dobrý.Tydle těsnění nebo i palivové hadice pokud je to černá pryž jakkoli označená (FPM, FKM,Viton asi jenom norma pryže). Tak to prostě bude víc nebo mín pukřet tvrdnout ztrácet elasticitu. Tak nějak to vidim Já tak mě nekamenujte. (noteeth)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

čoud píše:Když přidávali výrobci gumy do pryže kaučuk tak to bylo prej dobrý pak se nato vy....i z úspornejch důvodů a guma neboli pryž stojí pak za prd. To mě říkal starej fachman. Co je na tom pravdy nevím. Silikon je jiná technologická báze těsnění ve formě elastického pružného slepení a není silikon jako silikon na motorový olej je jinej a na např zatékající vodu za umyvadla je taky jinej :-) Eště mě napadá do budoucna se má zvyšovat kvůli ekologii procento bioslošky v palivu. Ty biosložky jsou velice dobré rozpouštědla takže pro motor to je dobrý minimálně zanášej spalovací komoru asi, ale pro pryžové těsnění to nebude asi do budoucna dobrý.Tydle těsnění nebo i palivové hadice pokud je to černá pryž jakkoli označená (FPM, FKM,Viton asi jenom norma pryže). Tak to prostě bude víc nebo mín pukřet tvrdnout ztrácet elasticitu. Tak nějak to vidim Já tak mě nekamenujte. (noteeth)
Kdysi jsem mluvil s jedním gumařem a ten mi říkal že cena směsí, ze kterých se vyrábí O kroužky, gufera apod. se moc neliší, ale za výrobky z Vitonu pak výrobci chtějí o dost více, protože hodně vydrží, je považovaný za hightech a nedělá se z toho tak často, proto je prý několikanásobně dražší, než NBR. Takže jen cenová politika. Jinak FPM, FKM a Viton je jen více názvů pro jeden materiál(fluorokaučuková pryž) a většinou bývá hnědý(gufera), ale ne vždycky, třeba O kroužky, nebo plochá guma, jsou normálně černé.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

pepe276

JJ určitě pepe bude horší a lepší pryž a v případě čerpadla okroužek bych tam dal to dražší jak píšeš. Ty výrobci okroužků pro bosch to asi dimenzujou na obyč naftu a když tam čecháčci pak nalejou do nádrže vrámci úspor kde co tak pak koukaj jak puci že maj na čerpadle výtok. :D (LOL)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

čoud píše:pepe276

JJ určitě pepe bude horší a lepší pryž a v případě čerpadla okroužek bych tam dal to dražší jak píšeš. Ty výrobci okroužků pro bosch to asi dimenzujou na obyč naftu a když tam čecháčci pak nalejou do nádrže vrámci úspor kde co tak pak koukaj jak puci že maj na čerpadle výtok. :D (LOL)
Asi tak :)
Tady je obrázek s rozměry O-kroužků, na které jsem narazil v čerpadle 1.8TD z BX. Ostatní čerpadla se budou trochu lišit, budou mít něco navíc, nebo bude něco chybět, nebo mohou být i jiné rozměry. Jezdím už na to pár tisíc km bez problémů, nikde se to nezavzdušňuje a neteče to. Např. teď ve čvrtek jsem s tím dal na jeden zátah přes 700km na čistý friťák a Kein Problem ;) Obrázek jsem použil a upravil myslím od burtona.b22, snad se na mě za to nebude zlobit :D
Je to ale bez záruky a na vlastní nebezpečí a pokud to někdo použije, tak si nese následky za případné neúspěchy sám. Doporučuju ale přetěsňovat čerpadlo svépomocí jen opravdu znalým a zručným jedincům, kteří to zvládnou, aniž by něco na čerpadle něco pokazili a udělali víc škody, než užitku! Dobře si promyslete, než rozeberete čerpadlo, jestli ho i dokážete složit, aby dobře fungovalo. Hlavně doporučuju si dobře poznačit vzájemnou polohu hřídelky plynu a plynové páčky a dobře změřit šuplerou délky zašroubování, či vyšroubování jednotlivých šroubů s o kroužky na čerpadle!!! Jak říkám - každý na vlastní nebezpečí!!! Práci zdar ;) !Obrázek
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“