Easytronic Opel
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Easytronic Opel
zdravím vás,mám na vás otázku s ským softom odskúšať rj easytronicu,mám na mysli spustit akčné členy,naučiť adaptačné hodnoty alebo spraviť základné nastavenie.
Mám op-com trocha staršiu verziu a tá mi ponúka len chybové hlášky a namerané hodnoty.
Tak sa vás pýtam či to je tou staršou verziou op-comu alebo aký iný hardware na to zvoliť.
Ďakujem
ot. neviete čo je toto za soft???
https://www.youtube.com/watch?v=12iWBEvedkw
predpokladám že opel scaner.
a mám na mysli spustit adaptáciu spojky
http://www.woutbouman.nl/blog/opels-eas ... ellingsbak
nemáte s tým niekto skúsenosť urobiť adaptáciu alebo základné nastavenie?
neviete či by to slo s novším op-comom lebo mám fakt že starú verziu kupovanú 2010
Mám op-com trocha staršiu verziu a tá mi ponúka len chybové hlášky a namerané hodnoty.
Tak sa vás pýtam či to je tou staršou verziou op-comu alebo aký iný hardware na to zvoliť.
Ďakujem
ot. neviete čo je toto za soft???
https://www.youtube.com/watch?v=12iWBEvedkw
predpokladám že opel scaner.
a mám na mysli spustit adaptáciu spojky
http://www.woutbouman.nl/blog/opels-eas ... ellingsbak
nemáte s tým niekto skúsenosť urobiť adaptáciu alebo základné nastavenie?
neviete či by to slo s novším op-comom lebo mám fakt že starú verziu kupovanú 2010
Já na to mám origo TECH 2.Taky mám GM MDI,ale tam to trochu zlobí s Windows.
Jinak vezre opcom 1.39 a 1.45 by to měly umět obě.
Verzí 1.45 jsem to osobně dělal a ve verzi 1.39 ta nabídka je stopro taky.
Jde ti určo o odvzdušnění spojky,pak uložit parametry převodovky a nakonec uložit dotykové body,že?
Postup zachovej přesně tak ,jak jsem to napsal.Vozidlo musíš zvednout na zvedák kvůli uvolnění kol.
Jinak vezre opcom 1.39 a 1.45 by to měly umět obě.
Verzí 1.45 jsem to osobně dělal a ve verzi 1.39 ta nabídka je stopro taky.
Jde ti určo o odvzdušnění spojky,pak uložit parametry převodovky a nakonec uložit dotykové body,že?
Postup zachovej přesně tak ,jak jsem to napsal.Vozidlo musíš zvednout na zvedák kvůli uvolnění kol.
tak tak DENNY uhádol si to presne toto som potreboval počuť že s novšou verziou op comu to pojde.idem za jedným pánom o upgrade op-comu.
Skúšal som to odvzdušniť pretlakom cez nádobku,proste tlacit kvapalinu a vytlacit vzduch.
Tak som to aj spravil ziaden vzduch uz nesiel. ale spojka nevypína.
MOtorcek spojky sa otaca pekne tam problem neni,je to bez zavad.
Vidim to na samotný ten hlavný valcek co je zospodu. Vobec nejde do tlaku.
Ako to odvzdusnujes ty???
Chcel som to ze spustim akcnym clenom ten motorcek,(nemam to v tom op-come)
povolim odvzdusnovak a prepojim to s vyrovnavacou nadobou a nech si sam nataha kvapalinu a vytlaci vzduch.
Skúšal som to odvzdušniť pretlakom cez nádobku,proste tlacit kvapalinu a vytlacit vzduch.
Tak som to aj spravil ziaden vzduch uz nesiel. ale spojka nevypína.
MOtorcek spojky sa otaca pekne tam problem neni,je to bez zavad.
Vidim to na samotný ten hlavný valcek co je zospodu. Vobec nejde do tlaku.
Ako to odvzdusnujes ty???
Chcel som to ze spustim akcnym clenom ten motorcek,(nemam to v tom op-come)

Já to dělám na všech modelech,ale 99% Tech2.
Není to v aktuator testu,ale v doplňkových funkcích.
Rutinu postupu zachovat přesně jak jsem popsal.
K052500
Důležité: Použít pouze brzdovou kapalinu DOT 4.
Pro zajištění bezchybné funkce spojky je nutno odvzdušňování systému provádět výlučně pomocí TECH 2 a odvzdušňovacího přístroje brzdového systému – viz katalog "Opel/Vauxhall-dílenské vybavení".
Manuální odvzdušnění je již nepřípustné.
Před použitím odvzdušňovacího přístroje brzdového systému prostudovat pokyny výrobce! Odvzdušňovací přístroj brzdového systému je nutno nastavit na provozní tlak cca 2 bary.
Brzdová kapalina se nesmí sloučit s minerálními oleji a tuky. I nejmenší jejich stopy vedou k poruchám funkce, případně výpadku spojky.
Po výměně převodovky, spojkového modulu s řídicí jednotkou MTA nebo dílů hydraulického systému spojky se hydraulický systém spojky musí odvzdušnit.
Pokud bylo provedeno nouzové otevření spojky, musí se zapalování zapnout asi na 5 sekund a zase vypnout, aby se spojka seřídila.
Vymontovat, odmontovat
1. Jen v případě Z 13 DT / Z 13 DTJ: vymontovat potrubí plnicího vzduchu
2. Krytku ventilu na odvzdušňovacím ventilu rozvodky sejmout
• Hadici s vhodnou záchytnou nádobou pro zachycení brzdové kapaliny připojit k odvzdušňovacímu ventilu
3. Víko nádržky hydraulické kapaliny vyjmout
4. Adaptér odvzdušňovacího přístroje brzdového systému našroubovat na nádržku hydraulické kapaliny
5. Připojit TECH 2 a v hlavní nabídce zvolit "Diagnostika vozidla"
6. Zvolit odpovídající identifikaci vozidla
7. V "nabídce voleb systémů" zvolit "Převodovka"
8. Zvolit identifikaci vozidla "Easytronic (MTA)"
9. V nabídce "Převodovka" – zvolit "Doplňkové funkce"
10. V nabídce "Doplňkové funkce" zvolit – "Hydraulický systém spojky odvzdušnit"
11. Prostřednictvím TIS 2000 provést Uvolnění programování a TECH 2 opět připojit
12. V nabídce "Doplňkové funkce" opět zvolit "Hydraulický systém spojky odvzdušnit"
13. Dále postupovat podle pokynů v nabídce přístroje TECH 2 až na konec programu
Zamontovat, namontovat
14. Jen v případě Z 13 DT / Z 13 DTJ: namontovat potrubí plnicího vzduchu
15. Krytku ventilu nasunout na odvzdušňovací ventil rozvodky
16. Víko nádržky hydraulické kapaliny uzavřít
17. Po opravě a po uvedení MTA-systému do provozu:
1. Paměť chyb vymazat.
2. Provést zkušební jízdu
3. Paměť chyb načíst
Tabulka rutiny při různých opravách.
Nezbytné rutinní postupy pro zprovoznění převodovky Easytronic po servisním zásahu/opravě
Upozornění: Při opravě vozidla se musí vyměnit resp. opravit různé komponenty systému. V tabulce jsou uvedeny nezbytné rutinní postupy, které se musí po opravě provést pro zprovoznění systému Easytronic.
Provedená práce
Nezbytné rutinní postupy pro zprovoznění
Výměna řídicí jednotky Easytronic
1. Naprogramování SPS
2. Naprogramování konfigurace varianty
3. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
4. Naučení parametrů převodovky
5. Zjištění dotykových bodů
6. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna modulu řazení
1. Naučení parametrů převodovky
2. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna přítlačného kotouče spojky
1. Zjištění dotykových bodů
Výměna kotouče spojky
2. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna setrvačníku
Výměna centrálního vypínání spojky
1. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
Výměna hydraulického potrubí
2. Zjištění dotykových bodů
Otevření/odpojení hydraulického potrubí
3. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna převodovky
1. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
2. Naučení parametrů převodovky
3. Zjištění dotykových bodů
4. Načtení/vymazání paměti chyb
Demontáž/montáž převodovky bez výměny komponentů Easytronic
1. Zjištění dotykových bodů
2. Načtení/vymazání paměti chyb
Není to v aktuator testu,ale v doplňkových funkcích.
Rutinu postupu zachovat přesně jak jsem popsal.
K052500
Důležité: Použít pouze brzdovou kapalinu DOT 4.
Pro zajištění bezchybné funkce spojky je nutno odvzdušňování systému provádět výlučně pomocí TECH 2 a odvzdušňovacího přístroje brzdového systému – viz katalog "Opel/Vauxhall-dílenské vybavení".
Manuální odvzdušnění je již nepřípustné.
Před použitím odvzdušňovacího přístroje brzdového systému prostudovat pokyny výrobce! Odvzdušňovací přístroj brzdového systému je nutno nastavit na provozní tlak cca 2 bary.
Brzdová kapalina se nesmí sloučit s minerálními oleji a tuky. I nejmenší jejich stopy vedou k poruchám funkce, případně výpadku spojky.
Po výměně převodovky, spojkového modulu s řídicí jednotkou MTA nebo dílů hydraulického systému spojky se hydraulický systém spojky musí odvzdušnit.
Pokud bylo provedeno nouzové otevření spojky, musí se zapalování zapnout asi na 5 sekund a zase vypnout, aby se spojka seřídila.
Vymontovat, odmontovat
1. Jen v případě Z 13 DT / Z 13 DTJ: vymontovat potrubí plnicího vzduchu
2. Krytku ventilu na odvzdušňovacím ventilu rozvodky sejmout
• Hadici s vhodnou záchytnou nádobou pro zachycení brzdové kapaliny připojit k odvzdušňovacímu ventilu
3. Víko nádržky hydraulické kapaliny vyjmout
4. Adaptér odvzdušňovacího přístroje brzdového systému našroubovat na nádržku hydraulické kapaliny
5. Připojit TECH 2 a v hlavní nabídce zvolit "Diagnostika vozidla"
6. Zvolit odpovídající identifikaci vozidla
7. V "nabídce voleb systémů" zvolit "Převodovka"
8. Zvolit identifikaci vozidla "Easytronic (MTA)"
9. V nabídce "Převodovka" – zvolit "Doplňkové funkce"
10. V nabídce "Doplňkové funkce" zvolit – "Hydraulický systém spojky odvzdušnit"
11. Prostřednictvím TIS 2000 provést Uvolnění programování a TECH 2 opět připojit
12. V nabídce "Doplňkové funkce" opět zvolit "Hydraulický systém spojky odvzdušnit"
13. Dále postupovat podle pokynů v nabídce přístroje TECH 2 až na konec programu
Zamontovat, namontovat
14. Jen v případě Z 13 DT / Z 13 DTJ: namontovat potrubí plnicího vzduchu
15. Krytku ventilu nasunout na odvzdušňovací ventil rozvodky
16. Víko nádržky hydraulické kapaliny uzavřít
17. Po opravě a po uvedení MTA-systému do provozu:
1. Paměť chyb vymazat.
2. Provést zkušební jízdu
3. Paměť chyb načíst
Tabulka rutiny při různých opravách.
Nezbytné rutinní postupy pro zprovoznění převodovky Easytronic po servisním zásahu/opravě
Upozornění: Při opravě vozidla se musí vyměnit resp. opravit různé komponenty systému. V tabulce jsou uvedeny nezbytné rutinní postupy, které se musí po opravě provést pro zprovoznění systému Easytronic.
Provedená práce
Nezbytné rutinní postupy pro zprovoznění
Výměna řídicí jednotky Easytronic
1. Naprogramování SPS
2. Naprogramování konfigurace varianty
3. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
4. Naučení parametrů převodovky
5. Zjištění dotykových bodů
6. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna modulu řazení
1. Naučení parametrů převodovky
2. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna přítlačného kotouče spojky
1. Zjištění dotykových bodů
Výměna kotouče spojky
2. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna setrvačníku
Výměna centrálního vypínání spojky
1. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
Výměna hydraulického potrubí
2. Zjištění dotykových bodů
Otevření/odpojení hydraulického potrubí
3. Načtení/vymazání paměti chyb
Výměna převodovky
1. Naplnění/odvzdušnění hydraulického systému spojky
2. Naučení parametrů převodovky
3. Zjištění dotykových bodů
4. Načtení/vymazání paměti chyb
Demontáž/montáž převodovky bez výměny komponentů Easytronic
1. Zjištění dotykových bodů
2. Načtení/vymazání paměti chyb
denny ten tech2 mas predpokladám originál??
http://www.itrademarket.com/anyscancnco ... 2-scan.htm
nieco taketo???
Alebo len daky usb prevodik
Dikes
http://www.itrademarket.com/anyscancnco ... 2-scan.htm
nieco taketo???
Alebo len daky usb prevodik
Dikes