hydraulické oleje ako palivo

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

hydraulické oleje ako palivo

Příspěvek od eridany »

Zdravím! Chcel by som sa spýtať či má niekto skúsenosť jazdiť na použitý hydraulický olej visk. 46 až 68. Mám ho hodne s podnikateľskej činnosti.Vraj je možne ho priamo pridať do nafty asi 20% aby si to motor nevšimol (EURO 4 a 5?).A čo pridavanie vyjazdených prefiltrovaných mot. olejov do paliva v určitom pomere k nafte? Prípadne je možné hydr. olej esterifikovať ako u bionafty?Jedná sa o minerál. Nemalo by ísť esterifikovať aj vyjazdený minerálny olej?Veď sa robý z repky, či nie?Ďalej mám hodne použitého technického benzínu je čierny s prímesami rôznych mazív, prípadne mám aj použitý acetón tiež z odmasťovania a čistenia farieb...Dali by sa tieto odpady použiť pri esterifikácií?Ďakujem za odpoveď.
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Co to znamená "hodně oleje"? Za kolik bys ho případně nechal? Na hydrauliku jsem najezdil nějakých 10 tisíc km, takže zkušenosti už nějaké jsou...do nových motorů bych to ale určitě nelil.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

hlavne ze ta zaujima kolko toho ma.

na starom komorkaci nemusis ani naftu pridavat, staci to vsetko zmiesat, prefiltrovat a mozes veselo jazdit v nadnulovych teplotach.

ci to risknes do novych vozov s CR alebo PD vstrekmi je uz na tebe, ale neodporucal by som.
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

hydrauliku už ani do rotačky....Dal jsem sice čistou hydrauliku ale 500km a už hulil motor a špatně chytal. Vstřiky totálně zakarbonovane.
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

No a keby som trebars dal na 10l HO H68 1l benzínu (mám ho tiež dosť bol zmiešaný z naftou= zostatky z blbého tankovania v rámci rodiny...) a zmiešal to v pomere 30% a zvyšok normálna nafta stalo by sa niečo?Mám okrem nového nisana quashqaia 1,5 ešte staršiu dodávku citroen jumpy 2.0 HDI, 88kW, EURO 4, r.v.8.11.2007.Tam by som to chcel použiť, ale nerád by som do nej investoval ak tam má odýsť časticový filter, sonda,turbo, či vstreky.Ani neviem čo tam vlastne je za vstrekovací systém.Vie niekto konkrétne poradiť či to ta dodávka zožere bez ujmy?Mám toho okolo 1500l...Prípadne ponúknite cenu.Je prefiltrovaný ale len cez pančuchu...
Inak uvažujem kúpiť ten depolymerizačný reaktor čo spraví naftu aj so starých pneumatík a umelej hmoty, zato som to šetril, ale nemám ho kam dať ale za 2500E by teda stál...Len je z toho bordel a prípadné problémy isté...Má s tým niekto skúsenosti tiež?
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00

Příspěvek od ezop »

no tak do toho bych asi nešel. Do stareho komurkáče jo to bych tam nalil bez problému ale máš docela nové auta,které jsou na tydle pokusy citlivé. Dřív nebo později bys ušetřene peníze za PHM investoval do auta.Přístroj si mužeš udělat doma za par kaček pokud mač svářečku a náky material. Na youtube pod slovem PYROLYZE najdeš dost po domácky udělanych reaktoru.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

eridany píše:No a keby som trebars dal na 10l HO H68 1l benzínu (mám ho tiež dosť bol zmiešaný z naftou= zostatky z blbého tankovania v rámci rodiny...) a zmiešal to v pomere 30% a zvyšok normálna nafta stalo by sa niečo?Mám okrem nového nisana quashqaia 1,5 ešte staršiu dodávku citroen jumpy 2.0 HDI, 88kW, EURO 4, r.v.8.11.2007.Tam by som to chcel použiť, ale nerád by som do nej investoval ak tam má odýsť časticový filter, sonda,turbo, či vstreky.Ani neviem čo tam vlastne je za vstrekovací systém.Vie niekto konkrétne poradiť či to ta dodávka zožere bez ujmy?Mám toho okolo 1500l...Prípadne ponúknite cenu.Je prefiltrovaný ale len cez pančuchu...
Inak uvažujem kúpiť ten depolymerizačný reaktor čo spraví naftu aj so starých pneumatík a umelej hmoty, zato som to šetril, ale nemám ho kam dať ale za 2500E by teda stál...Len je z toho bordel a prípadné problémy isté...Má s tým niekto skúsenosti tiež?
Kde se ten reaktor dá koupit? Nemohl by jsi prosím hodit link?
nemám žádnou kárku na naftu...
eridany
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 15 led 2015, 10:24
Bydliště: ZM

Příspěvek od eridany »

Skuste mi napísať na eridany@eridany.sk, pošlem kontakt na výrobcu reaktora, verejne nechcem, neviem čo by na to povedal.
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

ŘEDĚNÍ HYDRAULICKÉHO OLEJE

Příspěvek od čoud »

ŘEDĚNÍ HYDRAULICKÉHO OLEJE HM 46 do turbodieselu přímý vstřik v litrech



pomer leto nad 0°C :25 hydr., 10 meřo B100, 5 letní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu

pomer zima -5°C :25 hydr., 5 meřo B100, 10 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu

pomer zima -15°C :20 hydr., 5 meřo B100, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu

pomer zima -20°C :20 hydr., 5 benzínu, 15 zimní nafta, 40 mll zim. vifu a 20 mll acetonu


Postup míchání:
Nejdřív vstříkni do připravené butele vif pak aceton, pak přilej meřo pak naftu, pak HYO pak promíchej a nech cca 3 dní v butely (čím dýl tím líp palivo do sebe prolne a degraduje hustý olej). Palivo si připravuj předem než ho naleješ do nádrže. Když bys ho nemíchal a nepřipravoval předem a rounou nalil do nádrže tak HYO klesne nadno protože je molekulárně hustší a auto bude víc kouřit než se převážná část HYO spálí. V nádrži se palivo moc nepromíchá jen se tak přehupuje ze strany na stranu a nic. Promíchá ho až vracečka ale až za dlouhou dobu. Na samotnou HYO se u auta zakarbonují vstřiky ,jednoduše se dají vyčistit stříkáním destilované vody do sání 1-2 litry. Pozor dávej na to že každá HYO je jiná hustota. Pro vznětový motor je vhodné docílit řídkého paliva aby bylo jako nafta. Lze pořešit předehřevem. Aceton se taky nemusí dávat. Naftu vyzkoušený poměr dávej kůli studeným startům. VIF kůli vstřikům a zakarbonování a celkově vylepšuje horší palivo po všech stránkách. Hodně informací a zkušeností se spalováním alternativních paliv převzato od kamaráda z Atlanty.
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Můžu mít blbou otázku? Jak chceš vyčistit vstřiky stříkáním vody do sání? Vždyt je to v rozporu s fungováním motoru. :?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Už se tu řešila dekarbonizace vodou před lety:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613

Zakarbonování vzniká nedokonalím spálením paliva. Motor ztratí samo čistící schopnost a ve spalovací komoře se to nalepí na všechno až hamba ;) i na samotný vstřik a ten pak přestane částečně plnit svou funkci motor začne hulit. Ventily přestanou těsnit a může se to pěkně zku...t. A než vyndat vstřiky a mechanicky očistit je lepší ta voda. Rozepíšu to abys to pochopil: když píst stlačuje vzduch zahřeje se vzduch na cca 600-800 °C pak tam nahulí vstřik palivo to se vznítí na cca 1800-2200°C. Tlak při kompresi vzduchu je cca 40 atmosfér. po vznícení paliva je tam cca 70 atmosfér. Tak a ted si představ třeba v rychlovarné konvici vodu co dělá při bodu varu 100°C jak šílý a dej si do vroucí vody kus karbonu a ve vařící vodě se ti časem rozpustí a to jsme teprv u blbejch 100°C. Dekarbonizovat vodou je nejlepčí destilovanou nemá v sobě abraziva částice které by dělali v motoru brusnou pastu při čištění. Stříkat do sacích parohů aby to šlo hned do motoru, kdybys to lil do air boxu může ti to zkondenzovat v intercoleru a vlítnout tam pak najednou a to je nežádoucí. Do nastartovaného motoru je vhodné pouštět vodu ve formě rozprášení něčím např rozprašovadlo na postřiky ale s citem nemůžeš vzýt kýbl vody a nemůžeš ho chlejstnout do sání voda je nestlačitelná. Ve spalovací komoře je prostoru pro rozprášenou vodu dost. Při 2000 otáčkách za minutu tam proběhne cca 33,3 ciklů za vteřinu a v každěm spalovacím prostoru je cca malej panák místa. Nasátá rozprášená voda v tom tlaku a tej teplotě (vznikne pára o vysoké teplotě) ten karbon prostě rozpustí a vylítne to výfukovým kanálem ven. Se stříkáním vodou do sání to musí se dělat s citem páč tam vzroste komprese a může fouknout těsnění pod vstřikama a pokud je načaté těsnění pod hlavou tak to se může vysr.t taky stejně by šlo do kytek časem :roll: . Jde v podstatě všechno ale musíš vědět jak :D . A než jezdit jenom na HYO a po každém nájezdu cca 500 km dekarbonizovat je lepší naředit takovej koktejl paliva aby se udržela ta samočistící schopnost motoru. Kapiš ;) (LOL)
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

A co na to říká turbo, nevadí mu ta voda?
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Teda čoude tohle je pecka, díky za sebe i za ostatní kteří si to přečtou. :worthy:

Ještě mi pověz, jak je to u starýho komůrkáče, tam jde tenhle postup dekarbonizace vodou taky užít?
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

Daniel91 píše:A co na to říká turbo, nevadí mu ta voda?
;) někde tam píšou, že rovnou do parohů ne do airboxu. V turbu nemá co dělat.
Tohle se dělá hlavně u komurky. To nespalene zasere a ucpe komurky.
nemám žádnou kárku na naftu...
čoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 13 úno 2015, 21:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od čoud »

Daniel91 píše:A co na to říká turbo, nevadí mu ta voda?
turbu nevadí výfukové plny včetně horké páry, ta voda ty výfukové plyny trochu zchladí, při tom čištění (dekarbonizaci) se to pak nachytá dost do katalizátoru a je potřeba po dekarbonizaci to pořádně projet aby se to vypálilo z katiku, teda pokud tam kat je. ;)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“