jizda na RO - 1.9SDI nestartuje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
ivan91
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2015, 13:16

jizda na RO - 1.9SDI nestartuje

Příspěvek od ivan91 »

Ahoj,mam fabii 1.9 SDI, jezdim na repkovy olej 1:1, zatim vyjety dve nadrze. Dnes jsem jel cca 150km pak jsem na dve hodiny (k veceru) zastavil. Pote zkusil nastartovat ale uz to neslo. Zkusil jsem vymenit palivovy filtr ale nepomohlo. Motor vzdycky jakoby chytne na cca 1 vterinu a pak "vybuble"/zdechne. Blika kontrolka zhaveni. Nenapada nekoho reseni?

Predem dekuji za odpovedi a nazory.
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Zalepené nebo už odešlé čerpadlo.....zakarbonované vstřiky a tak dále.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
ivan91
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2015, 13:16

Příspěvek od ivan91 »

A jak bych to čerpadlo popř. vstřiky mohl vyčistit?
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Jestli bliká žhavení chce to diag.
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Zkusil bych nejdříve vyloučit problém mezi nádrží a vstřikovacím (podávacím) čerpadlem. Odpoj průhlednou přívodní hadičku od filtru k čerpadlu a nech čerpadlo sát třeba z PET-ky. Poběží-li motor normálně, potom je problém ve filtru / vedení nafty z nádrže / sacím koši v nádrži.

Měl jsem podobný problém, taktéž mi blikala kontrolka žhavení, motor kuckal a neměl výkon. To vše po přechodu na domácí bionaftu. Problém byl v malý propustnosti originálního palivovýho filtru z důvodu vyšší viskozity paliva a zanesenym sacím koši. Původní palivový filtr jsem vyhodil, nainstaloval filtr s výměnnou vložkou ze Superba, zbastlil vodní předehřev a do nádrže dal sací koš z OII (lepší by bylo z OI PD). Od tý doby (cca 40k km) už vše funguje bez problému. To vše na OI AHF, což je prakticky to samý co tvoje SDI-čko.
ivan91
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 21 bře 2015, 13:16

Příspěvek od ivan91 »

Dnes jsem to asi 10 minut zkousel umotat a neslo to. Pote jsem to znovu zkusil po pul hodine a chytlo na prvni pokus. Tak asi to bylo vzduchem ktery se musel vytlacit. Nebo zazrak, kazdopadne kontrolka zhaveni uz nesviti a zase to jezdi.
Dr.Spiegel
Přispěvovatel
Příspěvky: 871
Registrován: 23 pro 2013, 07:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dr.Spiegel »

Nepadá nafta? Dej si kousek od čerpadla zpětný ventil paliva, stojí to pár šlupek a je to k nezaplacení.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Ano, to je rada k nezaplacení :) co se muj passatek natočil než chytnul, tahle vyfikundace tomu moc pomůže, na 100% bylo hustější palivo a padlo to ;)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

Chtěl bych se taky zeptat, jezdil jsem s fabii sdi chvíli na řepkový olej s naftou a potom na hydraulický olej vše bylo ok ale potom auto začlo i na volnoběh pokuřovat do modra a ztratilo dost výkon, ted jak jedu do nějakeho i menšího kopce musím potřazovat abych ho vubec vyjel, spotřeba šla cca o litr nahoru asi vlivem, že tomu musím více šlapat aby to vůbec jelo, napřed mě napadly vstřiky tak jsem je vyndal, byly zakarbonované, očistil jsem je ocelakem, prostříkl a rozprašovaly pěkně, tlak měly kolem 195baru jen na 4 valci měla asi 185baru dale jsem natankoval čistou naftu a vyměnil palivak a nalil i do palivaku odměrku VIF a přidal i do nafty, žádná změna, sice to už skoro nekouří, ale pořád je to bez výkonu, na diagnostice taky nic, ještě mě napadlo jestli muže být ucpaný sací koš v nadrží, případně ucpaný kat? Setkali jste se už někdo s tímto? Díky za rady.
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Proč si myslíš, že ti to pokuřuje do modra? :roll:
GIV Variant TDi ???kW
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

když jsem se podíval tak z výfuku šel namodralý kouř, to přisuzuju tomu hydraulickému oleji, ale spíše řeším to, že ze začátku když jsem začal olej do nafty přidávat v létě tak to bylo ok, výkon a kouřivost se zhoršily až s chladným počasím, ale řeším proč ten výkon je špatný i na normální naftu...
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

Nevím, jaké to má čerpadlo, ale nemáš zanesené to podávací čerpadlo?
mev1
Přispěvovatel
Příspěvky: 332
Registrován: 15 úno 2012, 19:06
Bydliště: Hranice

Příspěvek od mev1 »

fabia sdi podávací čerpadlo nemá, saje si to vstřikovací čerpadlo
BMW e36 325Mtds, race mechanika by Oldaf, podávačka 800l/h 3,6baru, turbo serie 2.2baru bez přidavače 2.5bar+ s přidavačem, duralová jednohmota 8kg, podvozek M3 3.2 + strongflex
BMW e46 330d 150kw kompletní Mpaket ERG off cca 230hp
Fabia 1.9 SDI 47kw
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

No právě a v tom vstříkovacím je i podávací.
Daniel91
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 13 zář 2013, 11:58

Příspěvek od Daniel91 »

Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“